Grosjeanovi se opět vyplatilo v úvodu ušetřit super měkké pneumatiky

Grosjean ušestřil super měkkou směs až na závěrečnou část kvalifikace a do Velké ceny Koreje odstartuje ze třetího místa. Räikkönen měl problémy s nedotáčivostí a do závodu vyrazí z deváté příčky.
Grosjeanovi se opět vyplatilo v úvodu ušetřit super měkké pneumatiky

Také v kvalifikaci na Velkou cenu Koreje na Jeongamu překonal Romain Grosjean svého týmového kolegu z Lotusu Kimiho Räikkönena. Francouz zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Koreje čtvrtý nejrychlejší čas, Fin uzavřel první desítkou. Kvůli penalizaci Marka Webbera se oba na startovním roštu posunou o jednu příčku dopředu.

Grosjean, který v úvodní části ušetřil sadu super měkkých pneumatik, aby ji mohl použít v závěrečné fázi, si pochvaloval už původní čtvrtou příčku. "Čtvrté místo bylo velmi dobré. Získat pozici takovýmto způsobem pochopitelně není to, co byste chtěli, ale pravidla jsou pravidla a je pozitivní startovat z čisté strany tratě," hodnotil sportovně. "Závod bude dlouhý a opotřebení pneumatik bude zajímavé, ale pokusíme se bojovat o co nejlepší výsledek. Myslím, že s tímto autem je to v této chvíli možné. Naším cílem bylo bojovat dnes s Mercedesm, což se nám přesně podařilo. Vozy Red Bull byly velmi rychlé, není špatné, jak jsme jim blízko."

Räikkönen měl své jediné měřené kolo na čerstvých super měkkých pneumatikách rozjeté nadějně. Ve dvou sektorech zajel osobní maximum, ale v nájezdu do desáté zatáčky se mu zablokovala kola a byl široký. To zopakoval i v zatáčce dvanácté. "Udělal jsem chybu a věděl jsem, že je po kole. To se občas stane," vysvětloval mistr světa z roku 2007. "Byli jsme nedotáčiví, celý víkend jsem se s tím trochu trápil. Pokud se podíváte na včerejší dlouhé výjezdy, mohli bychom zajet slušný závod, ale pochopitelně musíme počkat, jak se vyvine počasí. Doufáme, že zítra budeme lepší."

Lotus nasadil v závodním víkendu vůz s delším rozvorem, který lépe zachází s pneumatikami, což oba piloti před závodem vnímají pozitivně. "Očekávám, že zítra budeme trochu lepší než v předchozím závodě, kde jsem se celý víkend trápil s přední částí," věří Räikkönen.

Ředitel traťových operací Alan Permane byl spokojen s Grosjeanovým výkonem a s faktem, že jeho riskantní strategie s volbou pneumatik vyšla podle plánu. Byť Räikkönenovi klíčové kolo nevyšlo podle plánu, inženýr věří, že Fin bude v závodě tradičně bojovat. "Na této trati se dá předjíždět s DRS, není to nejjednodušší, ale ani nejtěžší. Zítřejší závod bude o pneumatikách, zejména o pravé přední, která je velmi zatěžována," zhodnotil Permane. "Hrozba bouřky už není taková jako na začátku týdne, ale pokud ne přímo v závodě, pořád můžeme očekávat v noci a brzy ráno špatné počasí. Samozřejmě to pečlivě sledujeme."

Další článek: Novější týmy: Bianchi dostal penalizaci za blokování di Resty