Grosjeanovi se druhý rok po sobě v Austrálii uvolnilo levé přední kolo

Prokletí Haasu ve Velké ceně Austrálie pokračuje také v letošní sezóny formule 1. Romain Grosjean musel odstoupit ze závodu opět kvůli uvolněnému kolu.
Grosjeanovi se druhý rok po sobě v Austrálii uvolnilo levé přední kolo

Grosjean, který v loňském závodě mohl dojet na čtvrté pozici, musel nakonec ze závodu odstoupit poté, co přišel o levé přední kolo. A levá přední pneumatika stála také za jeho odstoupením v letošním závodě v Melbourne, když se mu uvolnila jen pár kol po zastávce v boxech, při které měli mechanici právě s touto pneumatikou problémy.

„Deja vu. Druhý rok v řadě, stejný problém. Třetí rok za sebou jsem tady odstoupil z bodované pozice. Austrálie mě nemá ráda. Jsem tady rád, měli jsme dosud dobrý víkend, ale je to škoda. Není to způsob, jak chcete začít. Není jednoduché to strávit, musíme však pracovat společně. Jako tým rosteme a musíme se ujistit, že se to znovu nestane,“ řekl Grosjean.

Francouz se také vyjádřil k novým pravidlům formule 1, které měly jezdcům usnadnit jízdu těsně za svým soupeřem.

Formule 1 pro letošní sezónu zavedla několik změn v pravidlech, které s sebou přinesly jednodušší přední a zadní křídlo a také omezení v deflektorech a brzdovém systému, aby zvýšila šance jezdců předjíždět své soupeře.

Po úvodním závodě letošní sezóny si Grosjean myslí, že je nyní jednodušší jet za dalším vozem, kvůli současným pneumatikám Pirelli jsou však stále omezené možnosti předjíždění.

„S novými aerodynamickými pravidly je jednoduché jet za dalším autem, což je dobré. Jakmile však tlačíte, pneumatiky se stále přehřívají, takže je velmi, velmi těžké předjíždět,“ popisuje Grosjean.

„A vezměte si, kolik kol mi trvalo předjet Giovinazziho. Je příliš náročné tlačit na pneumatiky, ty se přehřívají a je to. Ztratíte přilnavost a nemůžete se dostatečně přiblížit. Myslím, že v televizi je to dobré, další krok ale je mít robustnější pneumatiky, aby bylo lepší závodění.“

Druhý pilot týmu Haas Kevin Magnussen dokončil první závod sezóny na šesté pozici.

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Diskuze (5) Další článek: Bottas ovládl Austrálii. Byl to můj nejlepší závod vůbec, říká
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10