Grosjean: V nabitém středu pole je potřeba jet na maximum

Mimořádná vyrovnanost středu pole v letošní sezóně podle pilota stáje Haas Romaina Grosjeana nutí týmy v každé fází ročníku 2017 vytěžit ze svého vozu maximum.
Grosjean: V nabitém středu pole je potřeba jet na maximum

Zatímco za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem se Force India svými dobrými výsledky v závodech usadila na čtvrté pozici v Poháru konstruktérů, o páté místo za ní bojují Toro Rosso, Williams, Renault a Haas. Tyto čtyři týmy přitom dělí pouze 14 bodů.

Podle Grosjena tak velká vyrovnanost nutí týmy pracovat na maximum tak, aby se dokázaly udržet v nejlepší desítce jak v rychlosti na jedno kolo, tak z pohledu jízd na dlouhou vzdálenost.

„Je to vlastně velice vzrušující,“ řekl k souboji ve středu pole Grosjean. „Kdybyste si z čela odstranili tři velké týmy a nechali jen střed pole, tak v téměř každé velké ceně byste měli jiného vítěze.“

Je už o jednom místě v šampionátu rozhodnuto?

Je už o jednom místě v šampionátu rozhodnuto?

„Rozdíl mezi pole position a druhým místem v Kanadě byl mnohem větší než mezi desátým a sedmnáctým nebo osmnáctým místem. To ukazuje, jak vyrovnané to ve středu pole je a jak musíme v každém okamžiku dostat z vozu 100 procent.“

Grosjean si také pochvaluje výkony svého týmu v letošní sezóně. Haas podle něj oproti své premiérové loňské sezóně udělal několik kroků vpřed. Francouz díky tomu v posledních pěti velkých cenách čtyřikrát bodoval.

„Byl to velmi dobrý začátek. Myslím, že oproti loňskému roku jsme udělali ve všech oblastech velký krok vpřed. Jsme vyrovnanější. Jsme schopni bodovat častěji než v loňském roce, což je dobré.“

„Je zde stále spousta oblastí, kde se chceme a můžeme zlepšit. Celkově jsem ale spokojen s tím, jak se tým posunul vpřed.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Porsche slaví v Le Mans třetí výhru v řadě

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen