Grosjean: Umlčel jsem ty, kteří říkali, že u Haase pohřbím svou kariéru

Francouz si z prvních dvou závodů sezóny odvezl šesté a páté místo.
Grosjean: Umlčel jsem ty, kteří říkali, že u Haase pohřbím svou kariéru

Romain Grosjean se nechal slyšet, že výsledky z prvních dvou velkých cen letošní sezóny posloužily jako dostatečný důkaz pro kritiky, kteří loni reagovali na oznámení jeho přestupu od Lotusu k novému týmu Haas slovy o pohřbení závodní kariéry.

Francouzský závodník hned při debutu stáje v Austrálii dosáhl na osm bodů za šesté místo, načež tento počin ještě vylepšil o dva týdny později v Bahrajnu, kde skončil pátý.

„Někteří říkali, že pohřbím svoji kariéru, ale myslím, že se pletli, takže sorry,“ řekl Grosjean, jenž se díky 18 získaným bodům po dvou závodech dělí o čtvrté místo v šampionátu s Kimim Räikkönenem, zatímco Renault má zatím na kontě nulu.

„Jsem vážně rád. Děkuji (sponzorům) Totalu, Renaultu, všem klukům v Enstone, kteří mi pomohli, ale já jsem se rozhodl. Tomuto projektu jsem věřil a viděl jsem dost, abych si myslel, že po pár letech ve F1 to může být dobré.

Teď vidíme skutečnost a tedy ano, zjevně mi to pomohlo vyrůst v jiném prostředí, kde jsou ke mně vstřícnější.

Oni opravdu chtěli zkušeného jezdce, spoléhají na mne a ačkoliv jsme po takových závodech (jako v Bahrajnu) unavení, jelikož do toho musíme dávat spoustu energie, naplňuje vás to na druhé straně jistotou, kterou do vás vkládají. Je to vážně hezké.“

Šéf týmu Günther Steiner na základě výsledků z Austrálie a Bahrajnu poznamenal, že Haas je nyní schopen bodovat v každém závodě, ačkoliv opakovat pravidelně páté místo je zřejmě příliš ambiciózním cílem.

„Páté místo je trochu moc,“ řekl Steiner. „My se chceme snažit brát body v každém závodě. To je cílem. Zda toho dosáhneme, nebo ne, to nevím.

Klepněte pro větší obrázek

My víme více než dobře, čeho je auto schopné a je možné sbírat body. My se chceme pokusit bodovat pokaždé, ale snažit se být pokaždé pátý je od nás asi trochu moc nenasytné a my takoví být nechceme.“

Zatímco Grosjean se Steinerovou vizí souhlasí, podotýká, že následující závod v Číně bude pro Haas kvůli charakteru okruhu v Šanghaji zřejmě náročnější.

„V Číně zažijeme ohromné drolení předních pneumatik, jelikož předek je na tomto okruhu limitující,“ řekl. „Na tom musíme zapracovat. Zatím se nám velice dařilo chránit zadní gumy. Co se drolení předních týče, tak nevím. Bude to zajímavé.

Všichni mají data z předchozích let, mechanické vyvážení a vůbec. My nemáme nic.“

Foto: Getty Images / Lars Baron, Clive Mason

Další článek: Ochrana hlavy musí být hlavně funkční, ne hezká, říká Wurz

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10