Grosjean: Tentokrát se nám risk nevyplatil, ale bylo to společné rozhodnutí

Grosjean: Tentokrát se nám risk nevyplatil, ale bylo to společné rozhodnutí

Taktické zaváhání v úvodní dvacetiminutovce vyšlo enstonskou stáj pořádně draho, Romain Grosjean za něj zaplatil startem ze sedmnácté příčky. Kimi Räikkönen skončil šestý.

Vypadnutí Romaina Grosjeana z první části kvalifikace bylo bezpochyby největším překvapením sobotního odpoledne v Indii. Pilot Lotusu měl podle původních předpokladů v zítřejším závodě patřit k největším vyzyvatelům Sebastiana Vettela, této role se ale nakonec dobrovolně vzdal. Francouz se společně se svým týmem totiž rozhodl, že v úvodní dvacetiminutovce na trať vyjede pouze na střední směsi, aby tak měl pro závod k dispozici o jednu sadu čerstvých měkkých pneumatik více. Na tento risk ale později škaredě doplatil.  

“Znovu jsme zariskovali a v Q1 jsme se pokusili absolvovat jen jednu jízdu na primárních pneumatikách, a ačkoliv to pro nás donedávna byla úspěšná taktika, tentokrát se to nevyplatilo. Časy byly daleko vyrovnanější, než jsme očekávali, a nakonec jsme se překalkulovali. Je lehké podívat se zpět a říct, co se mohlo stát, kdyby, rozhodnutí jsme ale učinili společně, a nakonec se ukázalo jako špatné,“ posteskl si Grosjean.

Vzhledem k charakteristice tamní trati tedy Francouze zítra rozhodně nečeká snadný úkol, chce-li dosáhnout nějakého lepšího výsledku. “Je těžké tu předjíždět, takže ze sedmnáctého místa na roštu to bude dlouhý závod. Určitě nebudeme tentokrát po první zatáčce ve vedení, ale uděláme maximum,“ slíbil.   

Čest Lotusu tak musel zachraňovat Kimi Räiikkönen. Finský jezdec předvedl v sobotním souboji s časem zodpovědný výkon, a odměnou mu bylo konečné šesté místo.

“Nebyla to ideální kvalifikace, pořád mám nějaké problémy s nedotáčivostí, ale celkově se dnes vůz choval lépe než včera. O pneumatiky se musí v kvalifikaci pečovat v průběhu celého kola, takže jsme na roštu tam, kde jsme,“ podotkl Räikkönen.

“Uvidíme se, co se stane zítra. Já se budu snažit odvést maximum možného. Celkově se vůz chová o trošku lépe než v několika posledních závodech; stále nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale je to trošku lepší,“ dodal mistr světa z roku 2007.

 

Doporučujeme

Články odjinud