Grosjean svoji chybu uznává a trest přijímá. Je rád, že se nikdo nezranil

Francouz podle svých slov špatně odhadl mezeru, která byla mezi ním a Hamiltonem, za což se na sebe velice zlobí. Byl si prý stoprocentně jistý, že se v nájezdu do první zatáčky již nachází před pilotem McLarenu.
Grosjean svoji chybu uznává a trest přijímá. Je rád, že se nikdo nezranil

Za způsobení hrůzostrašně vypadající kolize, po které musela z Velké ceny Belgie odstoupit hned čtveřice jezdců, byl Romainu Grosjeanovi udělen sportovními komisaři trest, který mu zakazuje startovat v nadcházejícím závodě a navíc mu přikazuje zaplatit pokutu 50 000 euro.

Francouzský pilot své chyby lituje a proti rozhodnutí komisařů nic nenamítá, ačkoliv jej velmi mrzí, že nemůže zasáhnout do příštího závodu, který se pojede na slavném okruhu v Monze.

"Když milujete závodění, je to velmi těžké, ale svoji chybu uznávám," říká Grosjean. "Víme, že La Source je velmi těžká zatáčka. Start to byl tak trochu bláznivý, protože Pastor odstartoval předčasně a z (Kobajašiho) Sauberu se hodně kouřilo."

"Udělal jsem chybu a špatně jsem odhadl mezeru mezi mnou a Lewisem. Byl jsem si jistý, že jsem před ním. Takže malá chyba zapříčinila velkou kolizi."

"Svoji stopu jsem nezměnil, jel jsem zleva doprava. Rozhodně jsem nechtěl někoho natlačit na zeď - nejsem tu od toho, abych přerušoval závod v první zatáčce. Je mi to velmi, velmi líto a jsem moc rád, že nikdo nepřišel k úrazu," podotýká. "Musím ale říct, že je velmi, velmi těžké vyslechnout si takové rozhodnutí."

Francouz se během této sezony zapletl do podobných incidentů celkem již šestkrát. S názorem, že by byl moc agresivní, ale nesouhlasí. Tyto chyby podle něho pramení spíše v tom, že nedokáže správně odhadnout mezeru mezi svým a soupeřovým vozem. To posléze vede ke kontaktům, které mohou vyústit v kolizi, jako byla ta dnešní.

"Způsobil jsem jich příliš mnoho. Pokud je jich víc než jedna, pak je jich příliš, souhlasím. Ale jak říkám, nejsou vždycky stejné. Není to tím, že bych byl příliš agresivní a brzdil bych do zatáčky o dvě stě metrů později než ostatní, většinou je to jen o tom, že správně neodhadnu, kolik místa mám před sebou nebo vedle mě." 

Všech těchto incidentů je mu pochopitelně líto a za každý z nich se na sebe velmi zlobí. "Je pravdou, že toho ve zpětných zrcátkách příliš nevidíme a na startu je to velmi rychlé. Byl jsem si stoprocentně jistý, že jsem před Lewisem, ale nebylo tomu tak. Nejvíce ze všeho jsem naštvaný na sebe, že jsem špatně odhadl mezeru mezi mnou a Lewisem."

Na zpytování svědomí bude mít Grosjean dostatek času. Další závod, do něhož může zasáhnout, je až Velká cena Singapuru, která je na programu za tři týdny. Do té doby bude Francouz pracovat na tom, aby se podobným situacím vyhýbal: "Samozřejmě, žádné další (kolize) už do konce sezony nechci. Budu na tom pracovat a budu se snažit zanalyzovat všechno, co půjde, abych se jim pokusil předejít. Některé z nich byly zapříčiněny smůlou, některé z nich jsem zapříčinil já svými chybami, ale teď je čas s tím skoncovat."

Další článek: Střed pole: Body si mezi sebou rozdělili jezdci Force Indie a Toro Rosso

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10