Grosjean se těší na nová pravidla o váhovém limitu

Piloti týmu Haas Romain Grosjean a Kevin Magnussen vítají změnu pravidel, která zvyšuje minimální hmotnost vozu a pilota formule 1, aby nebyli vyšší a těžší závodníci tak znevýhodněni.
Grosjean se těší na nová pravidla o váhovém limitu

Ve snaze zajistit větší vyrovnanost startovního pole se formule 1 rozhodla v rámci pravidel změnit způsob, jakým se vypočítává minimální hmotnost vozu a jezdce.

Od nové sezóny bude muset každý jezdec, který bude vážit méně než 80 kg, mít v kokpitu umístěné závaží, se kterým se dostane na tuto hodnotu. Díky tomu již jezdci nebudou nuceni držet přísné diety, naopak si budou moci dovolit nabrat také více svalové hmoty. Vyšší a těžší jezdci totiž již nebudou oproti lehčím pilotům v nevýhodě.

„Ano, možná jsem to trochu přehnal! Asi šest nebo sedm let jsem se s 180 cm držel na 69 kg, s takovou svobodou jsem možná nabral trochu více! Přecházím znovu na dietu, byla to zábava“ říká s úsměvem Grosjean. 

„Ale je to skvělé. Je to mnohem lepší z pohledu zdraví a kondice. Můžete vidět, že jste lepší a silnější, ale nesmí se z vás stát kulturista. Nabral jsem relativně dost svalové hmoty. Pro první závod budu muset něco trochu vypotit, ale bude to dobré. Myslím, že tato pravidla jsou dobrým krokem správným směrem, a mnohem lépe se mi žije,“ dodává.

Ocon se „přemění“ podle nových hmotnostních pravidel

Ocon se „přemění“ podle nových hmotnostních pravidel

Změny vítá také jeho týmový kolega Romain Grosjean, ačkoliv přiznává, že on sám nikdy neměl s váhou problémy.

„Za ty dva měsíce, co jsme měli, nenaberete 10 kg svalů, tedy pokud to neděláte špatně,“ říká dánský pilot.

„Myslím, že jsem nabral svalovou hmotu, ale mluvíme tak o jednom až dvou kilogramech od chvíle, co skončila minulá sezóna. Není to něco, co by bylo nějak výrazně vidět. Nečekám, že někdo přijde a bude vypadat jako Hulk,“ dodává.

EisKing 4: Tréningový masakr profesionálního pilota

EisKing 4: Tréningový masakr profesionálního pilota

Magnussen také doufá, že se změna jeho tréninku projeví rovněž ve výsledcích na trati.

„Měl jsem tréninky, které jsem v loňském roce neabsolvoval a jejich intenzita byla mnohem vyšší. Cítím se být v lepší kondici a je to dobrý pocit. Těším se, až usednu do auta a uvidím výsledky tréninku, který jsem dělal v posledních pár měsících,“ říká.

„Nejsem jedním z těch vyšších závodníků, takže jsem se nikdy nedostal do situace jako ostatní jezdci, kteří museli celé měsíce hladovět, protože tým nasadil novou podlahu, která vážila o něco více. V tomto ohledu jsem měl štěstí.“

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Další článek: Prezident motorsportu v Rusku kritizuje Liberty Media za vedení F1

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10