Grosjean se dostal do Q3 s vozem z Austrálie

Romain Grosjean v Německu opět jezdí se starým balíčkem z Austrálie. V kvalifikaci obsadil šestou pozici.
Grosjean se dostal do Q3 s vozem z Austrálie  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Grosjean také v Německu jezdí s balíčkem, který měl Haas v prvním závodě v Melbourne. S novými díly po Španělsku nebyl Grosjean spokojený. Tým nyní oba balíčky srovnává. Magnussen jezdí s aktuální specifikací.

„Dosud to byl dobrý víkend,“ řekl Grosjean poté, co se kvalifikoval na šesté místo. Pokud by jezdce Ferrari nepotkaly problémy, byl by Grosjean osmý, ale i tak pořád lepší než Magnussen, který skončil 12.

„V pátek jsme byli ve velmi horkých podmínkách spokojeni s něčím, co jsme chtěli zkontrolovat a pochopit. Zdá se, že celý balíček funguje velmi dobře.“

„Kevin není se svým balíčkem tak spokojený, jako byl v pátek, ale v sobotu ráno létal v chladnějších podmínkách, takže jsem si říkal, že bych možná měl přejít na nové auto. V kvalifikaci to vypadalo vyrovnanější. Ve středu pole oddělovaly čtyři auta čtyři setiny, což je celkem vzrušující.“

„Poté jsem v Q3 dostal z auta to nejlepší. Je docela působivé, že auto, které je staré, obecně není staré, ale v závodech formule 1 je 11 závodů dlouhá doba, je stále schopné dosáhnout tak silného výsledku. Ukazuje to, že víme, které auto je rychlejší.“

„Nyní musíme jen pochopit, jaký je rozdíl mezi těmito dvěma balíčky a proč byl Kevin dnes ráno tak konkurenceschopný a možná ztratil část této konkurenceschopnosti. Možná jízda na zelené trati nebyla pro moje aut tak dobrá a teplejší trať byla lepší.“

Týmy se zatím na návratu tankování nedohodly. Je potřeba udělat více práce, říká šéf Haasu

Týmy se zatím na návratu tankování nedohodly. Je potřeba udělat více práce, říká šéf Haasu

Srovnání balíčků je jedna věc, ale závod může vypadat jinak. Haas měl v první části sezóny dobré kvalifikační výsledky, ale v závodě pak měl problémy s pneumatikami.

„Je to možnost. Mohlo by to dopadnou i dobře. V pátek byla rychlost při dlouhých jízdách dobrá. Ne vynikající, ale dobrá a to si myslím, že jsme měli špatné nastavení, když jsme zkoušeli různé věci.“

„V pátek jsme toho vyzkoušeli více, než jsme dokázali za celý rok, protože s australským balíčkem mohu vyjet na trať a cítit se sebevědomě.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Video: Mick Schumacher ve voze Ferrari F2004

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.