Grosjean přivezl v Rakousku týmu Haas nejlepší letošní výsledek

Pilot amerického týmu Haas Romain Grosjean dosáhl ve Velké ceně Rakouska na svůj nejlepší výsledek v letošní sezóně, když obsadil šesté místo.
Grosjean přivezl v Rakousku týmu Haas nejlepší letošní výsledek

Grosjean předvedl velmi dobrý start ze šesté pozice, kdy využil i pomalého startu Maxe Verstappena a posunul se na čtvrtou pozici. Následně jej překonali Kimi Räikkönen a Lewis Hamilton.

„Byl to opravdu dobré, skutečně silná první polovina, kdy jsem byl čtvrtý,“ řekl Grosjean. „Několik zábavných kol, jako v roce 2013 jsem si mohl hrát s vozy vpředu a získat nějaké pozice.“

„Samozřejmě nebyla šance za sebou udržet Kimiho a Lewise, ale měl jsem pěkný souboj s Pérezem. On byl velmi rychlý a my museli po celou dobu tlačit. Vůz se choval dobře. Byli jsme nejlepší ze zbytku světa, takže jsme vyhráli ve formuli 1 Grand Prix 2!“

Úspěšný víkend podle Grosjeana tým Haas v Rakousku prožil zejména proto, že dokázal vůz správně nastavit jak z pohledu pneumatik, tak přítlaku.

„Je tu pár věcí, které musíme zlepšit, ale když přimějeme pneumatiky pracovat a máme správnou úroveň přítlaku, tak jsme velmi konkurenceschopní,“ dodal.

 

Když nám na autě všechno funguje, tak jsme silní

 

„Jen to ukazuje, že když nám na autě všechno funguje, tak jsme silní. Je to jen o zkušenostech, protože všechno je to v okně, které nám občas chybí. Tohle je ale náš teprve 28. nebo 29. závod. Pro Silverstone bychom měli mít vylepšení, takže by to měla být dobrá zábava.“

Problémy se v závodě naopak nevyhnuly jeho týmovému kolegovi Kevinu Magnussenovi, kterému se zakouřilo z vozu a musel ze závodu odstoupit. Když dostal Grosjean otázku, zda se neobával, že by mohly problémy potkat i jeho, odpověděl: „Ani jsem nevěděl, že odstoupil.“

„Věděl jsem, že měl (v kvalifikaci) nějaké problémy se zavěšením, takže jsem se snažil vyhýbat obrubníkům. Víme, že je to okruh, kde jsme během tréninků ztráceli hodně dílů na autě.“

„Na obrubnících to hodně vibruje, ničí auto, je potřeba na to myslet. Opravdu ale nevím, co se mu stalo.“

Haas jezdí v Rakousku s vylepšeným motorem Ferrari. Rozdíl je evidentní.

Haas jezdí v Rakousku s vylepšeným motorem Ferrari. Rozdíl je evidentní.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Vettel stále nemůže uvěřit Bottasovi reakčnímu času na startu

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10