Esteban Gutiérrez byl v posledních závodech kritizován a dokonce penalizován za ignorování modrých vlajek. Podle jeho týmového kolegy ale není situace z pohledu jezdce, který má pouštět, tak jednoduchá.
„Když už jedou na nových pneumatikách nebo na stejných pneumatikách a jsou rychlejší, tak je to jednoduché,“ říká Grosjean pro GPUpdate.net.
„Když se ale za mne dostal Vettel, byl jen o dvě desetiny rychlejší. Měl starší pneumatiky, zatímco já byl na superměkkých. Ztrátu dvou sekund by musel stahovat 10 kol.“
„Byl jsem před ním několik kol a pak jsem dostal varování od Charlieho. Zpomalil jsem, ale stálo mě to 2,6 sekundy, takže to bylo dost ztraceného času.“
„Myslím, že v ideálním případě bychom měli mít systém modrých vlajek jako závislost na rychlostním rozdílu aut. Pokud je o sekundu rychlejší a je dvě sekundy za mnou, tak v pořádku.“
„Ale pokud je rychlejší pouze o dvě desetiny, tak dostávat signalizaci, když je dvě sekundy za mnou je prostě… vidím ho v zrcátku, ale je kilometry daleko a nedotahuje mě. Člověk se pak musí ptát: ‘proč bych ho měl pustit?’“
Podle Grosjeana je to potřeba se na to dívat případ od případu a mělo by se to posuzovat mírněji.
Foto: Getty Images / Charles Coates