Romain Grosjean v IndyCar nebude pokračovat u Andretti Global a jeho další setrvání v sérii je nejisté. Francouzský jezdec se navíc se svým bývalým zaměstnavatelem pustil do právní bitvy.
Po debutu v americkém šampionátu u týmu Dale Coyne Racing v sezoně 2021 přestoupil rodák ze švýcarské Ženevy k Andrettimu. U slavné stáje mu s koncem letošní sezony vypršel platný dvouletý kontrakt a Grosjean se již nedočkal jeho prodloužení. Na sociálních sítích poté publikoval stanovisko, ve kterém oznámil zahájení právních kroků vůči Andretti Global.
„Užíval jsem si spolupráci s Andretti Autosport (dnes Andretti Global) a jsem pyšný na úspěchy, kterých jsme za uplynulé dva roky dosáhli. Jsem vděčný za mnohá navázaná přátelství na nejvyšší úrovni amerického formulového závodění. Předpokládal jsem, že se skvělými lidmi od Andrettiho budu závodit i v nadcházejících letech,“ rozepsal se bývalý pilot F1.
„Jsem zklamaný z toho, že se toto nenaplní. Členům týmu přeji vše dobré. Řeším teď další varianty mého setrvání v IndyCar. Zahájil jsem ve státě Indiana arbitrážní proces proti Andretti Autosport na ochranu mých práv,“ dodal Grosjean.
Co přesně Francouzovi vadí po vypršení dvouleté smlouvy? Podle informací magazínu Racer došlo uvnitř týmu k situaci, ve které Grosjean dostal nabídku na prodloužení kontraktu. Tu Francouz podpisem přijal, nicméně zástupci týmu své podpisy nakonec na dokument nepřipojili a z varianty prodloužení smlouvy s bývalým jezdcem Haasu či Lotusu nakonec vycouvali. Tímto jednáním se Grosjean má cítit poškozen a požaduje proto kompenzaci.
Zástupci týmu Michaela Andrettiho, který od FIA nedávno dostal zelenou ke vstupu do F1, měli skutečně počítat s další spoluprací s Grosjeanem, jejich úmysl ale nahlodalo několik ne zrovna šťastných událostí. Pochybnosti podle Raceru začaly bujet ve chvíli, kdy francouzský závodník havaroval během Indy 500 a po bouračce nedojel ani navazující závod v Detroitu. Pomyslnou poslední kapkou pak měla být grand prix na Road America, kde Grosjean po sérii incidentů dojel až na pětadvacátém místě.
Andretti Global pro sezonu IndyCar 2024 počítá s Coltonem Hertou, Kylem Kirkwoodem a Marcusem Ericssonem. Právě příchod Švéda od Chipa Ganassiho zřejmě nakonec definitivně znamenal Grosjeanův konec u Andrettiho.
I kdyby Romain Grosjean na příští rok místo v IndyCar nesehnal, nudit se určitě nebude. Francouzský pilot už před časem podepsal smlouvu s Lamborghini pro WEC a dočká se tak startu v nejvyšší třídě v Le Mans.