Romain Grosjean řekl, že kdyby s ním tým Haas neprodloužil smlouvu ve formuli 1 pro další rok, usiloval by o místo v šampionátu cestovních vozů DTM spolu s působením v elektrické formuli E.
Americký tým Haas tento týden potvrdil, že i v příští sezóně formule 1 budou v jeho barvách působit Grosjean s Kevinem Magnussenem.
Ještě před oznámením jezdecké sestavy se spekulovalo o tom, že by Grosjeana mohl nahradit Nico Hülkenberg, který po této sezóně odchází z továrního týmu Renault. Pro Grosjeana bylo prioritou zůstat u Haasu ve F1, pokud by ale odešel, zvážil by podle svých slov působení ve formuli E.
Na formuli E jej zaujala šance, jak řekl: „vyhrát šampionát, což ve F1 nemůžete, pokud nemáte Mercedes nebo Ferrari“.
Formule E ale není hlavní volba. „Mohla by to být varianta C. Varianta B by mohla být něco jiného,“ řekl Francouz.
33letý Grosjean nyní řekl, že by v případě odchodu z F1 chtěl kombinovat formuli E se závoděním v DTM.
V roce 2006 Grosjean začal závodit v Eurosérii formule 3, která se jela v rámci víkendů DTM. O rok pozdějí se stal šampiónem.
„Říkal jsem si: chci pokračovat ve formuli 1 s vědomím, že teď je mizivá šance tam získat titul nebo chci jít do šampionátu, kde vím, že jej mohu vyhrát? Už od formule 3 v roce 2006 mám vášeň pro DTM, je to skvělý šampionát a auta vypadají úžasně.“
Do DTM či formule E v minulosti zamířila řada pilotů z formule 1, kteří nedostali příležitost, jakou chtěli.
V DTM z bývalých pilotů F1 působí například Timo Glock a Paul di Resta, zatímco ve formuli E se uplatnili Jean-Eric Vergne, Sebastien Buemi, Felipe Massa, Stoffel Vandoorne, Pascal Wehrlein a další.
Působit současně ve formuli E a DTM by podle Grosjeana představovalo „moc pěknou sezónu“.
„Ano, plán A byl zůstat ve formuli 1 a bylo tu pár možností. Plán B byla formule E a DTM nebo oba šampionáty dohromady.“
Foto: Getty Images / Clive Mason