Grosjean doufá v eventuální návrat do Renaultu

Romain Grosjean přiznal, že by se v budoucnu rád vrátil do továrního týmu Renault.
Grosjean doufá v eventuální návrat do Renaultu

Francouz se po čtyřech letech strávených u Lotusu rozhodl přijmout novou výzvu a upsal se týmu Haas, který přichází do formule 1. Lotus naopak potvrdil, že jej odkoupil Renault, který tak bude mít v příští sezóně znovu svůj tovární tým.

Grosjean přitom s Lotusem/Renaultem strávil doposud celou svou kariéru ve F1. V roce 2008 byl testovacím jezdcem Renaultu, aby v polovině sezóny 2009 nastoupil v jeho barvách ke svému prvnímu závodu F1.

„Enstone je obrovskou kapitolou mého života,“ řekl Grosjean Autosportu.

„Lidé tam jsou moji přátelé a rodina, v té továrně znám každé zákoutí. Někdy jsem tam trávil i Vánoce. Když jsem žil ve Velké Británii, tak jsem se tam spolu se svým švagrem 24. prosince vydal.“

Grosjean chtěl zůstat u Lotusu. Proč to nevyšlo?

Grosjean chtěl zůstat u Lotusu. Proč to nevyšlo?

„Bylo náročné to opustit, v paddocku od nich ale nebudeme daleko. A kdo ví, možná budou mít za tři čtyři roky vůz, který vyhraje Pohár konstruktérů, zavolají mi a budou chtít vyhrávat společně. Bylo by to ideální. Pro Francouze by to bylo obrovské.“

Lotus má za sebou náročnou sezónu. Vzhledem k omezenému množství finančních prostředků nemohl svůj vůz vyvíjet tak, jak by si představoval, a vůz na konci roku tak byl více méně podobný tomu, se kterým tým do sezóny vstupoval.

Grosjean však věří, že tovární tým Renault má možnosti vrátit se zpět na vrchol.

„Je to tým, který může získat titul mistrů světa,“ řekl. „Ty výhry z let 2005 a 2006 nejsou až tak dávné. V Enstone je velký potenciál. Vím to už dlouho a v Enstone to vědí také, když ale nemáte k dispozici prostředky, které potřebujete, je těžké to dokázat.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Wolff: Mercedes může upozadit některé své zájmy kvůli zajímavější F1

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen