Romain Grosjean udržel Lotus na prvním místě i druhý den testů, na poslední chvíli překonal Jean-Erica Vergneho a Sebastiana Vettela.
Shrnutí
Pátek byl v Barceloně velmi zajímavý a rušný. O největší pozornost si znovu řekl Romain Grosjean. Francouz byl dlouho čtvrtý a odpoledne odjel závodní simulaci, která se téměř celá překrývala se závodní simulací Ferrari a Fernanda Alonsa.
Lotus byl v průměru rychlejší a konzistentnější, takže i nadále potvrzuje dobrý dojem, který udělal už v Jerezu. Simulace Grosjeana v tabulce neposunula, ale Lotus evidentně stál o první místo i dnes, a tak si v úplném závěru dojel pro nejlepší čas na měkkých pneumatikách.
Jean-Eric Vergne vládl výsledkové listině téměř celé odpoledne, i když dlouho nejezdil. Před obědem mu totiž po nejrychlejším kole vypověděl službu vůz a opravy byly časově náročné. Nakonec mu zůstalo druhé místo.
Sebastian Vettel skončil v sesterském red bullu třetí. O větší pozornost si úřadující mistři řeknou zítra, kdy mají nasadit velký balík vylepšení, dokonce kvůli tomu použijí jiné šasi.
Fernando Alonso absolvoval závodní simulaci bez větších problémů, ale jak již bylo řečeno, srovnání s Lotusem pro něj nevyšlo nejlépe. Za Španělem se umístil jeho bývalý kolega Kovalainen, jemuž na pátou pozici pomohlo kvalifikační kolo na super měkké směsi.
Šestého Kobajašiho zdržely delší dobu potíže s hydraulikou, zatímco technika potrápila ještě víc Force Indii, takže Nico Hülkenberg odjel jen 33 kol. Nenápadným výkonem se dnes prezentovaly Mercedes a McLaren, patří jim osmé, respektive deváté místo. A konečně Williams vystřídal oba své závodní jezdce a tabulku uzavřel.
Pátek přinesl také velké množství červených vlajek, na trati či vedle ní zůstali stát Maldonado, Schumacher (dvakrát), Vergne, Vettel a Hűlkenberg. Kvůli ranní mlze byl celý testovací den posunutý o půl hodiny.
Testy - Barcelona, 2. 3. 2012
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:22.614 |
|
123 |
2 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:23.126 |
0.512 |
31 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:23.361 |
0.747 |
85 |
4 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:23.447 |
0.833 |
124 |
5 |
Heikki Kovalainen |
Caterham |
1:23.828 |
1.214 |
104 |
6 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber |
1:23.836 |
1.222 |
76 |
7 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:23.893 |
1.279 |
33 |
8 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:23.978 |
1.364 |
78 |
9 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
1:24.111 |
1.497 |
65 |
10 |
Bruno Senna |
Williams |
1:24.925 |
2.311 |
48 |
11 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:25.801 |
3.187 |
20 |
17:30 - konec
V druhé části odpoledne se na druhou pozici postupně propracoval Sebastian Vettel. Jean-Eric Vergne a Kamuj Kobajaši dlouho nejezdili kvůli technickým problémům, na trať vyrazili až 20 minut před koncem. Technika stávkovala také u Force Indie. Alonso a Grosjean absolvovali závodní simulaci. Lepší dojem udělal Lotus, byl v průměru rychlejší a konzistentnější.
Grosejean se po závodní simulaci odmítl spokojit se čtvrtým místem a pár minut před uzavřením boxové uličky vyjel na měkké směsi a do té doby vedoucího Vergneho překonal o půl sekundy.
15:00
V poslední hodině před obědem měl na programu rychlá kola na měkkých a posléze super měkkých pneumatikách Jean-Eric Vergne, a to mu přineslo první místo. Když se Francouz chystal ještě víc zrychlit, zůstal stát na trati s kouřícím vozem, což znamenalo další červené vlajky. A do oběda přišlo ještě jedno přerušení jízd, když zastavil Vettel, jemuž pravděpodobně došlo palivo. Výrazný posun nahoru zaznamenal Heikki Kovalainen, na super měkké směsi zajel kvalifikační kolo a obsadil pátou pozici.
Po přestávce na oběd začalo testování další červenou vlajkou, když na trati zůstal stát Nico Hülkenberg. U Williamsu došlo ke střídání jezdců, Maldonada nahradil Senna. Brazilec vyrazil na trať na tvrdých pneumatikách a ihned překonal svého kolegu, který tak dnes zůstane poslední. Na předních pozicích se pořadí neměnilo.
Během polední přestávky byl čas na další aktivity, například jezdci Mercedesu si převzali svá nová kola, zatímco Lotus potvrdil, že příští týden v neděli BBC 2 odvysílá díl Top Gearu s Kimim Räikkönenem. A ředitelství okruhu oznámilo, že se dnešní testy prodlouží do 17:30, nahradí se tak půlhodina ztracená kvůli ranní mlze.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Vergne |
Toro Rosso |
1:23.126 |
|
31 |
2 |
Alonso |
Ferrari |
1:23.447 |
0.321 |
44 |
3 |
Grosjean |
Lotus |
1:23.528 |
0.402 |
46 |
4 |
Vettel |
Red Bull |
1:23.536 |
0.410 |
43 |
5 |
Kovalainen |
Caterham |
1:23.828 |
0.702 |
56 |
6 |
Hülkenberg |
Force India |
1:23.893 |
0.767 |
33 |
7 |
Hamilton |
McLaren |
1:24.111 |
0.985 |
30 |
8 |
Kobajaši |
Sauber |
1:24.382 |
1.256 |
45 |
9 |
Schumacher |
Mercedes |
1:24.663 |
1.537 |
40 |
10 |
Senna |
Williams |
1:25.111 |
1.985 |
8 |
11 |
Maldonado |
Williams |
1:25.801 |
2.675 |
20 |
12:00
Chvíli po 10. hodině jezdci konečně dostali povolení volně jezdit, a tak na řadu přišla první měřená kola. Nejprve se na čele usadil Romain Grosjean, později ho těsně překonal Fernando Alonso a ujal se vedení. Oba jezdci použili ve svých nejrychlejších kolech tvrdé pneumatiky.
Dopoledne přineslo nezvykle mnoho červených vlajek, po ranní zastávce Maldonada byly testy přerušeny kvůli tomu, že někdo srazil polystyrenový ukazatel vzdálenosti před zatáčkou, a následně dvakrát kvůli Schumacherovi. Němec jednou zastavil na trati a podruhé skončil v únikové zóně.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Alonso |
Ferrari |
1:23.447 |
|
25 |
2 |
Grosjean |
Lotus |
1:23.528 |
0.081 |
28 |
3 |
Vergne |
Toro Rosso |
1:23.922 |
0.475 |
23 |
4 |
Vettel |
Red Bull |
1:24.015 |
0.568 |
26 |
5 |
Hülkenberg |
Force India |
1:24.191 |
0.744 |
24 |
6 |
Hamilton |
McLaren |
1:24.613 |
1.166 |
18 |
7 |
Schumacher |
Mercedes |
1:24.663 |
1.216 |
15 |
8 |
Maldonado |
Williams |
1:25.801 |
2.354 |
7 |
9 |
Kovalainen |
Caterham |
1:26.009 |
2.562 |
20 |
10 |
Kobajaši |
Sauber |
1:26.800 |
3.353 |
30 |
10:00
Katalánský okruh přivítal týmy formule 1 hustou mlhou, takže k otevření boxové uličky nemohlo dojít v 9 hodin, jak bývá zvykem. Dokud podmínky neumožňují vzlet lékařského vrtulníku, není možné testovat.
Zelené světlo se na konci pit lane rozsvítilo až v 9:30, ale ředitelství okruhu povolilo jezdcům jen zaváděcí kola, tzn. z boxů do boxů. Ovšem i tak došlo na červené vlajky, když Pastor Maldonado zastavil za pátou zatáčkou. V 10 hodin stále platil zákaz měřených kol, takže výsledková listina zůstala prázdná.