Grosjean: Budeme-li pracovat týmově, můžeme z vozu udělat monstrum

Navzdory nepříliš lichotivému výsledku v dnešní kvalifikaci Romain Grosjean i nadále věří, že až se jeho týmu podaří vyřešit všechny problémy, bude vůz Lotusu velmi konkurenceschopný.
Grosjean: Budeme-li pracovat týmově, můžeme z vozu udělat monstrum

Sobotní souboj s časem skončil v případě černozlaté stáje pořádnou sportovní tragédií. Romain Grosjean se kvalifikoval až jako předposlední, zatímco jeho kolega Pastor Maldonado v důsledku technických problémů dokonce nezajel ani jedno měřené kolo. Pro oba dva tedy dnešní kvalifikace skončila hned v úvodu.

„Dnes jsme měli hodně problémů a pokaždé, když jsme jeden spravili, objevil se další!“ povzdychl si Grosjean. “Kluci pracují velmi tvrdě a pro každého je to obtížná situace. Pokaždé, když jsme s vozem na trati, tak se toho prostě musíme naučit co nejvíce. Ano, je to frustrující, ale já jsem jedním z těch, kteří to mají nejjednodušší, protože nepracuju na voze celou noc.“

Avšak ani tento nezdar nepřiměl francouzského pilota změnit názor na letošní monopost. Podle Grosjeana se v E22 skrývá obrovský potenciál: „Celý tým je tu proto, abychom vyhrávali, takže když věci nejdou podle plánu, není to skvělé. Pokud dokážeme jako tým dát všechno dohromady, tak to auto pořád můžeme proměnit v monstrum. V minulosti jsme si už prošli těžkými časy, takže si cestu ven najdeme.“      

Pastor Maldonado pak ujistil fanoušky, že v Enstone všichni dělají maximum, aby své současné potíže co nejrychleji odstranili.

„Dnes to bylo celkem obtížné. Pracujeme velmi tvrdě a musíme být optimističtí. Pozitivní je, že nejsme jediní, kdo má problémy. Budeme dále tvrdě pracovat a pokusíme se pracovat tvrději než ostatní,“ slíbil Venezuelan.

„Byl to problém týkající se pohonné jednotky, který znamenal, že jsme se na trať dostali tak pozdě. V tu chvíli začalo pršet, a to pak byl konec!“

„Musíme jen zůstat soustředěni a pokračovat v práci, a přesně to děláme. Co se týče zítřejšího závodu, uděláme prostě maximum. Naše rychlost by měla být celkem dobrá; jen musíme ta kola poskládat dohromady,“ dodal Maldonado.

Bližší pohled na současné patálie Lotusu pak přinesl vedoucí traťových operací Alan Parmene. „Kvalifikovat se na konci startovního roštu není to, proč tu jsme. Měli jsme zřetelné a identifikovatelné problémy a s podporou našich partnerů pracujeme tvrdě na tom, abychom je dali do pořádku. Odhodlání závodního týmu, všech v Enstonu a všech v Renault Sport F1 by se nemělo podceňovat.“

„Pastor měl malý problém týkající se jeho pohonné jednotky, který mu nedovolil opustit garáž na začátku kvalifikace. A pak začalo pršet. Romain měl problém s mapováním svého vozu poté, co opustil boxovou uličku, což ovlivnilo jeho brzdění a schopnost zajet rychlejší kolo,“ objasnil.     

Australskou kvalifikaci vyhrál Hamilton, Ricciardo druhý

Australskou kvalifikaci vyhrál Hamilton, Ricciardo druhý

Diskuze (12) Další článek: Ricciardo v Austrálii odstartuje z první řady, Vettela zlobil senzor
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10