Nejrychlejší čas v prvním tréninku na Velkou cenu USA zajel Lewis Hamilton před Nicem Rosbergem a Jensonem Buttonem.
Jezdce a týmy přivítalo pátek velmi vydařené texaské počasí. Austin navíc už tradičně formulí 1 doslova žije. Situace na trati už ale tak veselá nebyla. Dvě garáže zůstaly v Austinu prázdné. Týmy Caterham a Marussia nedorazily kvůli finančním problémům a uvalenému konkurzu.
Přestože do konce sezóny zbývají už jen tři závody, některé týmy pilně testují a zkouší nové díly, zejména ty, které lze využít v příštím roce. Asi nejviditelnější novinku přivezl Lotus, který zkouší klasický nosový kužel. Jeho současné „vidličkové“ řešení bude příští rok nelegální, což ale platí o většině současných řešení.
Toro Rosso opět nasadilo do prvního tréninku Maxe Verstappena. Williams pak dal příležitost Felipemu Nasrovi.
Nico Rosberg jako první už po pár minutách zaznamenal měřený čas. Jeho týmový kolega ho ale záhy překonal. Räikkönen mezi tím kroužil po trati s nepřehlédnutelným senzorem.
Po půl hodině byli ve vedení oba jezdci McLarenu (Magnussen před Buttonem). Na třetím místě byl Alonso před Hamiltonem a Räikkönenem. Rosberg byl na šestém místě. Nico Hülkenberg byl naopak v té době jako jediný ještě bez měřeného času. Button se později dostal na první místo, byl také jediným, kdo po půl hodině kroužil na trati.
Hodinu po začátku tréninku se do čela dostal Hamilton, Button zůstal na druhém místě před Rosbergem. Daniel Ricciardo měl na svém kontě jen pět kol a stál v boxech s technickými problémy.
Na čele se postupně opět seřadily mercedesy. Jediný Button zajel v prvním tréninku alespoň trochu konkurenceschopný čas, ostatní ztráceli již více.
Po skončení tréninku jezdci testovali tzv. virtuální safety car. Budoucí novinka má zavést povinné snížení rychlosti během žlutých vlajek. Jezdec by měl zajet minimálně o 35% pomalejší kolo. V časomíře byla tato novinka signalizována jako výjezd safety caru.
Oba vozy Red Bullu a Grosjean ale zůstali v boxech. Räikkönen pak při návratu do boxů zůstal stát v boxové uličce.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:39.941 |
|
28 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:40.233 |
0.292 |
32 |
3 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:40.319 |
0.378 |
27 |
4 |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
1:40.887 |
0.946 |
33 |
5 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
1:40.987 |
1.046 |
29 |
6 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:41.065 |
1.124 |
27 |
7 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:41.463 |
1.522 |
20 |
8 |
Felipe Nasr |
Williams-Mercedes |
1:41.545 |
1.604 |
19 |
9 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
1:41.722 |
1.781 |
24 |
10 |
Max Verstappen |
STR-Renault |
1:41.785 |
1.844 |
32 |
11 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:41.907 |
1.966 |
21 |
12 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:41.965 |
2.024 |
23 |
13 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
1:42.329 |
2.388 |
28 |
14 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
1:42.333 |
2.392 |
23 |
15 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
1:42.359 |
2.418 |
23 |
16 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
1:42.516 |
2.575 |
24 |
17 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
1:42.598 |
2.657 |
5 |
18 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:43.229 |
3.288 |
26 |
Časy v sektorech a rychlosti
První sektor |
Jezdec |
Čas |
1 |
Lewis Hamilton |
26.458 |
2 |
Nico Rosberg |
26.734 |
3 |
Kevin Magnussen |
26.744 |
4 |
Jenson Button |
26.749 |
5 |
Fernando Alonso |
26.849 |
Druhý sektor |
Jezdec |
Čas |
1 |
Lewis Hamilton |
39.511 |
2 |
Nico Rosberg |
39.542 |
3 |
Jenson Button |
39.810 |
4 |
Daniil Kvyat |
39.888 |
5 |
Kimi Räikkönen |
39.951 |
Třetí sektor |
Jezdec |
Čas |
1 |
Lewis Hamilton |
33.497 |
2 |
Kevin Magnussen |
33.702 |
3 |
Jenson Button |
33.733 |
4 |
Nico Rosberg |
33.765 |
5 |
Sebastian Vettel |
33.793 |
P. |
Jezdec |
Rychlost (km/h) |
1 |
Felipe Massa |
331.4 |
2 |
Felipe Nasr |
328.8 |
3 |
Jenson Button |
327.6 |
4 |
Esteban Gutierrez |
327.5 |
5 |
Nico Hulkenberg |
327.1 |
6 |
Pastor Maldonado |
327.0 |
7 |
Kimi Räikkönen |
326.5 |
8 |
Adrian Sutil |
326.2 |
9 |
Nico Rosberg |
325.4 |
10 |
Max Verstappen |
324.5 |