Přilnavost na minimu. V prvním tréninku v Turecku byl nejrychlejší Verstappen

Nezvyklý průběh i výsledky. V prvním tréninku jezdci klouzali po trati. Nejrychlejší byl Verstappen před Albonem a oběma vozy Ferrari.

Formule 1 se po devíti letech vrátila do Istanbulu. Teplota vzduchu byla 15 °C, trať měla o 6 více.

Na trati byly na začátku vlhké skvrny, ale celkově byla trať suchá. Jezdci měli přesto velké problémy se udržet na trati. Nepomohl tomu zřejmě ani nový povrch a také tvrdé pneumatiky – nejen výběr jako takový, ale i fakt, že téměř všichni jezdci vyjeli na tvrdé směsi. Všichni byli velmi opatrní, takže se „klouzavý začátek“ tréninku obešel bez nehod. O největší incident se postaral Leclerc, který sestřelil kužel. Kvůli šroubům v trati musely být krátce vyvěšeny červené vlajky.

Časy byly na začátku hodně pomalé, desítky sekund za časy z roku 2011. Velké byly i rozestupy – v řádu větších sekund. Postupně ale jezdci stlačovali časy dolů a vypadalo to, že se zlepšila i úroveň přítlaku.

Carlos Sainz se musel po 11 kolech vrátit do boxů kvůli problému s motorem. Na trať se později vrátil, ale svůj vůz musel odstavit. Na trati byl vyhlášen virtuální safety car.

Ke konci tréninku byli na čele jezdci Ferrari, které ale v závěru překonali kolegové od Red Bullu.

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Rozdíl Kol Pneumatika
Max Verstappen Red Bull 1:35.077   29 tvrdá
Alexander Albon Red Bull 1:35.318 0.241 27 tvrdá
Charles Leclerc Ferrari 1:35.507 0.430 26 tvrdá
Pierre Gasly AlphaTauri 1:35.543 0.466 26 měkká
Sebastian Vettel Ferrari 1:35.620 0.543 29 tvrdá
Daniil Kvyat AlphaTauri 1:36.738 1.661 27 měkká
Lando Norris McLaren 1:37.216 2.139 21 měkká
AntonioGiovinazzi Alfa Romeo 1:37.503 2.426 21 měkká
Valtteri Bottas Mercedes 1:37.629 2.552 23 tvrdá
10  Esteban Ocon Renault 1:38.428 3.351 23 měkká
11  Nicholas Latifi Williams 1:38.508 3.431 18 měkká
12  Sergio Pérez Racing Point 1:38.612 3.535 22 tvrdá
13  Lance Stroll Racing Point 1:39.484 4.407 21 tvrdá
14  Romain Grosjean Haas 1:40.025 4.948 25 měkká
15  Lewis Hamilton Mercedes 1:40.225 5.148 12 tvrdá
16  Kimi Räikkönen Alfa Romeo 1:41.035 5.958 23 tvrdá
17  Kevin Magnussen Haas 1:41.854 6.777 21 tvrdá
18  Daniel Ricciardo Renault 1:45.156 10.079 20 tvrdá
19  Carlos Sainz Jr. McLaren 1:46.462 11.385 12 tvrdá
20  George Russell Williams 1:49.256 14.179 17 tvrdá

Průběh

10:30: Latifi v hodinách.

10:29: Verstappen první... 

10:28: Kvjat v hodinách... 

10:24: Bottas v hodinách.

10:22: Jezdce Ferrari překonává Albon.

10:17: Zrychlujeme, pořadí se mění. Na čele nyní oba vozy Ferrari.

10:09: VSC skončil.

10:05: No to jsme zakřili. Sainz odstavuje vůz.

10:04: VSC

10:04: Trať začala zrychlovat... 

10:03: Na trati i Sainz, takže problémy s motorem nebyli vážné.

10:03: Verstappen první před Bottasem a Leclercem.

9:57: Bottas se už dostal pod 1:40, na Verstappena má 2,5 sekundy, an třetího Leclerca 4.

9:54: Bottas převzal vedení – 1:40.806

9:47: Sainz má nějaký problém s motorem, vrátil se do boxů. Na kontě má 11 kol.

9:46:

  1. Ver
  2. Bot
  3. Lec
  4. Vet
  5. Sai
  6. Alb
  7. Per
  8. Gas
  9. Rai
  10. Nor

9:46: Hamiltonovi smazali čas, je tak společně s Ricciardem zatím bez času na chvostu. 

9:44: Nejrychlejší Verstappen – 1:42.753

9:43: Gasly předvedl elegantní hodiny.

9:41: Už i vůz s číslem 44 na trati.

9:40: Výsledky prvního tréninku je potřeba brát s rezervou, ale dnes asi ještě více. Čtvrtý Leclerc ztrácí 6,3 sekundy! A Russell třeba 19 sekund.

9:39: Hamilton jako jediný zatím nebyl na trati.

9:37: Russell jediný na měkkých.

9:35:

  1. Bot
  2. Ver
  3. Vet
  4. Sai
  5. Rai
  6. Alb

9:35: na trati už více jezdců.

9:29: George Russell nasadil nový motor, MGU-H a MGU-K a turbo a dostane penalizaci.

9:23: Kvjat a Hamilton na trati ještě nebyli.

9:22: Kromě Bottase je na trati ještě Gasly.

9:19: Přilnavosti by možná pomohlo, pokud by všichni nejezdili na tvrdých. Na druhou stranu je logické, že se právě této směsi chtějí zbavit (vracejí jednu sadu po 40 minutách).

9:18: Bottas mimo trať. 

9:16: Na trati sice jsou občas vlhké skvrny, ale jinak je suchá. Bottas má problém zatočit... 

9:15: Bottas ukončuje ticho... 

9:14: Na trati ale nikdo...

9:14: pokračujeme...

9:09: Po kuželu zůstaly v trati celkem nepříjemné šrouby. 

9:06: Povalený kužel...

9:05: červené vlajky

9:05: Vettel, Sainz s časem, ale spíše symbolickým.

9:04: Leclerc sestřelil kužel... jezdci si na grip stěžují vždy a všude, ale tentokrát opravdu kloužou. 

9:02: Verstappen si stěžuje na přilnavost...

9:00: Verstappen, Norris, Sainz na trati.

8:55: Na jezdce ale čekají také oblíbené traťové limity a především peklo v podobě osmé zatáčky... nějakých šest sekund, čtyři apexy a až 5 G. Někteří jezdci využují dodatečné opěrky hlavy. Například Max Verstappen (ale není sám) je odmítl. Měl je prý jednou v F3 a otec Jos se mu smál. Raději prý bude, když mu upadne hlava, než aby měl opěrku.

8:54: V Turecku slavíme. Lando Norris má dnes 21, Sauber pojede 500. grand prix a Red Bull 300.

8:50: Například Vettel v Turecku dokonce debutoval – odjel zde první páteční trénink s BMW Sauber v roce 2006.

8:48: Přibližně třetina pole někdy na tomto okruhu jela – v roce 2011 Vettel, Pérez, Hamilton. Dříve pak Räikkönen. V jiných sériích či trénincích pak Ricciardo a Grosjean a Bottas.

Istanbul: Vykliďte autopůjčovnu, vrací se formule 1

Istanbul: Vykliďte autopůjčovnu, vrací se formule 1

8:48: Istanbul se vrací do kalendáře poprvé od roku 2011.

8:47: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku na Grand Prix Turecka.

Další článek: Odstoupení v Imole bolelo nejvíce v kariéře, říká Gasly

19:29 | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
18:22 | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
17:41 | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz
17:26 | Pro iOs už je aplikace k dispozici. Pro Android bude brzy. Jmenuje se Williams Racing AR Launch 2021.