V prvním tréninku na Velkou cenu Španělska byl nejrychlejší Norris před Verstappenem a Sainzem.
Formule 1 se vrátila do Evropy, kde zůstane až do konce léta. Na Katalánský okruh přivezly některé týmy vylepšení. Největší balíky mají Red Bull, RB a Ferrari. Leclerc si ale v prvním tréninku stěžoval, že vůz je příšerný. Spíše než s novými díly to ale asi souviselo s nastavením.
Haas nasadil do prvního tréninku znovu Olivera Bearmana. Jde o jeho druhý (po Imole) ze šesti plánovaných prvních tréninků.
Na začátku tréninku vyjeli jezdci na tvrdých a středních pneumatikách. V polovině tréninku nasadili jezdci Red Bullu jako první měkké pneumatiky.
Po 39 minutách zavlály červené vlajky. Fernando Alonso najel na obrubník v deváté zatáčce a odletěl mu kus karosérie z přední části jeho astonu. Dokázal se vrátit do boxů, ale úlomky bylo potřeba uklidit.
Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Norris před Verstappenem a Sainzem.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Lando Norris |
McLaren |
1:14.228 |
|
27 |
měkká |
2 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:14.252 |
0.024 |
27 |
měkká |
3 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
1:14.572 |
0.344 |
31 |
střední |
4 |
George Russell |
Mercedes |
1:14.614 |
0.386 |
31 |
střední |
5 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:14.692 |
0.464 |
28 |
měkká |
6 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:14.867 |
0.639 |
29 |
měkká |
7 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:14.911 |
0.683 |
28 |
střední |
8 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:15.086 |
0.858 |
30 |
střední |
9 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:15.222 |
0.994 |
26 |
měkká |
10 |
Alexander Albon |
Williams |
1:15.417 |
1.189 |
25 |
měkká |
11 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:15.434 |
1.206 |
26 |
střední |
12 |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber |
1:15.472 |
1.244 |
24 |
měkká |
13 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:15.484 |
1.256 |
21 |
střední |
14 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:15.512 |
1.284 |
28 |
měkká |
15 |
Daniel Ricciardo |
RB |
1:15.580 |
1.352 |
30 |
měkká |
16 |
Kuan-jü Čou |
Kick Sauber |
1:15.616 |
1.388 |
24 |
měkká |
17 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:15.644 |
1.416 |
30 |
měkká |
18 |
Logan Sargeant |
Williams |
1:15.752 |
1.524 |
25 |
měkká |
19 |
Oliver Bearman |
Haas |
1:15.865 |
1.637 |
29 |
měkká |
20 |
Júki Cunoda |
RB |
1:15.916 |
1.688 |
21 |
měkká |
Průběh
14:30: První trénink končí...
14:25: Gasly hlásí, že se něco na voze pokazilo. Míří do boxů.
14:20: Leclerc si stěžuje na chování své spojky..
14:11: Pokračujeme...
14:09: a červené vlajky..... úlomky na trati.
14:08: Alonso přejel přes obrubník a něco mu uletělo....
14:06: Norris ve vedení, také on nasadil měkké.
14:00: Sainz převzal vedení – zatím stále na středních.
13:59: Jezdci Red Bullu jako první na měkkých.
13:58: Po Cunodovi vibrovala DRS klapka také u Bottase.
13:56:
- Ver
- Rus
- Sai
- Nor
- Ham
- Lec
- Pia
- Per
- Oco
- Cun
- Alb
- Ric
- Str
- Bot
- Gas
- Alo
- Čou
- Sar
- Mag
- Bea
13:51: Leclerc uvádí, že auto je nyní příšerné...
13:44: Jezdci zatím krouží převážně na tvrdých pneumatikách. Někteří nazuli střední. Tvrdá je v Barceloně opravdu tvrdá. Jde o směs C1, což je nejtvrdší z portfolia Pirelli.
13:41: Tak inženýr mu poradil pár změn na volantu.
13:40: Sainz hlásí ztrátu výkonu.... ale pokračuje dál.
13:36: U Cunody se třese klapka zadního křídla...
13:30: Jezdci se vydávají na trať.
13:27: Teplota vzduchu 28 °C, trať má 46 °C.
13:22: Svatozář jako taková se samozřejmě neupravuje. Týmy ale mohou pracovat s krytem svatozáře a okolím a zlepšit proudění vzduchu okolo této konstrukce. Scuderia tuto oblast naposledy upravovala v Imole.
13:20: Největší balíky přivezly týmy RB, Ferrari a Red Bull.
RB: bočnice, kryt motoru, přední brzdové kanálky, podlaha, zadní křídlo, zadní spodní křídlo (beam wing).
Ferrari: zadní křídlo (specifikace pro okruh), bočnice, kryt motoru, podlaha, difuzor, svatozář.
Red Bull: kryt motoru, podlaha, zadní spodní křídlo, bočnice zadního křídla. U Red Bullu je ale většina vylepšení v souvislosti se specifikaci okruhu. Výkon má zlepšit bočnice zadního křídla a zadní spodní křídlo.
13:13: Týmy přivezly řadu vylepšení. Tedy některé týmy. Nic nemají u Alpine, Mercedesu, McLarenu a Williamsu.
Aston Martin má především kryty předního zavěšení, přední brzdové kanálky a úpravy v zadní části vozu.
Sauber zadní křídlo, přední brzdové kanálky.
Haas má úpravy zadní nárazové struktury.
13:08: Fernanda Alonsa a Carlose Sainze čeká domácí závod. Sainz se pochlubil speciálním designem helmy.
13:07: Olivera Bearmana dnes čeká druhý trénink s Haasem. Tentokrát nahradí Hülkenberga.
13:06: Vrací se také formule 2. Kvalifikace je na programu od 15:55. Sledujte dnes také náš Facebook. Měli bycho mít online rozhovor s Romanem Staňkem s možností pokládat otázky... tedy pokud neselže připojení...
13:04: Formule 1 se vrací do Evropy. Čeká nás závod s pěkným pořadovým číslem 1 111.
13:00: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku.