Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Max Verstappen před Sergiem Pérezem a Estebanem Oconem.
Z Monaka se formule 1 přesunula do Španělska nedaleko Barcelony. Na jezdce poprvé od roku 2006 čekal okruh bez poslední šikany, díky čemuž je o 18 metrů kratší. Není proto divu, že Verstappen zajel nejrychlejší čas v historii okruhu. Překonal Alonsův čas z roku 2006.
Jezdci také v pátek dostali dvě sady nových tvrdých pneumatik, které mají posílenou konstrukci a v ostrém nasazení je uvidíme v Silverstonu.
Na začátku tréninku vyjela většina jezdců právě na nich, někteří nasadili střední a Nico Hülkenberg měkké. Na čele se po celý trénink střídali jezdci Red Bullu.
V prvním tréninku testovaly týmy nové díly. Nejpatrnější balík nasadilo Ferrari. Leclerc jezdil se starými bočnicemi a podlahou, Sainz testoval nové díly.
Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Max Verstappen.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:14.606 |
|
32 |
měkká |
2 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:15.374 |
0.768 |
32 |
měkká |
3 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:15.418 |
0.812 |
28 |
měkká |
4 |
Nyck de Vries |
AlphaTauri |
1:15.504 |
0.898 |
27 |
měkká |
5 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:15.545 |
0.939 |
27 |
měkká |
6 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:15.547 |
0.941 |
24 |
měkká |
7 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:15.689 |
1.083 |
22 |
měkká |
8 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:15.694 |
1.088 |
28 |
měkká |
9 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
1:15.726 |
1.120 |
27 |
měkká |
10 |
George Russell |
Mercedes |
1:15.753 |
1.147 |
32 |
měkká |
11 |
Lando Norris |
McLaren |
1:15.783 |
1.177 |
25 |
měkká |
12 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:15.845 |
1.239 |
29 |
měkká |
13 |
Kuan-jü Čou |
Alfa Romeo |
1:15.906 |
1.300 |
24 |
měkká |
14 |
Júki Cunoda |
AlphaTauri |
1:15.915 |
1.309 |
27 |
měkká |
15 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:15.939 |
1.333 |
25 |
měkká |
16 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
1:15.978 |
1.372 |
24 |
měkká |
17 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:16.353 |
1.747 |
26 |
měkká |
18 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:16.461 |
1.855 |
28 |
měkká |
19 |
Logan Sargeant |
Williams |
1:16.506 |
1.900 |
30 |
měkká |
20 |
Alexander Albon |
Williams |
1:16.630 |
2.024 |
28 |
měkká |
Průběh
14:30: Konec prvního tréninku.
14:27: Přeháňky jsou ve hře zejména odpoledne (FP2, kvalifikace, závod)... ale pravděpodobnost je pro jednotlivé dny pod 50 %.
14:27: Ocon měl meteorologickou poradu. „Mraky hrozí, nebo ne?“ Inženýr: „V tuto chvíli na radaru nic není.“
14:24: U Alonsa se opravovala hrana podlahy.
14:23: Vizuální kontrola... Alonso také na měkkých. A stejné obutí má dnes poprvé také Hamilton.
14:22: Stroll už také na měkkých. U Alonsa vidíme otazník, prověříme...
14:21: De Vries čtvrtý... tak snad se Helmut díval.
14:19: Jezdci Astonu zatím hodně nízko – Alonso 15., Stroll 18. Společně s Hamiltonem (19.) jako jediní nenasadili měkké pneumatiky.
14:17: Trať je o 18 metrů kratší, takže... Verstappen právě stanovil neoficiální nejrychlejší čas okruhu (1:14.606). Překonal 1:14.648 Fernanda Alonsa z roku 2006.
14:13: Nahoře staré bočnice (Leclerc), dole nové (Sainz).
Foto: Getty Images / Adam Pretty
14:02: Měkké pneumatiky nasadil už také Magnussen a jezdci Red Bullu.
14:00:
13:49: Nové komponenty: ICE/turbo/MGU-H/MGU-K pro Verstappena, Péreze a Norrise. Pro Alonsa a Sargeanta nová baterie a nová řídicí jednotka. Pro Hulkenberga nová řídicí jednotka. Bez penalizací.
13:43: U Ferrari testuje novinky v prvním tréninku jen Sainz.
13:41:
- Per
- Ver
- Cun
- Huk
- Gas
- Oco
- Ham
- Sai
- Alb
- Mag
13:36: na čele Verstappen před Gaslym. Hulk jezdí na měkkých pneumatikách a je pátý.
13:31: V live timingu nám to svítí písmeny „T“, což by měly být zmíněné nové tvrdé pneumatiky, které uvidíme v ostrém nasazení od Slverstonu.
13:30: Začínáme...
13:25: Ale hlavní pozornost směřuje k Ferrari, které má novou podlahu a nové bočnice!
13:23: řada týmů přivezla novinky – Aston třeba v oblasti předního a zadního křídla.
13:20: Když už je řeč o pneumatikách. Jezdci dostanou pro dnešní tréninky dvě sady nových tvrdých pneumatik s novou konstrukcí, které se budou používat od Silverstonu. Pneumatika má být odolnější a původně měla být nasazena v roce 2024. Pirelli nasazení uspíšilo, protože „zatížení generované současnými vozy již po několika závodech dosáhlo cílů stanovených pro konec sezóny,“ řekl Mario Isola.
13:18: Katalánský okruh je náročný na pneumatiky, takže Pirelli přivezlo tři nejtvrdší... a vlastně ne. O víkendu uvidíme C1, C2 a C3. Ještě vloni by to byly tři nejtvrdší směsi. Původní C1 je ale nyní C0 a C1 je něco mezi C0 a C1, takže měkčí než loňská C1. Pirelli věří, že to rozšíří strategické možnosti, protože vloni byla C1 (dnes C0) v závodě použita.
13:17: Na jezdce čeká novinka, kterou jsme od roku 2007 v závodech F1 v Barceloně nezažili. Byla odstraněna poslední šikana. Rozdíl vidíte na obrázku níže. Vlevo je předešlá verze, vpravo nová.
Foto: Mercedes
13:14: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku.