GP Singapuru: Hamilton vyhrál a jde do čela šampionátu

Velkou cenu Singapuru 2014 vyhrál Lewis Hamilton, který se také dostal do čela šampionátu. Na druhém místě dojel Vettel před Ricciardem. Nica Rosberga potkaly už před startem technické problémy, neodlepil se do zaváděcího kola, v závodě se trápil a nakonec musel odstoupit. Závod ovlivnil výjezd safety caru.
GP Singapuru: Hamilton vyhrál a jde do čela šampionátu

Nebývale těsná byla kvalifikace na Velkou cenu Singapuru. Dokonce se jednalo o jednu z nejtěsnějších kvalifikací za posledních několik let. Rozdíl mezi prvním Hamiltonem a druhým Rosbergem byl jen 0,007 sekund. Těsné to bylo ale v celém pořadí. Pátý Alonso ztrácel na pole position 0.226 sekund.

Z první řady tedy měly odstartovat oba vozy Mercedes. Za ně se do druhé řady postavili Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel, následování Fernandem Alonsem a Felipem Masssou, Kimim Räikkönenem a Valtteri Bottasem.

Cool index: 2,5 z 5

  • Hamilton jde do čela šampionátu.
  • Závod ovlivnil safety car a strategie.
  • Závod byl zkrácen po vypršení časového limitu.

Nico Rosberg měl ještě před startem technické problémy, musel se vrátit do boxů. Mercedes mu vyměnil volant, ale existovalo riziko, že problémy budou přetrvávat, což se potvrdilo. Rosberg se neodlepil ze startovního roštu a mechanici ho museli odtlačit do boxů. Rosberg nakonec odstartoval z boxové uličky. Hned v zahřívacím kole odstoupil Kamuj Kobajaši.

Alonso prolétl první zatáčkou, kterou si zkrátil. Po pár metrech se před něj dostal Vettel nebo ho spíše Alonso pustil. Jezdec Ferrari každopádně za prohřešek nedostal žádnou penalizaci.

Hamilton a Vettel začali ujíždět třetímu Alonsovi, za kterým to ale bylo už více než těsné. Hamilton na to postupně šlápnul a začal desetinu po desetince Vettelovi ujíždět.

Pořadí po sedmi kolech: Ham, Vet, Alo, Ric, Rai, Mas, But, Bot, Mag, Kvy.

Adrian Sutil v kole 8/61 jako první zamířil ke svým mechanikům. Rosberg měl na předposledním místě obrovské problémy s řazením. Nevypadalo to tedy na nějaký posun vpřed.

Vettel, Alonso i Ricciardo zajeli v kole 12/61 společně do boxů. Pořadí se neměnilo. Hamilton si pro čerstvé obutí zajel o kolo později.

Rosberg dojel pomalu do boxů, mechanici mu vyměnili volant, ale nepomohlo to. Rosberg ze závodu odstoupil.

Vergne byl jedním z těch, kteří byli vyšetřování za nedodržení limitů tratě. Na rozdíl od kolegů mu to neprošlo a dostal penalizaci 5 sekund.

Dalším odpadlíkem byl Esteban Gutiérrez, který to v garáží nesl dost těžce a mrštil svou rukavicí.

K životu se postupně probudil třetí Alonso, který začal dojíždět druhého Vettela. Hamilton měl ve třetině závodu náskok už téměř 9 sekund. Ricciardo naopak na Alonsa ztrácel přes 4 sekundy a další Massa pak na Australana dokonce 11 sekund.

Byl to právě Massa, kdo v kole 23/61 zajel k mechanikům na druhou zastávkou. O kolo později ho napodobil Bottas. Nás ale spíše zajímal souboj o druhé místo. Jako první zajel k mechanikům Alonso, který ztrácel na Vettela 1,2 sekund.

Vettel na rozdíl od Alonsa obul žluté měkké pneumatiky. Alonso šel na druhé místo. Hamilton se po návratu z boxů (zastávka se mu moc nepovedla, zastavil mimo značky) moc nestaral o to, kdo a jak jezdí za ním a opět šlápl na plyn.

Pérezovi v polovině závodu odpadlo přední křídlo po souboji a kontaktu se Sutilem. Na trať zamířil kvůli troskám safety car.

Alonso, Button, Räikkönen ze špičky zajeli během safety car fáze do boxů. Alonso se tak propadl na čtvrté místo za oba Red Bully. Magnussen si ještě před safety carem stěžoval na velké horko v kokpitu.

V kole 38/61 zajel safety car po 7 kolech do boxů. Restart proběhl bez problémů, Hamilton začal ihned ujíždět. Red Bully, Williamsy i Alonso se pokoušeli dojet do konce závodu na aktuální směsi. 

To úplně nehrálo do karet Alonsovi ale také Hamiltonovi, který ovšem začal Vettelovi ujíždět a budoval si potřebný náskok.

Hamilton zajel do boxů v kole 52/61 s náskokem přes 25 sekund. Hamilton to ale i přes dobrou zastávku nestihl a propadl se za Vettela.

Po pár kilometrech se ale Hamilton vrátil před Vettela. Ve stejnou chvíli odstoupil ze závodu Jenson Button. Vergne dostal za překročení limitů tratě už druhou penalizaci. 

Velmi těsné to bylo mezi Vettelem, Riciardem a Alonsem. Bojovalo se také okolo konce první desítky. Bottas měl v posledním kole obrovské problémy s pneumatikami. Za to na čele se už pořadí neměnilo. Závod nakonec ukončil o kolo dříve dvouhodinový časový limit. Hamilton vyhrál a dostal se do čela šampionátu jezdců.

Výsledky

P. Jezdec Tým Kola Ztráta Start Body
1 Lewis Hamilton Mercedes 60 vítěz 1 25
2 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 60 +13.5 s 4 18
3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 60 +14.2 s 3 15
4 Fernando Alonso Ferrari 60 +15.3 s 5 12
5 Felipe Massa Williams-Mercedes 60 +42.1 s 6 10
6 Jean-Eric Vergne STR-Renault 60 +56.8 s 12 8
7 Sergio Perez Force India-Mercedes 60 +59.0 s 15 6
8 Kimi Räikkönen Ferrari 60 +60.6 s 7 4
9 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 60 +61.6 s 13 2
10 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 60 +62.2 s 9 1
11 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 60 +65.0 s 8  
12 Pastor Maldonado Lotus-Renault 60 +66.9 s 18  
13 Romain Grosjean Lotus-Renault 60 +68.0 s 16  
14 Daniil Kvyat STR-Renault 60 +72.0 s 10  
15 Marcus Ericsson Caterham-Renault 60 +94.1 s 22  
16 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 60 +94.5 s 19  
17 Max Chilton Marussia-Ferrari 59 +1 kolo 21  
Ret Jenson Button McLaren-Mercedes 52 +8 kol 11  
Ret Adrian Sutil Sauber-Ferrari 40 +20 kol 17  
Ret Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 17 +43 kol 14  
Ret Nico Rosberg Mercedes 13 +47 kol 2  
Ret Kamui Kobayashi Caterham-Renault 0   20  

Penalizace

Vergne: +5 sekund (nedodržení limitů tratě)

Další článek: Massovi strategie vyšla, Bottas utavil pneumatiky

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
22. září | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10