Kolo |
Kdo |
Komu |
Obsah sdělení |
SR |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Můžeš prosím tě poprosit kohokoliv, kdo drží ceduli (která informuje jezdce o situaci na trati), ať ji drží v (úhlu) 45° od boxový zdi, aby to nebylo v 90°, víš jak. Prostě ji trochu natočit. |
SR |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Potvrzuju. Nejsme tak úplně na těch teplotách motoru, na jakejch bychom opravdu chtěli bejt, takže začni myslet na chlazení motoru, jakmile jen budeš moct. Až pojedem, pamatuj jen na to, že na levý straně kokpitu máš rozpis KERSu. Ale samozřejmě seš flexibilní, takže ho můžeš používat, jak budeš potřebovat. |
SR |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Jen připomínka, předtím jsi byl na startu trochu tvrdej na plynu, takže trochu míň plynu a držet to nepřetržitě, dokud nezmáčkneš druhou páčku prosím. Normální procedury. |
ZK |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Pamatuj, abys držel spojku po dobu čtyř vteřin, než tam dáš jedničku, a abys na začátku zesynchronizoval všechny (převodové) stupně. |
ZK |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Na startu nesešlapuj plyn moc brzo. |
2 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
(V prvním kole se pilot Mercedesu snažil odvrátit hrozbu útoku ze strany Felipeho Massy, počínal si ale v rozporu s pravidly, neboť během tohoto souboje vyjel mimo trať.) Bylo nám nařízeno, abychom to místo vrátili Massovi zpátky. |
2 |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Ok. |
2 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
Palivo je na tom velmi dobře, takže se vrať na směs dvě. Mysli jen na to, aby ses staral o trakci a lehký brzdění. |
3 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
Ztráta na Vettela před náma je 4 vteřiny. Náskok na Alonsa za náma je 1,4, takže mimo tvoje DRS. |
3 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
DRS povoleno, máš DRS, Hamilton za tebou má DRS. |
5 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
(Vettel je upomínán na to, že pravděpodobnost výjezdu zpomalovacího vozu bývá v Singapuru velmi vysoká.) Pamatuj, že jsou tady safety cary. Šetři pneumatiky. |
5 |
Jules Bianchi |
Paul Davison |
Už teď mám problémy se zadníma (pneumatikama). Hodně problémů. |
5 |
Paul Davison |
Jules Bianchi |
Můžeš zkusit točivej moment tři, brzdění motorem tak bude menší. |
6 |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Navrhujem dvouvteřinovou mezeru na Alonsa, abys moch pečovat o pneumatiky. |
7 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
(Jelikož se něktěré ústřižky z rádiových komunikací k nelibosti jednotlivých stájí dostanou čas od času do vysílání, rozhodl se Mercedes požádat Rosberga, aby k popsání stavu svých pirellek na místo rádia použil volant.) Dej nám vědět skrz tlačítko degradace, jak jsou na tom pneumatiky. 3,4 vteřinovej náskok na Alonsa. |
9 |
Valtteri Bottas |
Jonathan Eddolls |
(Williamsu nevychází vše tak, jak si naplánoval, neboť Bottas je stále zaseklý za Giedem van der Gardem na devatenácté příčce.) Není, jak ho předjet, musíme změnit strategii. |
9 |
Jonathan Eddolls |
Valtteri Bottas |
Potvrzuju, naši plánovanou strategii pracovat nepřimějeme, chceš změnit strategii. |
11 |
Mark Slade |
Kimi Räikkönen |
Boxy v tomhle kole, Kimi. Spojka deset, potvrď prosím. |
11 |
Kimi Räikkönen |
Mark Slade |
(Finova zastávka u mechaniků proběhla bez problémů, pilot Lotusu si však do rádia postěžoval na nevhodnou polohu semaforu signalizujícího povel k opuštění boxového stání.) Můžete ten semafor posunout víc dopředu? Musím si poposednout vejš, protože ho nevidím. |
13 |
Paul Davison |
Jules Bianchi |
Ok, Julesi, neměníme pneumatiky, jenom volant. Zastav v boxech. |
15 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
Cejtíš se ještě na jedno další kolo? Dej nám vědět. |
15 |
Nico Rosberg |
Tonny Ross |
Potvrzuju, Ok. |
16 |
Mark Slade |
Kimi Räikkönen |
Dobíjení baterie upadá, musíme zredukovat používání pádla. Anebo přejdi u dobíjení KERSu na šestku a u vyvážení přidej dva kliky dopředu. |
17 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Monitorujeme mezery, Sebastiane. Provoz před tebou: Chilton. |
18 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Ok, Lewisi, na těhlech pneumatikách pojedeš o čtyři kola dýl, je to střední (sada). Grosjean před tebou je na super měkkejch pneumatikách. V rozmezí deseti kol na něj začneme vyvíjet tlak. Takže se mu jen musíš přiblížit. |
19 |
Phil Charles |
Jean-Eric Vergne |
Máš před sebou dva saubery, bojuješ s Pérezem. Takže pokud zajedeš před zastávkou dobrý kola, můžeš je v podstatě dohonit. Za sebou máš Sutila, kterej je na tý druhý směsi, trochu se na tebe dotahuje. Zajeď tyhle dobrý kola a snadno mu ujedeš. |
19 |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
(Podobně jako Hamilton v úvodu závodu, také Hülkenberg si při bránění své pozice počínal v rozporu s pravidly.) Nico, musíš to místo vrátit Pérezoj zpátky, ředitelství závodu. |
19 |
Nico Hülkenberg |
Marco Schupbach |
(To se ovšem pilotovi Sauberu nelíbí.) Co? Za co? |
19 |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
Za opuštění trati, Nico. |
19 |
Nico Hülkenberg |
Marco Schupbach |
(Nakonec mu ale nezbývalo nic jiného, než se s danou situací smířit.) Chystám se to udělat teď. Jakou zatáčku navrhuješ? |
20 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Pneumatiky jsou důležitější než náskok. Náskoku je víc než dost. |
21 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
(Ferrari v případě Felipeho Massy prozatím všechno vychází tak, jak má.) Ok, s opotřebením, jaký máme, to pro nás, co se týče plánu A, vypadá pořád dobře. Plán A vypadá pořád velmi dobře. |
22 |
Mark Temple |
Sergio Pérez |
V posledním kole jsi dotáhnul auta před sebou o devět desetin. Tohle je vážně dobrý, jeď dál. |
23 |
Mark Slade |
Kimi Räikkönen |
(Räikkönen zjevně ohlásil do vysílačky nějaké potíže s vozem, inženýři Lotusu ovšem nic neobvyklého nezaznamenali.) Ok, Kimi, rozumíme, že cejtíš problém, podle dat ale bohužel nic nevidíme, takže ti v tuhle chvíli nemůžeme dát žádný info. |
24 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
Pamatuj na pití. |
24 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Sebastiane, musíš používat víc KERSu dřív. 75% před poslední zatáčkou. |
25 |
Simon Rennie |
Mark Webber |
(V pětadvacátém kole byl v důsledku Ricciardovy nehody na trať vyslán safety car.) Zůstáváme na dráze. Sleduj rozdíly (v rychlosti). Na první safety car čáře musíš bejt pozitivní. Pamatuj, že 200 metrů před safety car čárou se to vrátí k závodní rychlosti a že mezi čárama budeme závodit. |
26 |
Daniel Ricciardo |
Marco Matassa |
Najel jsem do bariéry. |
26 |
Marco Matassa |
Daniel Ricciardo |
Danieli, jsi Ok? |
26 |
Daniel Ricciardo |
Marco Matassa |
Jo. |
26 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Teď když zahřejváš svoje pneumatiky, buď opatrnej. Mimo závodní stopu je nálož žmolků. Nezávodní stopa je hodně špinavá. V týhle rychlosti budeš mít problémy svý pneumatiky očistit, takže zůstaň v závodní stopě a používej brzdy. |
27 |
Nico Hülkenberg |
Marco Schupbach |
(Pilot Sauberu využil volnějšího tempa za zpomalovacím vozem k prodiskutování dříve zmiňovaného obranného manévru.) Pořád nerozumím tomu, proč jsem musel Péreze nechat předjet. Byl na vnitřku, já musel najet na obrubník, pak si vůz škrtnul podlahou, a to mě vyneslo doprava. Ale byl jsem před ním před zatáčkou i za zatáčkou, takže v čem je problém? |
27 |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
Ok, Nico, to je pochopitelný. Teď se soustředíme na závod. Prodiskutujeme to až po, pořád to může bejt Ok. |
27 |
Andrea Stella |
Fernando Alonso |
(Alonsův závodní inženýr španělskému jezdci připomíná, aby ve fázi za safety carem dodržoval 'pozitivní' rozdíly v časech na kolo - jednoduše řečeno, aby nejezdil příliš rychle.) Fernando, pořád vidím negativní, takže pozitivní prosím. Teď koukám, že to dostáváš zpátky. Nevím, jak pomalu jedeš, když jsou tvoje sektorový časy v pořádku, ale ujisti se, že tam budeš číst pozitivní. Ok. |
27 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
V nějaký chvíli se dvě auta vrátí do stejnýho kola. Dvě auta, o kolo zpět, projedou kolem. |
27 |
Sebastian Vettel |
Guillaume Rocquelin |
Rozuměl jsem. |
28 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
Ok, takže zatímco jsme za safety carem a vozy o kolo zpět projížděj kolem - vlastně si myslím, že teď už všechny projely, připojí se na konec pole - pak jsou pro nás, co se týče energie pneumatik, nejhorší zatáčky pět a sedm. Výjezd pět, tedy ten obvyklej, a výjezd sedm. Na plyn jen zlehka. Zatím žádná zpráva (z ředitelství závodu o zajetí zpomalovacího vozu zpět do boxů), takže dál pracuj na pneumatikách. |
29 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Charlie (Whiting) čeká, až se připojí jezdci o kolo zpět. Poslední z nich, což je Bianchi, je před tebou teprv v zatáčce devět a vlak (vozů) je na startovní/cílový čáře. |
29 |
Mark Slade |
Kimi Räikkönen |
Romainovo opotřebení je lehce menší než to tvoje. |
30 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
Zopakuj tvoji rádiovou zprávu, pokud to bylo důležitý. |
30 |
Nico Rosberg |
Tonny Ross |
Nebudu už znova mluvit, protože když mluvím, tak rádio zlobí. Ty se do toho pusť. |
30 |
Mark Slade |
Kimi Räikkönen |
Možná budeš potřebovat zahřát svoje pneumatiky, pamatuj, že tohle jsou střední, nikoliv super měkký. Zejména (teplota) v zadních je teď celkem nízká. |
31 |
Dave Robson |
Jenson Button |
(Na trati v Singapuru se brzy bude opět závodit a nikdo nechce nic ponechat v náhodě.) Všechny teploty jsou dobrý, takže pro restart je to žlutá G1, můžeme to udělat teď, a pak zelená F4. |
31 |
Andrew Murdoch |
Pastor Maldonado |
Předjíždět můžeš od safety car (čáry) jedna. |
32 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Využij svoje pneumatiky, otevři mezeru. |
32 |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Sledujte tlaky mých pneumatik, chová se to, jako bych přejel přes úlomky. |
32 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Ok, potvrzuju tu zprávu. |
32 |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Přední-pravá. |
32 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Ok, přední-pravá vypadá dobře. |
34 |
Ayao Kumatsu |
Romain Grosjean |
(Těsně za polovinou závodu objevili inženýři Lotusu na Grosjeanově voze vážné technické potíže.) Máme problém se spotřebou vzduchu v motoru, takže v tomhle kole musíme zajet do boxů prosím. |
34 |
Romain Grosjean |
Ayao Kumatsu |
(To Francouz pochopitelně nese nelibě, zvláště když se během celého závodu pohyboval na velmi slušném umístění, které mu zajišťovalo přísun velkého množství bodů.) Ne! |
34 |
Ayao Kumatsu |
Romain Grosjean |
Během zastávky musíme doplnit vzduchovou nádobu, takže ta zastávka bude trvat okolo 40 vteřin. |
34 |
Romain Grosjean |
Ayao Kumatsu |
Co je s tím autem špatně… |
35 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
(Grosjeanova neplánovaná návštěva mechaniků pochopitelně měla pozitivní vliv na ostatní jezdce.) Nejsem si úplně jistej, proč Grosjean zastavil, kvůli brzdám nebo tak něco. Každopádně, tady to máš, teď jsme na sedmým místě. |
37 |
Paul Davison |
Jules Bianchi |
(Bianchi se během fáze za safety carem dostal za Chiltona, nyní je ale rychlejší, a tak se jej snaží předjet. Aby Marussia předešla potenciální kolizi svých jezdců, rozhodla se aplikovat týmovou režii.) Vydrž, Julesi, diskutujeme o tom. Seš rychlejší než Max, předjeď ho! Maxoj to řekneme. |
37 |
Gary Gannon |
Max Chilton |
(Podle telemetrie, kterou má Marussia k dispozici, to ale nevypadá, že by Chilton svému týmovému kolegovi jeho práci nějak usnadňoval.) Maxi, Jules je o osm desetin rychlejší, nezdržuj ho prosím. |
38 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
Myslíme si, že máš v předním křídle (zaseklou) gumu, která ti v tuhle chvíli ubírá přední přítlak. |
38 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
Nico, kdybys chtěl, moch bys použít brzdění motorem a diferenciál, to by ti mělo pomoct od tý nedotáčivosti vpředu. Může to ale ovlivnit zadek. |
39 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Cíl plus devět. Současný kolo 38. Myslíš, že je to možný? Záleží to na tvý volbě pneumatik. |
39 |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Nevím. Kolik dalších kol to je? |
39 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Myslíme, že aspoň tak sedm kol. |
39 |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Nevím, jestli to moje zadní vydrží. |
40 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Odvádíš dobrou práci, skvělej prostřední sektor. |
42 |
Juan Pablo Ramírez |
Giedo van der Garde |
(Vergne se po své poslední návštěvě mechaniků vrátil zpět na trať hned za oba vozy Caterhamu.) Toro Rosso se blíží zezadu, neztrať příliš moc času. |
43 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
(Hamilton nakonec na dráze nevydržel tak dlouho, jak by si u Mercedesu přáli.) Box, potvrzení pitstopu, extra výkon (KERS) na nulu na výjezdu ze zatáčky 13. |
45 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
V tuhle chvíli máme za to, že Alonso pojede (na aktuální sadě) dlouho, aby pak moch přezout na super měkký a byl tak ke konci rychlejší, takže se mu musíme přilepit na nárazník. |
45 |
Nico Rosberg |
Tonny Ross |
Ne, prostě musím bejt vpředu, teď musím šetřit pneumatiky. |
45 |
Tonny Ross |
Nico Rosberg |
Takže točivej moment dva, diferenciál pro nájezdy (do zatáček) na čtyřku. Můžeš se stáhnout jen o jednu a půl vteřiny. Alonso na to tlačí tvrdě, můžeš se stáhnout jen o jednu vteřinu. Teď se dostáváš, on se dostává hodně blízko tvýho okna. |
46 |
Jules Bianchi |
Paul Davison |
Ok, jsem rychlejší, ale stáhnu se, protože zabíjím svoje pneumatiky. |
47 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Sebastiane, starej se o brzdy: vibrace. |
48 |
Felipe Massa |
Rob Smedley |
Jak daleko jsme za tímhle autem (Hamilton)? |
48 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
Jsme za ním o 1,2 vteřiny. |
52 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
(Navzdory pohodlnému vedení v závodě není Red Bull úplně spokojen. Inženýrům rakouské stáje se nelíbí, jak Vettel zachází se svými brzdami.) Brzdový vibrace zesilujou, soustřeď se na to, aby ses o ně postaral. |
54 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Přesun oleje. |
55 |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
(Německý pilot byl postupně předjet Webberem, Rosbergem, Hamiltonem a Massou, teď se na jeho pozici tlačí di Resta.) Po Mercedesu tu je Force India, tohohle musíme udržet vzadu. |
55 |
Nico Hülkenberg |
Marco Schupbach |
(Hülkenberg ale nesouhlasí.) Možná je lepší ho nechat předjet a získat pár bodů. Když s ním teď budu bojovat, za pár kol budu mrtvej. |
55 |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
Ok, Nico, zkus udělat, co budeš moct, jinak bude di Resta všude kolem. |
57 |
Simon Rennie |
Mark Webber |
(Webbera postihly podobné technické potíže jako o čtrnáct dní dříve na Monze.) Musíme se pokusit zkrátit řazení. Krátký řazení, pokud můžeš. |
58 |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Krátký řazení u všech stupňů prosím. Dřív než bylo tohle, musíš řadit dřív. |
58 |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Zkus v zatáčkách používat vyšší stupně, musíme držet otáčky nízko, pokus se držet otáčky nízko. Další vůz za tebou Rosberg, šest vteřin za tebou. |
59 |
Andrea Stella |
Fernando Alonso |
(A jelikož rádiová komunikace mezi pilotem Red Bullu a jeho závodním inženýrem byla odvysílána v přímém přenosu, záhy věděli o Webberových potížích všichni ostatní jezdci.) Upozorňujou Webbera, aby používal krátký řazení, takže si hlídej tempo, 15 vteřin (náskoku) na Räikkönena. |
61 |
Mark Webber |
Simon Rennie |
(Těsně před koncem závodu se však Webberův vůz ocitl v plamenech.) Jsem v potížích, kámo. |
61 |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Rozuměl jsem. |
VK |
Sebastian Vettel |
Guillaume Rocquelin |
(Mezitím jeho kolega Vettel projel pod šachovnicovým praporkem a připsal si na své konto letošní sedmé vítězství.) Ano! Ano, kluci. Tomuhle já říkám 'mít to pod kontrolou'. Děkuju vám. Auto bylo absolutně fantastický. Bylo to týmový úsilí. To se nestává jen tak, tohle bylo absolutní týmový úsilí. Od každýho jednotlivce. Ano! Miluju to. |
VK |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Tohle byla velmi disciplinovaná jízda, Sebastiane. Byls rychlej, když jsme to potřebovali, a trpělivej, když jsi musel. Pěkný. |
VK |
Jenson Button |
Dave Robson |
Mickey, můžeš se ujistit, že tam na mě čeká pěknej studenej, studenej drink? Na zdraví, kámo. |
VK |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Pátá pozice. Nico zjevně čtvrtá pozice. Vettel první pozice, Alonso a Räikkönen druhej a třetí, zvládli to na středních. |
VK |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Celou tu dobu jsi mi nedal žádnou informaci. Myslel jsem, že závodím s Pérezem. |
VK |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Ok, za to se omlouvám. Pak hádám, žes neviděl na ceduli. |