Týmy v prvním tréninku za denního světla testovaly nové díly a sbíraly první data. Jezdci Ferrari obsadili první dvě místa. Třetí byl Max Verstappen.
Formule 1 letos už definitivně opustila Evropu. První zastávkou je Singapur. V kalendáři F1 je sice už od roku 2008, ale letos došlo ke změnám ve třetím sektoru. Kvůli přestavbě zmizely čtyři zatáčky a nahradila je asi 400 metrů dlouhá rovinka. Na časech na kolo je to znát. Nejrychlejší byl v prvním tréninku Charles Leclerc a jeho čas byl o 10 sekund rychlejší než čas nejlepší v prvním tréninku vloni.
Jezdci na začátku tréninku jezdili převážně na tvrdých pneumatikách. Někteří nasadili střední. V polovině tréninku se objevily i měkké pneumatiky.
První trénink se odjel za denního světla, takže data nejsou příliš relevantní. Týmy se soustředily spíše na testování nových dílů. Nejvíce jich přivezly týmy McLaren a AlphaTauri.
Po polovině tréninku musely být vyvěšeny žluté vlajky a jezdci výrazně zpomalili. Po trati se procházela ještěrka. Ještěrky se pak v průběhu druhé poloviny tréninku postaraly o žluté vlajky ještě dvakrát.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:33.350 |
|
25 |
měkká |
2 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
1:33.428 |
0.078 |
24 |
měkká |
3 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:33.476 |
0.126 |
22 |
měkká |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
1:33.522 |
0.172 |
24 |
měkká |
5 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33.540 |
0.190 |
21 |
měkká |
6 |
George Russell |
Mercedes |
1:33.695 |
0.345 |
25 |
měkká |
7 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:33.725 |
0.375 |
22 |
měkká |
8 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:33.974 |
0.624 |
28 |
měkká |
9 |
Júki Cunoda |
AlphaTauri |
1:34.042 |
0.692 |
25 |
měkká |
10 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:34.066 |
0.716 |
24 |
měkká |
11 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:34.568 |
1.218 |
25 |
měkká |
12 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:34.639 |
1.289 |
23 |
měkká |
13 |
Alexander Albon |
Williams |
1:34.657 |
1.307 |
19 |
měkká |
14 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
1:34.802 |
1.452 |
25 |
střední |
15 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:34.887 |
1.537 |
23 |
měkká |
16 |
Liam Lawson |
AlphaTauri |
1:34.894 |
1.544 |
27 |
měkká |
17 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:34.985 |
1.635 |
22 |
měkká |
18 |
Kuan-jü Čou |
Alfa Romeo |
1:35.456 |
2.106 |
25 |
střední |
19 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:35.474 |
2.124 |
22 |
měkká |
20 |
Logan Sargeant |
Williams |
1:35.778 |
2.428 |
24 |
měkká |
Průběh
12:30: První trénink končí...
12:28: Opět ještěrka...
12:27: žlutá vlajka
12:22:
- Lec
- Sai
- Ver
- Nor
- Ham
- Rus
- Per
- Alo
- Cun
- Oco
12:11: Verstappen jde na druhé místo.
12:11: Vedení přebírá Leclerc.
12:06: žluté vlajky skončily...
12:04: V osmé zatáčce je ještěrka...
12:04: žluté vlajky...
12:02: Jezdci nasadili měkké pneumatiky. Norrise na čele ale zatím nikdo nepřekonal. Brit vyjel na trať nyní také na červeně značených pneumatikách.
11:49: Norris stále na střední směsi dostává čas na 1:34.7.
11:47: Vedení přebírá Hamilton.
11:46: Verstappen si stěžuje na přetáčivost.
11:46: V paddocku je i Daniel Ricciardo. Za volantem ale nyní a asi také v Japonsku zůstane Liam Lawson.
11:44: Vedení přebírá Leclerc. Časy jsou po změnách tratě už nyní asi o 7,3 sekundy rychlejší ve srovnání s loňským prvním tréninkem.
11:41: Norris, Ocon, Piastri, Gasly, Bottas, Albon nasadili střední směs. Ostatní jezdí na tvrdých.
11:39:
- Nor
- Sai
- Lec
- Ham
- Ver
- Per
- Hul
- Oco
- Mag
- Pia
11:35: Alonso se dostal drobně mimo trať ve druhé zatáčce.
11:34: První trénink se jede za světla. Teplota trati je 44 °C. Týmy se budou věnovat především testování dílů. Data nelze brát moc vážně..
11:30: Začínáme.
11:23: Lando Norris má speciální design helmy. Nesouvisí s úpravou zbarvení, ale nás zajímá více než obvykle:
11:13: Některé týmy přivezly nové díly a některé dokonce hodně velké balíky novinek! Red Bull nasadí změny v oblasti hrany podlahy a bočnice zadního křídla. Alpine mimo jiné úpravy bočnic. Alfa Romeo má nový difuzor či přední křídlo. Aston Martin nasadil upravený tzv. „rear corner“ tedy zadní část vozu u zavěšení. Některé týmy pak mají změny, které souvisí se specifikací okruhu.
Největší balíky ale přivezly týmy AlphaTauri a McLaren. V případě McLarenu dostane tento víkend novinky v plném rozsahu jen Norris.
U McLarenu jde o bočnici zadního křídla, úpravy bočnic, rear corner, svatozáře, zadního zavěšení, bočnice zadního křídla, spodní křídlo nebo kryt motoru. Největší balík od Rakouska.
U AlphaTauri jde o podlahu, difuzor, bočnice, kryt motoru, zadní zavěšení.
11:11: Dva týmy pojedou nejen v Singapuru ale také v dalších dvou respektive třech závodech se speciálním zbarvením. Jde o McLaren a Williams. V obou případech jde o propagaci sponzora – kryptoměnovou burzou OKX v případě McLarenu a Gulf v případě Williamsu.
Foto: Williams a McLaren
11:08: Letos nás čeká závod na trochu odlišné trati – vlastně poměrně dost odlišné. Čtyři zatáčky ve třetím sektoru zmizely a nahradila je téměř 400 metrů dlouhá rovinka. Důvodem je přestavba dané části města. Časy na kolo budou rychlejší, pneumatikám se uleví...
11:07: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku v Singapuru.