Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Gasly před Norrisem a Leclercem.
Po Japonsku a Bahrajnu se F1 přesunula do Saúdské Arábie. Také zde se musí jezdci a týmy vypořádat s vysokými teplotami, ale profil tratě a asfalt jsou přívětivější než v Bahrajnu. Teplota tratě na začátku tréninku dosáhla 50 °C. Jezdci vyjeli převážně na středních pneumatikách.
Některé týmy nasadily novinky, které se mimo jiné zaměřují na snížení odporu vzduchu. Nejvíce novinek má Sauber.
Na čele se v první polovině tréninku střídali zejména jezdci McLarenu a Russell. V polovině tréninku začali jezdci nasazovat měkké pneumatiky. Do čela se dostal Pierre Gasly. Ten společně s jezdci Red Bullu a Racing Bulls nasadil nové komponenty (motor, MGU-K, MGU-H, turbo). Jack Doohan nasadil nové turbo a MGU-H.
Druhý byl za Pierrem Gaslym Lando Norris a třetí Charles Leclerc.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:29.239 |
|
25 |
měkká |
2 |
Lando Norris |
McLaren |
1:29.246 |
0.007 |
25 |
měkká |
3 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:29.309 |
0.070 |
28 |
měkká |
4 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:29.341 |
0.102 |
25 |
měkká |
5 |
Alexander Albon |
Williams |
1:29.606 |
0.367 |
23 |
měkká |
6 |
George Russell |
Mercedes |
1:29.618 |
0.379 |
21 |
měkká |
7 |
Carlos Sainz |
Williams |
1:29.779 |
0.540 |
26 |
měkká |
8 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:29.815 |
0.576 |
27 |
měkká |
9 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:29.818 |
0.579 |
26 |
měkká |
10 |
Júki Cunoda |
Red Bull |
1:29.821 |
0.582 |
26 |
měkká |
11 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
1:29.907 |
0.668 |
19 |
měkká |
12 |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
1:29.916 |
0.677 |
25 |
měkká |
13 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:29.934 |
0.695 |
24 |
měkká |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:29.976 |
0.737 |
24 |
měkká |
15 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
1:30.011 |
0.772 |
15 |
měkká |
16 |
Jack Doohan |
Alpine |
1:30.183 |
0.944 |
25 |
měkká |
17 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:30.583 |
1.344 |
23 |
měkká |
18 |
Oliver Bearman |
Haas |
1:30.595 |
1.356 |
21 |
měkká |
19 |
Esteban Ocon |
Haas |
1:31.029 |
1.790 |
21 |
měkká |
20 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
1:31.038 |
1.799 |
23 |
měkká |
Průběh
16:30: Konec prvního tréninku.
16:29: Albon neposkojený se svým vozem.
16:26: Až poslední je Hadjar. Teď ale teprve vyjel na měkkých.
16:25: Verstappen není spokojený s rychlostí v rychlých zatáčkách. Aktuálně je Verstappen devátý.
16:18: Sainzovi se nelíbí počínání Ferrari na trati.
16:15: Jezdci jezdí na měkkých s větším množstvím paliva.
16:09: První Gasly před Norrisem a Leclercem.
16:05:
- Nor
- Rus
- Pia
- Lec
- Ver
- Cun
- Hul
- Sai
- Ant
- Ham
- Gas
- Alb
- Doo
- Alo
- Bea
- Law
- Had
- Str
- Oco
16:03: Jezdci Red Bullu a Racing Bulls nasadili nové komponenty (motor, turbo, MGU-K, MGU-H). Nové komponenty má také Gasly.
15:57: Norris už také na měkkých.
15:56: Piastri, Sainz na měkkých.
15:52:
- Rus
- Nor
- Ver
- Cun
- Gas
- Pie
- Sai
- Alb
- Ant
- Lec
15:46: A Russell opět první.
15:43: Bearman probrzdil a dostal se mimo trať. Byl tam snad i kontakt se zdí.
15:42: Zrychlujeme... Norris odskočil Norrisovi o 4 desetiny.
15:40: Russell převzal vedení.
15:39: Norris překonává Piastriho, Verstappen druhý.
15:37:
- Pia
- Ver
- Rus
- Nor
- Sai
- Cun
- Gas
- Str
- Bea
- Ant
- Alo
- Ham
- Had
- Hul
- Lec
- Law
- Bor
- Doo
- Oco
- Alb
15:36: Tvrdé nasadil také Sainz.
15:34: Antonelli hlásí vibrace při brzdění.
15:32: Většina jezdců na střední směsi. Haas na tvrdých. Pirelli přivezlo C3, C4 a C5. Chtěli jsme napsat, že jsou to nejměkčí pneumatiky, ale Pirelli má letos i C6. Poprvé ji uvidíme v Imole.
15:30: Trénink začíná...
15:27: Takhle chladí u Astonu....

Foto: Aston Martin Aramco F1 Team
15:26: Teplota vzduchu je 28 °C a trati 50 °C!
15:19:
15:13: Džidda je třetím závodem v řadě, ale i sem týmy přivezly vylepšení. Nejvíce nich má Sauber.
McLaren: Difuzor, okolí zadních brzdových kanálků
Ferrari: Zadní křídlo, zadní spodní křídlo (snaha snížit odpor)
Red Bull: zadní spodní křídlo, kryt motoru
Haas: Zadní křídlo, přední křídlo
Racing Bulls: přední křídlo, zadní křídlo a zadní spodní křídlo
Kick Sauber: Přední křídlo, podlaha, zadní spodní křídlo, bočnice zadního křídla, zadní křído
Aston Martin zadní křídlo, které ale souvisí s charakteristikou okruhu.
15:10: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku.
Video: Red Bull Racing