V prvním tréninku na Grand Prix Saúdské Arábie 2025 byl nejrychlejší Pierre Gasly

Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Gasly před Norrisem a Leclercem.

Po Japonsku a Bahrajnu se F1 přesunula do Saúdské Arábie. Také zde se musí jezdci a týmy vypořádat s vysokými teplotami, ale profil tratě a asfalt jsou přívětivější než v Bahrajnu. Teplota tratě na začátku tréninku dosáhla 50 °C. Jezdci vyjeli převážně na středních pneumatikách.

Některé týmy nasadily novinky, které se mimo jiné zaměřují na snížení odporu vzduchu. Nejvíce novinek má Sauber. 

Na čele se v první polovině tréninku střídali zejména jezdci McLarenu a Russell. V polovině tréninku začali jezdci nasazovat měkké pneumatiky. Do čela se dostal Pierre Gasly. Ten společně s jezdci Red Bullu a Racing Bulls nasadil nové komponenty (motor, MGU-K, MGU-H, turbo). Jack Doohan nasadil nové turbo a MGU-H. 

Druhý byl za Pierrem Gaslym Lando Norris a třetí Charles Leclerc. 

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneu.
Pierre Gasly Alpine 1:29.239   25 měkká
Lando Norris McLaren 1:29.246 0.007 25 měkká
Charles Leclerc Ferrari 1:29.309 0.070 28 měkká
Oscar Piastri McLaren 1:29.341 0.102 25 měkká
Alexander Albon Williams 1:29.606 0.367 23 měkká
George Russell Mercedes 1:29.618 0.379 21 měkká
Carlos Sainz Williams 1:29.779 0.540 26 měkká
Lewis Hamilton Ferrari 1:29.815 0.576 27 měkká
Max Verstappen Red Bull 1:29.818 0.579 26 měkká
10  Júki Cunoda Red Bull 1:29.821 0.582 26 měkká
11  Liam Lawson Racing Bulls 1:29.907 0.668 19 měkká
12  Nico Hülkenberg Kick Sauber 1:29.916 0.677 25 měkká
13  Kimi Antonelli Mercedes 1:29.934 0.695 24 měkká
14  Fernando Alonso Aston Martin 1:29.976 0.737 24 měkká
15  Isack Hadjar Racing Bulls 1:30.011 0.772 15 měkká
16  Jack Doohan Alpine 1:30.183 0.944 25 měkká
17  Lance Stroll Aston Martin 1:30.583 1.344 23 měkká
18  Oliver Bearman Haas 1:30.595 1.356 21 měkká
19  Esteban Ocon Haas 1:31.029 1.790 21 měkká
20  Gabriel Bortoleto Kick Sauber 1:31.038 1.799 23 měkká

Průběh

16:30: Konec prvního tréninku.

16:29: Albon neposkojený se svým vozem. 

16:26: Až poslední je Hadjar. Teď ale teprve vyjel na měkkých.

16:25: Verstappen není spokojený s rychlostí v rychlých zatáčkách. Aktuálně je Verstappen devátý.

16:18: Sainzovi se nelíbí počínání Ferrari na trati. 

16:15: Jezdci jezdí na měkkých s větším množstvím paliva. 

16:09: První Gasly před Norrisem a Leclercem. 

16:05:

  1. Nor
  2. Rus
  3. Pia
  4. Lec
  5. Ver
  6. Cun
  7. Hul
  8. Sai
  9. Ant
  10. Ham
  11. Gas
  12. Alb
  13. Doo
  14. Alo
  15. Bea
  16. Law
  17. Had
  18. Str
  19. Oco

16:03: Jezdci Red Bullu a Racing Bulls nasadili nové komponenty (motor, turbo, MGU-K, MGU-H). Nové komponenty má také Gasly. 

15:57: Norris už také na měkkých. 

15:56: Piastri, Sainz na měkkých. 

15:52:

  1. Rus
  2. Nor
  3. Ver
  4. Cun
  5. Gas
  6. Pie
  7. Sai
  8. Alb
  9. Ant
  10. Lec

15:46: A Russell opět první. 

15:43: Bearman probrzdil a dostal se mimo trať. Byl tam snad i kontakt se zdí.

15:42: Zrychlujeme... Norris odskočil Norrisovi o 4 desetiny.

15:40: Russell převzal vedení.

15:39: Norris překonává Piastriho, Verstappen druhý. 

15:37:

  1. Pia
  2. Ver
  3. Rus
  4. Nor
  5. Sai
  6. Cun
  7. Gas
  8. Str
  9. Bea
  10. Ant
  11. Alo
  12. Ham
  13. Had
  14. Hul
  15. Lec
  16. Law
  17. Bor
  18. Doo
  19. Oco
  20. Alb

15:36: Tvrdé nasadil také Sainz.

15:34: Antonelli hlásí vibrace při brzdění. 

15:32: Většina jezdců na střední směsi. Haas na tvrdých. Pirelli přivezlo C3, C4 a C5. Chtěli jsme napsat, že jsou to nejměkčí pneumatiky, ale Pirelli má letos i C6. Poprvé ji uvidíme v Imole. 

15:30: Trénink začíná... 

15:27: Takhle chladí u Astonu.... 

Go0hiw1XoAAOAcv.jpg
Foto: Aston Martin Aramco F1 Team

15:26: Teplota vzduchu je 28 °C a trati 50 °C! 

15:19:

15:13: Džidda je třetím závodem v řadě, ale i sem týmy přivezly vylepšení. Nejvíce nich má Sauber.

McLaren: Difuzor, okolí zadních brzdových kanálků
Ferrari: Zadní křídlo, zadní spodní křídlo (snaha snížit odpor)
Red Bull: zadní spodní křídlo, kryt motoru
Haas: Zadní křídlo, přední křídlo
Racing Bulls: přední křídlo, zadní křídlo a zadní spodní křídlo
Kick Sauber: Přední křídlo, podlaha, zadní spodní křídlo, bočnice zadního křídla, zadní křído

Aston Martin zadní křídlo, které ale souvisí s charakteristikou okruhu.

15:10: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku.

Video: Red Bull Racing

Doporučujeme

Články odjinud