V prvním tréninku na GP Saúdské Arábie 2024 byl nejrychlejší Verstappen

Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku v Džiddě Max Verstappen před Fernandem Alonsem a Sergiem Pérezem.

Z Bahrajnu se formule 1 přesunula do Džiddy, kde se poprvé jelo v roce 2021. První trénink proběhl za vysokých teplot a denního světla.

Jezdci v prvním tréninku nasadili všechny tři směsi pneumatik, což také ovlivňovalo průběžné pořadí, které se postupně měnilo.

Problémy měl Lance Stroll, který měl na začátku tréninku kontakt se zdí ve 22. zatáčce. Dokázal se ale vrátit do boxů, kde mechanici pracovali na jeho levém předním kole. Jezdec Astonu se později vrátil na trať.

Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Max Verstappen. Druhý trénink začíná v Saúdské Arábii v 18:00 našeho času.

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneu.
Max Verstappen Red Bull 1:29.659   24 měkká
Fernando Alonso Aston Martin 1:29.845 0.186 24 měkká
Sergio Pérez Red Bull 1:29.868 0.209 23 měkká
George Russell Mercedes 1:29.939 0.280 23 měkká
Charles Leclerc Ferrari 1:30.030 0.371 24 měkká
Carlos Sainz Jr. Ferrari 1:30.164 0.505 24 měkká
Lando Norris McLaren 1:30.231 0.572 26 měkká
Lewis Hamilton Mercedes 1:30.236 0.577 21 měkká
Lance Stroll Aston Martin 1:30.580 0.921 18 měkká
10  Alexander Albon Williams 1:30.747 1.088 26 měkká
11  Valtteri Bottas Kick Sauber 1:30.783 1.124 26 měkká
12  Daniel Ricciardo RB 1:30.917 1.258 25 střední
13  Esteban Ocon Alpine 1:30.945 1.286 27 měkká
14  Logan Sargeant Williams 1:30.966 1.307 27 měkká
15  Oscar Piastri McLaren 1:30.977 1.318 22 měkká
16  Júki Cunoda RB 1:31.036 1.377 25 střední
17  Pierre Gasly Alpine 1:31.046 1.387 25 měkká
18  Kuan-jü Čou Kick Sauber 1:31.131 1.472 24 měkká
19  Nico Hülkenberg Haas 1:31.411 1.752 19 střední
20  Kevin Magnussen Haas 1:31.577 1.918 18 střední

Průběh

15:30: Konec prvního tréninku.

15:26: Verstappen si opakovaně stěžuje na problémy s motorem.... 

15:20: „Trať je jako Mario Kart! Všude jsou jako plastové tašky,“ stěžuje si Leclerc. Mechanici před chvíli sundávali jeden z jeho předního zavěšení. Může to být dost nebezpečné, pokud se sáček dostane do brzdového kanálku. 

15:20: Alonso jde na druhé místo. 

15:18: Gasly dostal černo-bílou vlajku kvůli traťovým limitům – respektive nerespektování pokynů ředitele závodu. Podrobnosti nezáme, ale může jít o vjezd do boxů. 

15:17: Pérez jde na druhé místo. 

15:11: Verstappen opět první – 1:29.659. Nejrychlejší v prvním a třetím sektoru. 

15:05: Ale Russell se vrací na první místo s náskokem 0,003 s.

15:04: Verstappen už také nazul měkké a překonává Norrise o 4 desetiny – 1:30.014.

15:03:

  1. Nor
  2. Rus
  3. Alb
  4. Per
  5. Ver
  6. Lec
  7. Alo
  8. Ham
  9. Oco
  10. Gas
  11. Ric
  12. Bot
  13. Sar
  14. Sai
  15. Cun
  16. Čou
  17. Pia
  18. Hul
  19. Mag
  20. Str

14:59: Norris také nasadil měkké a jde na první místo. 

14:55: Bottas jako první nasadil měkké pneumatiky. 

14:47: Russell převzal vedení. 

14:43: Stroll je v boxech, pracuje se na jeho levém předním kole. Kontakt se zdí byl vážnější, než naznačovaly ondoard záběry. 

14:43: Ocon si stěžuje na poskakování v prvním sektoru. 

14:41: Stroll měl kontakt se zdí a musel mimo trať. 

14:40: Ale už ho překonává Alonso, který tedy jezdí na tvrdých. 

14:40: Norris převzal vedení. Je jedním z těch, kteří jezdí na střední směsi. 

14:37: Z hlediska pneumatik je to dnes trochu barevnější. Většina jezdců vyjela na tvrdé. Norris, Gasly, Bottas, Albon, Hülkenberg, Ocon na středních. Na čele zatím Pérez před Gaslym a Leclercem. 

14:33: Například jezdci Ferrari si v Bahrajnu pochvalovali, že SF-24 není tak citlivý na vítr. Dnes to budou moci „potvrdit“, protože v Džiddě opravdu fouká... Sainz nyní dostal informaci, že na cílové rovince dosahuje vítr rychlosti 20 km/h. 

14:30: První trénink začíná... 

14:22: V Bahrajnu měli někteří problémy s přehříváním... až už brzd nebo motoru. V Džiddě panují vyšší teploty, ale večer půjdou dolů... aktuálně má trať 40 °C, vzuch 27 °C. 

14:18: První trénink bude nejméně reprezentativní. Jednak kvůli tomu, že je trať „zelená“, ale také kvůli odlišným klimatickým podmínkám ve srovnání s kvalifikací a závodem. 

Doporučujeme

Články odjinud