Formule 1 se po jedenácti letech vrátila do Rakouska a to na domácí trať Red Bullu nedaleko Spielbergu. Devíti zatáčkami nejrychleji projel nejrychleji Nico Rosberg před Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem. Domácí Ricciardo a Vettel s Red Bullem skončili na 13. a 15. místě.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:11.295 |
|
19 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:11.435 |
0.140 |
32 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:11.606 |
0.311 |
23 |
4 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:11.756 |
0.461 |
27 |
5 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:11.839 |
0.544 |
33 |
6 |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:12.009 |
0.714 |
33 |
7 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
1:12.072 |
0.777 |
20 |
8 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:12.114 |
0.819 |
21 |
9 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
1:12.313 |
1.018 |
36 |
10 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
1:12.364 |
1.069 |
30 |
11 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:12.365 |
1.070 |
21 |
12 |
Daniil Kvjat |
STR-Renault |
1:12.372 |
1.077 |
35 |
13 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
1:12.570 |
1.275 |
28 |
14 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
1:12.984 |
1.689 |
29 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:12.988 |
1.693 |
25 |
16 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:13.168 |
1.873 |
28 |
17 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
1:13.642 |
2.347 |
27 |
18 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
1:13.738 |
2.443 |
26 |
19 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
1:13.857 |
2.562 |
28 |
20 |
Kamui Kobajaši |
Caterham-Renault |
1:14.611 |
3.316 |
24 |
21 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
1:14.691 |
3.396 |
9 |
22 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
1:17.501 |
6.206 |
8 |
Týmy přivítalo na Red Bull Ringu chladné a zamračené počasí. Pořádný déšť sice nakonec nepřišel, ale na trať po celý trénink dopadaly kapky deště.
Do čela pořadí se po osmi minutách dostaly bez velkého překvapení oba Mercedesy, které ale v tu chvíli byli jedinými, kdo měl zajetý měřený čas.
Kimi Räikkönen a Nico Rosberg dnes zkouší speciální titanové pásy na kluzné dřevěné desce, které mají vrátit do formule 1 typické jiskření. Přestože měl
Rosberg zkoušet pás dle původních informací až ve druhém tréninku, jiskřil už v tom prvním. Dlouho ale ne, Mercedes ho povolal do boxů kvůli možným technickým problémům.
Felipe Massa byl první, kdo lehce ochutnal nástrahy štěrkových zón na Red Bull Ringu. Po dvaceti minutách odstavil svůj kouřící Caterham Marcus Ericsson a to pár metrů za výjezdem z boxů.
Po půl hodině museli jezdci vrátit extra sadu pneumatik a tak na trati zavládlo tradiční ticho. Ale ne na dlouho, na trať se vydal Kevin Magnussen.
V polovině tréninku se do čela pořadí dostal Jenson Button. V tu chvíli se zdálo, že právě McLaren ale také Williams a Ferrari budou v Rakousku poměrně silnými týmy společně s Mercedesem. Tréninky ale o skutečné formě nic moc neříkají, jak nám konec konců ukázalo v Kanadě právě Ferrari.
Pořadí
Po půl hodině: Ham, Rai, Hul, Mas, But, Alo, Bot, Ric, Mag, Kvy, Ver, Per, Ros, Vet, Mal, Chi, Gut, Sut, Bia, Gro, Kob, Eri.
Po hodině: Ros, But, Ham, Mag, Rai, Hul, Ver, Mas, Per, Alo, Bot, Ric, Kvy, Gut, Vet, Bia, Mal, Chi, Gro, Sut, Kob, Eri.
Konečné: Ros, Ham, Alo, Mas, But, Per, Hul, Bot, Mag, Ver, Rai, Kvy, Ric, Gut, Vet, Gro, Mal, Bia, Chi, Kob, Sut, Eri.
Button se ale na výsluní neohřál dlouho a záhy ho překonal Nico Rosberg. Z tréninku pak odstoupil kvůli problému s motorem Adrian Sutil.
Necelou půl hodinu před koncem se po výjezdu z poslední zatáčky pořádně roztočil a jen těsně minul bariéry. BBC to matematicky shrnula na otočku o 720°.
O několik okamžiků později něco podobného předvedl také Daniel Ricciardo, který se sice neroztočil, ale k bariéře to měl ještě blíže než jeho týmový kolega.
Na druhé místo se mezi tím dostal Fernando Alonso. Toho po pár minutách sesadil Lewis Hamilton.
V posledních minutách déšť poněkud zesílil a piloti měli co dělat, aby se na studené a vlhké trati udrželi.
Nico Rosberg se už v posledních minutách na trati neukázal, ale jeho čas přesto nikdo nedokázal překonat.
Trénink obrazem