GP Rakouska kvůli technice nedokončila více než čtvrtina pole. Zde jsou důvody

Ve formuli 1 jsme zvyklí na poměrně dobrou spolehlivost. V Rakousku ale velká část pole měla technické problémy.
GP Rakouska kvůli technice nedokončila více než čtvrtina pole. Zde jsou důvody

Ve formuli 1 bylo kdysi běžné, že mnoho jezdců nedokončilo závod kvůli technickému problému.

Dnes jsou ale auta obecně velmi spolehlivá. Byly zde samozřejmě „chronické“ problémy Hondy nebo Renaultu, ale když odmyslíme je, jsou vozy spolehlivé.

Konec konců nemusíme chodit daleko. Lewis Hamilton dokázal dokončit 33 závodů v řadě (což je rekord, který drží s Heidfeldem) a to dokonce na bodech (absolutní rekord). Poslední předešlý technický problém potkal Hamiltona v Malajsii 2016.

V Rakousku nedokončilo závod 6 jezdců. Stoffel Vandoorne byl klasifikován, ale i on musel nakonec závod vzdát. 

Přestože technické problémy z velké části nesouvisely s pohonnou jednotkou, je zajímavé, že se zcela vyhnuly týmům s motory Ferrari. V první desítce jsme tak měli všech 6 jezdců s motory Ferrari.

Důvody odstoupení

  • Hülkenberg (Renault): problém s turbem
  • Hamilton (Mercedes): tlak paliva
  • Bottas (Mercedes): hydraulika
  • Hartley (Toro Rosso): převodovka
  • Ricciardo (Red Bull): problém s výfukem 
  • Vandoorne (McLaren): převodovka, zřejmě následek úvodní kolize

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (17) Další článek: Horner chválí šikovného Verstappena
11:20 | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.