Nico Rosberg zajel nejrychlejší čas v prvním tréninku na Velkou cenu Německa. Na druhém místě skončil jeho týmový kolega a třetí Fernando Alonso. Susie Wolffovou i tentokrát provázely technické problémy, nakonec však absolvovala celý trénink.
V prvním tréninku se i v Německu objevilo několik testovacích jezdců. Williams dal opět šanci Susie Wolffové, která toho v Británii kvůli poruše moc neujela. Giedo van der Garde se pak objevil za volantem Sauberu.
Inženýry čeká v Německu poměrně slušný koktejl: vysoké teploty, odvážná volba pneumatik (měkká a super-měkká) a také fakt, že týmy sundaly z vozů systém propojení předního a zadního zavěšení kol (FRIC), který je podle FIA nelegální.
Pořadí
Po půl hodině: Vet, Ros, Mag, Ric, Alo, But, Sut, Ver, Mas, Per, Hul, Wol, VdG, Kvy, Gro, Mal, Ham, Kov, Bia, Eri, Chi, Rai.
Po hodině: Ros, Ham, Ric, But, Vet, Mag, Rai, Kvy, Alo, Ver, Hul, Per, Sut, Vdg, Mas, Wol, Gro, Mal, Kob, Bia, Eri, Chi.
Konečné: Ros, Ham, Alo, Ric, But, Vet, Mag,Rai, Kvy, Sut, Mas, Ver, Hul, Per, Wol, Vdg, Gro, Mal, Kob, Bia, Eri, Chi.
Do Německa přijíždíme týden po MotoGP a také vítězství Německa v MS ve fotbale. Nico Rosberg úspěch fotbalistů připomíná speciální helmou, kterou ale musel kvůli ochranným známkám předělat.
Pro Susie Wolffovou nemohl trénink začít hůře, po vyjetí z boxů v instalačním kole ji opět potkaly problémy s převodovkou. Kouřilo se také z vozu Maxe Chiltona.
První měřené časy si na své konto připsali piloti Caterhamu, krátce poté se na trať vydali i další a to včetně Wolffové. Její problémy tak zřejmě nebyly vážné.
Pořádnější ruch začal na trati až dvacet minut po začátku tréninku. Do čela se na delší dobu dostal Kevin Magnussen a to před Massu, Buttona a Wolffovou.
Na seznam jezdců s technickými problémy se zapsal Räikkönen, kterému inženýr oznámil problémy s vodní pumpou. Také on se ale později na trať vrátil. Magnussena mezitím překonal na prvním místě Rosberg a toho Vettel.
Po půl hodině vrací jezdci sadu pneumatik, kterou mají navíc, takže se už tradičně rozlehlo po trati ticho. Až po čtvrt hodině ho narušili Chilton s Kobajašim.
Hodinu po začátku tréninku se to začalo na prvních místech pořádně míchat. O nejlepší časy si to rozdávali piloti Mercedesu, Red Bullu a McLarenu. Později se k nim přidal také Alonso.
Řada jezdců byla příliš široká v pomalých zatáčkách. Podle Martina Brundla je to kvůli tomu, že vozy jsou po zákazu FRIC vyšší (tužší).
Na první místo se nakonec dostal Rosberg, ale jen těsně před svým týmovým kolegou. Třetí Alonso pak na jezdce Mercedesu ztrácel kolem 0,2 sekundy.
Hamilton při výjezdu do posledního stintu odjel jen jedno kolo a stěžoval si na technické problémy – konkrétně na výkon vozu. Pět minut před koncem ale na trať vyjel znovu.
Výsledky
P. | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:19.131 | | 29 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19.196 | 0.065 | 25 |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:19.423 | 0.292 | 21 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:19.697 | 0.566 | 27 |
5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:19.833 | 0.702 | 24 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:20.097 | 0.966 | 28 |
7 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:20.105 | 0.974 | 32 |
8 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:20.210 | 1.079 | 21 |
9 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:20.337 | 1.206 | 28 |
10 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:20.505 | 1.374 | 18 |
11 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:20.542 | 1.411 | 19 |
12 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:20.586 | 1.455 | 23 |
13 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:20.592 | 1.461 | 22 |
14 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:20.598 | 1.467 | 24 |
15 | Susie Wolff | Williams-Mercedes | 1:20.769 | 1.638 | 22 |
16 | Giedo van der Garde | Sauber-Ferrari | 1:20.782 | 1.651 | 23 |
17 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:21.603 | 2.472 | 20 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:21.854 | 2.723 | 30 |
19 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:22.572 | 3.441 | 31 |
20 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:22.982 | 3.851 | 24 |
21 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:23.256 | 4.125 | 35 |
22 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:23.299 | 4.168 | 22 |