GP Německa: V posledním tréninku byl nejrychlejší Rosberg

Poslední trénink na GP Německa vyhrál Nico Rosberg před Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem. Kimi Räikkönen byl dlouho nejrychlejším mužem dne, ale musel předčasně skončit. Ferrari mu mění palivové čerpadlo.
GP Německa: V posledním tréninku byl nejrychlejší Rosberg

Krásné sluneční počasí ale také velké horko (32°C) provází sobotní program na Hockenheimu.

Většina jezdců se vydala k instalačním kolům hned po rozsvícení zelených světel. Jen piloti Force Indie se trochu opozdili. Jako první zajel měřený čas po deseti minutách Nico Rosberg, kterého překonal Magnussen. Po chvíli se přidali i týmoví kolegové obou pilotů.

Pořadí

Po půl hodině: Bot, Mas, Ric, Rai, Ros, Mag, Vet, Alo, Ver, Per, Hul, But, Kvy, Mal, Gro, Gut, Sut, Ham, Bia, Kob, Eri, Chi.

Konečné: Ros, Ham, Alo, Mas, Bot, Mag, Ric, Rai, Vet, Hul, Kvy, Ver, But, per, Gut, Gro, Bia, Mal, Sut, Kob, Eri, Chi. 

 

Souboj Magnussena a Rosberga na čele nakonec vyřešil Bottas, který překonal oba dva. Lewis Hamilton se postupně propadl až do druhé desítky, tým ho ale upozornil, že jeho čas s Rosbergem nelze srovnávat, protože oba jedou rozdílné programy.

Räikkönen zajel měřený čas až po dvaceti minutách a šel na prozatímní třetí místo. Ihned se ale musel vrátit do boxů kvůli technickým problémům. Alonso mezi tím v boxech klábosil s De la Rosou a společně s Ricciardem byl jediným, kdo na svém kontě neměl čas. To změnili až v polovině tréninku. Ricciardo šel na třetí, Alonso na osmé místo.

Dvojnásobný mistr světa vystřihl pěkné hodiny v osmé zatáčce. Jeho týmový kolega se mezi tím vrátil na trať a po dlouhé době sesadil z prvního místa Valtteriho Bottase. 

V posledních deseti minutách vyjeli jezdci na super-měkké sadě. Objevily se ale také problémy. Ericssona potrápila hydraulika, Chiltona elektronika a pro Räikkönena trénink předčasně skončil kvůli preventivní výměně palivového čerpadla.

Do čela se na červených pneumatikách dostaly oba Mercedesy, za které se zařadil Alonso a Williamsy. 

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Nico Rosberg Mercedes 1:17.779   24
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:18.380 0.601 20
3 Fernando Alonso Ferrari 1:18.384 0.605 11
4 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:18.575 0.796 18
5 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:18.611 0.832 19
6 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:18.756 0.977 16
7 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:18.769 0.990 13
8 Kimi Räikkönen Ferrari 1:18.842 1.063 8
9 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:18.890 1.111 17
10 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:19.127 1.348 19
11 Daniil Kvyat STR-Renault 1:19.131 1.352 19
12 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:19.470 1.691 20
13 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:19.489 1.710 15
14 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:19.505 1.726 21
15 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:19.601 1.822 23
16 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:20.078 2.299 23
17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:20.198 2.419 21
18 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:20.466 2.687 19
19 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:20.844 3.065 6
20 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:21.018 3.239 21
21 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:23.077 5.298 14
22 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:23.449 5.670 7
Diskuze (72) Další článek: Zákaz FRIC byl podle Ferrari správný
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.