Také ve třetím tréninku byl v Monaku nejrychlejší Leclerc. Hamilton boural

Nejrychlejší čas zajel v posledním tréninku Leclerc před Verstappenem a Norrisem.

Na začátku tréninku byla aktivita na trati tradičně nízká. Až přibližně po 15 minutách se na trati objevila většina jezdců. O nejrychlejší čas se přetahovali zejména Verstappen s Leclercem. Zatímco Leclerc kroužil na měkkých pneumatikách, Verstappen měl střední.

Nakonec v tomto malém souboji vyhrál Leclerc, který tak byl nejrychlejší ve všech trénincích.

Také ve třetím tréninku zavlály červené vlajky – tentokrát až na samotném konci asi minutu před koncem. Lewis Hamilton, který měl před sebou dva pomalu jedoucí soupeře (Antonelliho a Ocona), se ve třetí zatáčkou otřel oběma koly o bariéru. 

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneu.
Charles Leclerc Ferrari 1:10.953   25 měkká
Max Verstappen Red Bull 1:11.233 0.280 23 střední
Lando Norris McLaren 1:11.247 0.294 23 měkká
Oscar Piastri McLaren 1:11.398 0.445 21 měkká
Lewis Hamilton Ferrari 1:11.516 0.563 26 měkká
Alexander Albon Williams 1:11.668 0.715 24 měkká
Liam Lawson Racing Bulls 1:11.814 0.861 33 měkká
Carlos Sainz Williams 1:11.893 0.940 24 měkká
Júki Cunoda Red Bull 1:11.952 0.999 21 měkká
10  Kimi Antonelli Mercedes 1:12.013 1.060 23 měkká
11  George Russell Mercedes 1:12.066 1.113 22 měkká
12  Fernando Alonso Aston Martin 1:12.101 1.148 22 střední
13  Nico Hülkenberg Kick Sauber 1:12.125 1.172 25 měkká
14  Pierre Gasly Alpine 1:12.194 1.241 20 měkká
15  Lance Stroll Aston Martin 1:12.202 1.249 24 měkká
16  Oliver Bearman Haas 1:12.251 1.298 20 měkká
17  Isack Hadjar Racing Bulls 1:12.271 1.318 30 měkká
18  Esteban Ocon Haas 1:12.499 1.546 25 měkká
19  Gabriel Bortoleto Kick Sauber 1:12.601 1.648 28 měkká
20  Franco Colapinto Alpine 1:12.851 1.898 32 měkká

Průběh

13:30: Trénink končí. 

13:29: červené vlajky... Hamilton bourá

13:26: Verstappen není spokojený s přilnavostí a svými měkkými pneumatikami. 

13:25: Leclerc opět na čele... 

13:21:

  1. Ver
  2. Lec
  3. Nor
  4. Ham
  5. Alb
  6. Pia
  7. Sai
  8. Cun
  9. Ant
  10. Rus
  11. Hul
  12. Str
  13. Law
  14. Had
  15. Bea
  16. Gas
  17. Alo
  18. Bor
  19. Oco
  20. Col

13:02: Přetahovaná pokračuje... na čele opět Verstappen. 

12:59: Ale teď už opět první Leclerc.

12:58: Cunoda jel dost nebezpečně pomalu v tunelu, na což musel reagovat Hadjar. Teď jde ale na druhé místo. Je to také na střední.

12:56: Verstappen první na střední směsi... 

12:56:

  1. Ver
  2. Nor
  3. Lec
  4. Pia
  5. Rus
  6. Ham
  7. Alb
  8. Str
  9. Cun
  10. Hul
  11. Sai
  12. Law
  13. Alo
  14. Gas
  15. Bor
  16. Ant
  17. Bea
  18. Oco
  19. Col

12:55: První Verstappen... 

12:54: Sainz se dostával před Hamiltona... 

12:52: Norris převzal vedení.... 

12:50: Russell na trati. V čele Leclerc... 

12:48: Na trati je už větší aktivita. Chybí jen Russell a Alonso, ale Španěl už má na kontě pár kol. 

12:47: Hülkenberg málem boural v závěru okruhu. Stihl to dobrzdit... 

12:36: Na trati zatím bylo jen šest jezdců. Čas mají na kontě Colapinto a Lawson.

12:30: Třetí trénink začíná

12:20: Když už je řeč o zahřívání. Se zajímavou zprávou přišel web The Race. Týmy používají zahřívací deky. Pneumatiky mohou být zahřívány maximálně na 70 °C, ale některé týmy zkoušejí zahřátí na nižší teplotu. Experimentovaly s tím už v Imole. Proč nižší? Protože ji pak trvá déle, než se dostane do ideálního provozního okna... a do něj se v ideálním případě dostane v ten správný okamžik.

12:18: Velkým tématem v Monaku jsou pneumatiky. Jednak kvůli tomu, že máme dvě povinné zastávky, což trochu narušuje klasický monacký přístup, kdy si chcete nechat co nejvíce měkkých pneumatik pro závod, ale také kvůli směsi C6. Někteří jezdci prý nejsou spokojeni s jejím chováním... je možné, že v kvalifikaci uvidíme střední směs, jako tomu bylo před týdnem v Imole. Tam to s ní zkoušeli jezdci Astonu a také Russell, který byl včera překvapený, že ji někteří nasadili už v tréninku. Na druhou stranu střední trvá déle, než se zahřeje... a to může být v provozu v Monaku problém.

pneu.jpg

12:14: Včera byl nejrychlejší Leclerc. Je snad Ferrari favoritem pro odpolední kvalifikaci? Podle analýz odborníků z F1 ani ne. Nejrychlejší má být McLaren, ale Red Bull ztrácí jen setiny. Oba týmy byly včera trochu konzervativní, pokud jde o výkon motoru. Ferrari má být třetí ale se ztrátou jen 0,14 s na kolo... bavíme se samozřejmě o kvalifikačních simulacích. Mercedes ztrácí už více... 0,3 s a za ním je Williams. 

12:10: Vítejte u online přenosu ze třetího tréninku v Monaku. 

Doporučujeme

Články odjinud