V prvním tréninku byl nejrychlejší Leclerc před Verstappenem a Norrisem. Trénink v úvodu přerušily červené vlajky po kolizi Leclerca a Strolla.
Z italské Imoly se F1 přesunula do Monaka. Jeden z nejstarších okruhů je speciální v mnoha ohledech. Letos bude ještě speciálnější, protože jezdce čekají dvě povinné zastávky.
Na začátku tréninku se o krátké žluté vlajky postaral Charles Leclerc, když se dostal do únikové oblasti v Mirebeau. O chvíli později měl Leclerc mnohem větší problémy. Ve vlásence narazil do Lance Strolla, který jel pomalu a dělal si mezeru na soupeře. Na trati byly kvůli úlomkům vyvěšeny červené vlajky. Oba jezdci se dostali do boxů. Leclerc se na trať po výměně předního křídla vrátil. Se svým vozem ale nebyl úplně spokojený.
Vůz Strolla byl poškozený více. Tým musel měnit převodovku a jezdec Astonu tak už nevyjel.
V průběhu tréninku jsme viděli už tradiční výlety do únikové zóny v první zatáčce, ale také řadu problémů s provozem a některé z nich nebyly daleko od další kolize.
Horkou chvilku měl Hamilton, který měl před sebou u bazénu Antonelliho, přejel obrubník, který ho (všechna čtyři kola) vymrštil do vzduchu. Po dopadu dokázal Hamilton vůz ukočírovat a nenarazit do bariéry.
Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Charles Leclerc.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:11.964 |
|
33 |
měkká |
2 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:12.127 |
0.163 |
30 |
měkká |
3 |
Lando Norris |
McLaren |
1:12.290 |
0.326 |
32 |
měkká |
4 |
Alexander Albon |
Williams |
1:12.314 |
0.350 |
33 |
měkká |
5 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:12.342 |
0.378 |
28 |
střední |
6 |
George Russell |
Mercedes |
1:12.482 |
0.518 |
33 |
měkká |
7 |
Carlos Sainz |
Williams |
1:12.534 |
0.570 |
36 |
měkká |
8 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:12.669 |
0.705 |
29 |
měkká |
9 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:12.690 |
0.726 |
30 |
měkká |
10 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:12.727 |
0.763 |
28 |
měkká |
11 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:12.765 |
0.801 |
34 |
měkká |
12 |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
1:12.979 |
1.015 |
30 |
měkká |
13 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
1:13.187 |
1.223 |
35 |
střední |
14 |
Júki Cunoda |
Red Bull |
1:13.232 |
1.268 |
32 |
měkká |
15 |
Oliver Bearman |
Haas |
1:13.329 |
1.365 |
34 |
měkká |
16 |
Esteban Ocon |
Haas |
1:13.394 |
1.430 |
31 |
měkká |
17 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
1:13.429 |
1.465 |
37 |
střední |
18 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
1:13.470 |
1.506 |
29 |
měkká |
19 |
Franco Colapinto |
Alpine |
1:13.820 |
1.856 |
32 |
měkká |
20 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:15.635 |
3.671 |
4 |
měkká |
Průběh
14:30: Konec prvního tréninku...
14:23: Hamilton ve vzduchu po přejezdu přes obrubník... pokračuje
14:17: Horká chvilka pro Hamiltona...
14:17:
- Lec
- Nor
- Pia
- Sai
- Alb
- Ham
- Rus
- Alo
- Hul
- Cun
- Bea
- Gas
- Had
- Ver
- Ant
- Law
- Oco
- Col
- Bor
- Str
14:07: Také Norris obhlédl únikovou zónu v první zatáčce.
14:06: Leclerc si stěžoval na chování svého vozu, ale přebírá vedení.
14:06: Sainz se toulal v únikové zóně v Ste Devote.
14:05: Měli jsme jednu kolizi, ale i řadu incidentů, kde to nebylo k nehodě blízko.
Button na Sky Sports: „Nepamatuji si, že by to bylo tak špatné. Ale jedou tak pomalu, aby si připravili rychlá kola. Určitě se to zhoršilo od doby, co jsem závodil.“
14:02: Stroll už nevyjede... tým musí vyměnit převodovku.
13:58: Norris první před Hamiltonem a Leclercem.
13:53: Lawson si stěžuje, že máme narazil do Hamiltona.
13:48: Leclerc zpět na trati. Stačilo vyměnit křídlo a prohlédnout vůz. Strolla asi na trati neuvidíme déle, možná už v prvním tréninku vůbec.
13:47:
- Nor
- Pia
- Ham
- Rus
- Ver
- Hul
- Lec
- Sai
- Alo
- Str
13:45: Pokračujeme...
13:40: Tak jsme Leclercovi trochu křivdili. On se srazil se Strollem.
13:39: červené vlajky, na trati jsou trosky
13:38: Monačan se vrací s poškozeným vozem do boxů.
13:37: A Leclerc má poškozený vůz... vlají žluté vlajky
13:33: Leclerc skončil v únikové zóně. Couvá...
13:30: První trénink začíná... Liam Lawson jako první na trati. Přidává se jeho týmový kolega...
13:25: Zajímavé informace od společnosti Brembo, která je jedním z dodavatelů brzd. Přestože má GP Monaka 15 brzdných bodů na kolo, je pro brzdy jen mírně náročná, protože pouze 2 jsou v kategorii High, 6 v kategorii Medium a 7 v kategorii Light. Každý jezdec používá brzdy po dobu 19 sekund na kolo, což je 27 % doby trvání závodu.
13:22: Pro první trénink je pravděpodobnost deště 10 %. Teplota je 22 °C, trať má 40 °C. Podmínky tedy podobné Imole.
13:15: V Monaku máme letos jednu změnu. Jezdci budou muset v závodě nasadit minimálně tři různé sady pneumatik, což povede ke dvěma zastávkám v boxech. Ovlivní to celý víkend, protože v Monaku si jezdci pro kvalifikaci a závod nechávali obvykle jen dvě sady středních a tvrdých (dohromady) a maximum měkkých pro kvalifikaci, protože ta je v Monaku důležitá.
Pravidlo platí i pro případ deště, kde jen odpadá povinnost nasadit dvě různé směsi slicků, v čemž se ale pravidlo neliší od jiných závodů. Pršet v neděli ale nemá. Zítra je možnost deště 20 až 40 %.
13:10: Týmy přivezly novinky, které ale většinou souvisí s charakteristikou okruhu, který vyžaduje maximální přítlak. Novinky se v této oblasti týkají zejména zadního křídla a zadního spodního křídla. Některé týmy mají také úpravu předního zavěšení. Pokud vynecháme novinky, které týmy popisují jako ty, které souvisí s okruhem a podíváme se jen na ty výkonnostní:
McLaren přivezl nové přední zavěšení
Red Bull má zadní křídlo (má zlepšit výkon), přední zavěšení a přední roh
Alpine má přední zavěšení
Haas má zadní křídlo, zadní spodní křídlo, přední zavěšení
Williams má přední zavěšení
Mercedes je jediný tým, který nepřivezl nic. Zajímavá je situace u Ferrari, které má zadní křídlo a zadní spodní křídlo z loňska.
13:09: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku