Leclerc v prvním tréninku v Monaku boural se Strollem. Pak zajel nejrychlejší čas

V prvním tréninku byl nejrychlejší Leclerc před Verstappenem a Norrisem. Trénink v úvodu přerušily červené vlajky po kolizi Leclerca a Strolla.

Z italské Imoly se F1 přesunula do Monaka. Jeden z nejstarších okruhů je speciální v mnoha ohledech. Letos bude ještě speciálnější, protože jezdce čekají dvě povinné zastávky.

Na začátku tréninku se o krátké žluté vlajky postaral Charles Leclerc, když se dostal do únikové oblasti v Mirebeau. O chvíli později měl Leclerc mnohem větší problémy. Ve vlásence narazil do Lance Strolla, který jel pomalu a dělal si mezeru na soupeře. Na trati byly kvůli úlomkům vyvěšeny červené vlajky. Oba jezdci se dostali do boxů. Leclerc se na trať po výměně předního křídla vrátil. Se svým vozem ale nebyl úplně spokojený. 

Vůz Strolla byl poškozený více. Tým musel měnit převodovku a jezdec Astonu tak už nevyjel.

V průběhu tréninku jsme viděli už tradiční výlety do únikové zóny v první zatáčce, ale také řadu problémů s provozem a některé z nich nebyly daleko od další kolize.

Horkou chvilku měl Hamilton, který měl před sebou u bazénu Antonelliho, přejel obrubník, který ho (všechna čtyři kola) vymrštil do vzduchu. Po dopadu dokázal Hamilton vůz ukočírovat a nenarazit do bariéry. 

Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Charles Leclerc.

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneu.
Charles Leclerc Ferrari 1:11.964   33 měkká
Max Verstappen Red Bull 1:12.127 0.163 30 měkká
Lando Norris McLaren 1:12.290 0.326 32 měkká
Alexander Albon Williams 1:12.314 0.350 33 měkká
Oscar Piastri McLaren 1:12.342 0.378 28 střední
George Russell Mercedes 1:12.482 0.518 33 měkká
Carlos Sainz Williams 1:12.534 0.570 36 měkká
Pierre Gasly Alpine 1:12.669 0.705 29 měkká
Lewis Hamilton Ferrari 1:12.690 0.726 30 měkká
10  Fernando Alonso Aston Martin 1:12.727 0.763 28 měkká
11  Kimi Antonelli Mercedes 1:12.765 0.801 34 měkká
12  Nico Hülkenberg Kick Sauber 1:12.979 1.015 30 měkká
13  Isack Hadjar Racing Bulls 1:13.187 1.223 35 střední
14  Júki Cunoda Red Bull 1:13.232 1.268 32 měkká
15  Oliver Bearman Haas 1:13.329 1.365 34 měkká
16  Esteban Ocon Haas 1:13.394 1.430 31 měkká
17  Liam Lawson Racing Bulls 1:13.429 1.465 37 střední
18  Gabriel Bortoleto Kick Sauber 1:13.470 1.506 29 měkká
19  Franco Colapinto Alpine 1:13.820 1.856 32 měkká
20  Lance Stroll Aston Martin 1:15.635 3.671 4 měkká

Průběh

14:30: Konec prvního tréninku...

14:23: Hamilton ve vzduchu po přejezdu přes obrubník... pokračuje

14:17: Horká chvilka pro Hamiltona...

14:17:

  1. Lec
  2. Nor 
  3. Pia
  4. Sai
  5. Alb
  6. Ham
  7. Rus
  8. Alo
  9. Hul
  10. Cun
  11. Bea
  12. Gas
  13. Had
  14. Ver
  15. Ant
  16. Law
  17. Oco
  18. Col
  19. Bor
  20. Str

14:07: Také Norris obhlédl únikovou zónu v první zatáčce. 

14:06: Leclerc si stěžoval na chování svého vozu, ale přebírá vedení.

14:06: Sainz se toulal v únikové zóně v Ste Devote. 

14:05: Měli jsme jednu kolizi, ale i řadu incidentů, kde to nebylo k nehodě blízko. 

Button na Sky Sports: „Nepamatuji si, že by to bylo tak špatné. Ale jedou tak pomalu, aby si připravili rychlá kola. Určitě se to zhoršilo od doby, co jsem závodil.“

14:02: Stroll už nevyjede... tým musí vyměnit převodovku.

13:58: Norris první před Hamiltonem a Leclercem. 

13:53: Lawson si stěžuje, že máme narazil do Hamiltona. 

13:48: Leclerc zpět na trati. Stačilo vyměnit křídlo a prohlédnout vůz. Strolla asi na trati neuvidíme déle, možná už v prvním tréninku vůbec.

13:47:

  1. Nor
  2. Pia
  3. Ham
  4. Rus
  5. Ver
  6. Hul
  7. Lec
  8. Sai
  9. Alo
  10. Str

13:45: Pokračujeme... 

13:40: Tak jsme Leclercovi trochu křivdili. On se srazil se Strollem. 

13:39: červené vlajky, na trati jsou trosky

13:38: Monačan se vrací s poškozeným vozem do boxů. 

13:37: A Leclerc má poškozený vůz... vlají žluté vlajky

13:33: Leclerc skončil v únikové zóně. Couvá... 

13:30: První trénink začíná... Liam Lawson jako první na trati. Přidává se jeho týmový kolega...

13:25: Zajímavé informace od společnosti Brembo, která je jedním z dodavatelů brzd. Přestože má GP Monaka 15 brzdných bodů na kolo, je pro brzdy jen mírně náročná, protože pouze 2 jsou v kategorii High, 6 v kategorii Medium a 7 v kategorii Light. Každý jezdec používá brzdy po dobu 19 sekund na kolo, což je 27 % doby trvání závodu.

13:22: Pro první trénink je pravděpodobnost deště 10 %. Teplota je 22 °C, trať má 40 °C. Podmínky tedy podobné Imole. 

13:15: V Monaku máme letos jednu změnu. Jezdci budou muset v závodě nasadit minimálně tři různé sady pneumatik, což povede ke dvěma zastávkám v boxech. Ovlivní to celý víkend, protože v Monaku si jezdci pro kvalifikaci a závod nechávali obvykle jen dvě sady středních a tvrdých (dohromady) a maximum měkkých pro kvalifikaci, protože ta je v Monaku důležitá. 

Pravidlo platí i pro případ deště, kde jen odpadá povinnost nasadit dvě různé směsi slicků, v čemž se ale pravidlo neliší od jiných závodů. Pršet v neděli ale nemá. Zítra je možnost deště 20 až 40 %. 

13:10: Týmy přivezly novinky, které ale většinou souvisí s charakteristikou okruhu, který vyžaduje maximální přítlak. Novinky se v této oblasti týkají zejména zadního křídla a zadního spodního křídla. Některé týmy mají také úpravu předního zavěšení. Pokud vynecháme novinky, které týmy popisují jako ty, které souvisí s okruhem a podíváme se jen na ty výkonnostní: 

McLaren přivezl nové přední zavěšení
Red Bull má zadní křídlo (má zlepšit výkon), přední zavěšení a přední roh
Alpine má přední zavěšení
Haas má zadní křídlo, zadní spodní křídlo, přední zavěšení
Williams má přední zavěšení

Mercedes je jediný tým, který nepřivezl nic. Zajímavá je situace u Ferrari, které má zadní křídlo a zadní spodní křídlo z loňska. 

13:09: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku

Doporučujeme

Články odjinud