Leclerc zůstal na čele i v posledním tréninku. Verstappen se zlepšil

Nejrychlejší čas zajel v posledním tréninku na Grand Prix Monaka 2024 Charles Leclerc před Verstappenem a Hamiltonem.

Ve třetím tréninku byly vyšší teploty než v pátek. Na jeho začátku byla aktivita tradičně nižší. Po 13 minutách navíc zavlály červené vlajky. Valtteri Bottas měl kontakt se zdí u bazénu a zlomil si přední zavěšení. Poté se pokoušel dostat do nedalekých boxů, ale to se mu nepovedlo a vůz odstavil. Vůz byl rychle odklizen a trénink mohl pokračovat.

V dalším průběhu jsme viděli už tradiční výlety do únikových zón a to zejména za první zatáčkou. Na čele se držel Charles Leclerc, který postupně vylepšoval svůj čas.

Nejrychlejší čas zajel Leclerc 15 minut před koncem tréninku. Za jeho zády se mezitím bojovalo o druhý nejrychlejší čas. Nakonec ho zajel Max Verstappen. Třetí byl Lewis Hamilton.

Kvalifikace začíná v Monaku v 16:00.

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneu.
Charles Leclerc Ferrari 1:11.369   26 měkká
Max Verstappen Red Bull 1:11.566 0.197 27 měkká
Lewis Hamilton Mercedes 1:11.710 0.341 25 měkká
Oscar Piastri McLaren 1:11.901 0.532 25 měkká
Sergio Pérez Red Bull 1:11.923 0.554 24 měkká
George Russell Mercedes 1:11.968 0.599 33 měkká
Carlos Sainz Ferrari 1:11.979 0.610 26 měkká
Lando Norris McLaren 1:11.988 0.619 24 měkká
Júki Cunoda RB 1:11.991 0.622 27 měkká
10  Fernando Alonso Aston Martin 1:12.087 0.718 25 měkká
11  Pierre Gasly Alpine 1:12.144 0.775 26 měkká
12  Alexander Albon Williams 1:12.180 0.811 24 měkká
13  Nico Hülkenberg Haas 1:12.192 0.823 24 měkká
14  Kevin Magnussen Haas 1:12.216 0.847 31 měkká
15  Lance Stroll Aston Martin 1:12.331 0.962 25 měkká
16  Esteban Ocon Alpine 1:12.472 1.103 25 měkká
17  Logan Sargeant Williams 1:12.703 1.334 21 měkká
18  Daniel Ricciardo RB 1:12.829 1.460 28 měkká
19  Kuan-jü Čou Kick Sauber 1:13.830 2.461 28 měkká
20  Valtteri Bottas Kick Sauber - - 2  

Průběh

13:31: Verstappen bude vyšetřován za příliš pomalou jízdu. 

13:30: Verstappen byl opět nejrychlejší v prvním sektoru. V závěru kola ale narazil na provoz... 

13:28: Leclerc se vrací na trať. Ale na již použitých pneumatikách. 

13:27: A nyní Verstappen 0,197 s za Leclercem, který je v boxech. Hamilton třetí.

13:26: Souboj o druhé místo pokračje. Jde na něj Piastri. 

13:24: A Verstappen jde na druhé místo. Na Leclerca ztrácí 0,589 s. 

13:22:

  • Sai: +0,610 s
  • Nor: +0,619 
  • Cun: +0,620 
  • Ham: +0,645 s
  • Alo: +0,718 s
  • Ver: +0,726 s

13:22: Cunoda třetí... těsně za Sainzem. Ale překonvá ho Norris. 

13:20: 

  1. Lec
  2. Sai
  3. HAm
  4. Alo
  5. Nor
  6. Ver
  7. Pia
  8. RUs
  9. Mag
  10. Str

13:15: Leclerc nejrychlejší v prvních dvou sektorech a atakuje včerejší čas – 1:11.369. Verstappen se zlepšil ve všech sektorech, ale je jen čtvrtý se ztrátou 0,726 s. 

13:14: Sainz jde na druhé místo, 2 tisíciny za Leclerca. Ten ale zrovna rozjel další rychlé kolo. 

13:12: A Alonso jde na druhé místo, překonává Russella. 

13:11: Měkké pneumatiky už nazuli také u Astonu Martin. 

13:08: Jezdci se vrací do boxů... 

13:06: Trochu dikové chvíle Hamiltona. Nejdříve si poskálal přes obrubník a měl velké štěstí, že ho to neposlalo do bariéry. Brit je zatím devátý se ztrátou 9 desetin. 

13:05: Nakonec Verstappen na nový čas Leclerca stáhl desetinu – 0,299 s rozdíl. 

13:04: Ale Leclerc opět zrychluje. Nejlepší poslední dva sektory a 1:12.092. Verstappen ale také v rychlém kole. 

13:03: Verstappen také zrychluje, jde na druhé místo se ztrátou 0,258 s.

13:01: Cunoda jde na druhé místo... se ztrátou 5 tisícin na Leclerca, ale ten hned zrychluje. 

12:59: Verstappen aktuálně třetí se ztrátou 0,242 s na Leclerca. 

12:58:

  1. Lec
  2. Pia
  3. Ver
  4. Sai
  5. Mag
  6. Nor
  7. Rus
  8. Hul
  9. Alb
  10. Cun
  11. Str
  12. Gas
  13. Sar
  14. Alo
  15. Oco
  16. Ham
  17. Per
  18. Ric
  19. Čou
  20. Bot

12:57: Piastri v únikové zóně za první zatáčkou, pokračuje. 

12:56: Leclerc přebírá vedení, opět vlají žluté vlajky. 

12:54: Kromě jezdců Astonu všichni na měkkých. Časy teď ovlivňuje spíše provoz na trati. Doplatil na něj v závěru kola i Verstappen. 

12:52: Piastri přebírá vedení od Russella. 

12:51: Hamilton v únikové zóně za první zatáčkou. 

12:51: Ted Kravitz ze Sky potvrzuje to, co jsme tušili. Russellovy včerejší problémy souvisely s řízením a zavěšením. Během noci došlo k výměně. 

12:49: krátké žluté vlajky... Magnussen v únikové zóně v Mirabeau.

12:47: Pokračujeme... na trati už také Norris, Piastri, Leclerc, Verstappen, Pérez... 

12:45: Hamilton zpět v boxech.

12:44: Bottas to nakonec odstavil...  a zatavil i Hamilton, který viděl zastavený vůz svého bývalého týmového kolegy. 

12:42: Chtěli jsme napsat, že měl Bottas štěstí, ale neměl... kontakt s bariérou a zlomené zavěšení. Snaží se dostat do boxů. Nemá to daleko. 

12:42: Bottas bourá.... červené vlajky.

12:38: Kevin Magnussen si zapisuje čas. Ostatní jezdci zmizeli po instalačním kole v boxech nebo nevyjeli. 

12:34: Russell měl včera problémy s vibracemi. Nyní je to podle něj ok. Skoro.. „Nejsou tu žádné vibrace, což je samozřejmě dobře,“ říká Russell svému týmu. „Řízení je velmi lehké při zatáčení doleva a těžší při zatáčení doprava.“

12:30: Trénink začíná. Jako první na trati George Russell. Přidává se hned také Noris. 

12:25: Trochu se nám oteplilo. Trať má 45 °C. 

12:23: Včera byl nejrychlejší Charles Leclerc. Verstappen si stěžoval na poskakující vůz, ale bez ohledu na jeho slova očekáváme zlepšení Red Bullu. Jak to vidí odborníci F1?

Kvalifikační simulace:

  1. Ferrari
  2. Red Bull: +0,13 s
  3. McLaren: +0,20
  4. Mercedes: +0,55
  5. Aston Martin: +0,73
  6. RB: +0,77
  7. Haas: +1,12
  8. Alpine: +1,34
  9. Sauber: +1,40 
  10. Williams: +1,44

Závodní simulace:

  1. Red Bull
  2. Ferrari: +0,01 s
  3. McLaren: +0,08
  4. RB: +0,63
  5. Mercedes: +0,64 
  6. Aston Martin: +0,79
  7. Alpine: +0,89
  8. Haas: +0,90
  9. Sauber: 1,18
  10. Williams: +1,25

12:21: Trať v Monaku se vyvíjí. Inženýři s tím musí pracovat. Ve třetím tréninku budou chtít ověřit, že změny, které přes noc provedli, fungují. A hlavně... nebourat! Vyprávět by o tom mohl třeba Fernando Alonso, který v roce 2010 boural v Massenet, poškodil si šasi a další mohl nasadit až druhý den. Kvalifikaci tak sledoval z garáže. 

12:15: Vítejte u online přenosu z posledního tréninku v Monaku.

Doporučujeme

Články odjinud