V prvním tréninku byl v Monaku nejrychlejší Leclerc. Jezdce opět potrápila technika

Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Charles Leclerc před Pérezem a Sainzem.

Jezdci se poprvé vydali se současnými vozy do ulic Monte Carla a to za velmi vysokých teplot, kdy trať měla hodně přes 50 °C.

Jezdci Ferrari jako jediní vyjeli v úvodu na střední směsi, ostatní pro první kola zvolili tvrdé pneumatiky. Poté ale někteří nasadili i měkké.

Na čele se pořadí měnilo. Kromě tradičních jmen jsme tam viděli i jezdce Mclarenu.

Jezdce opět trápily technické problémy. Schumacher zastavil vůz v La Rascasse u vjezdu do boxů. Na trati zavlály krátce červené vlajky. Podle Haasu šlo o problém s MGU-K.

Valtteri Bottas navázal na předešlé smolné pátky a odjel jen dvě instalační kola. Podle všeho by mohlo jít o problém s převodovku.

Lewis Hamilton si pak po celý trénink stěžoval na poskakování. Alespoň na trati byl klid. Kromě výletů do únikové zóny za první zatáčkou nebo zkrácení šikany jsme větší drama neviděli.

Nejrychlejší čas zajel domácí Charles Leclerc, který jen těsně porazil Sergia Péreze a týmového kolegu Carlose Sainze.

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneu.
Charles Leclerc Ferrari 1:14.531   29 střední
Sergio Pérez Red Bull 1:14.570 0.039 30 střední
Carlos Sainz Jr. Ferrari 1:14.601 0.070 28 střední
Max Verstappen Red Bull 1:14.712 0.181 26 střední
Lando Norris McLaren 1:15.056 0.525 31 střední
Pierre Gasly AlphaTauri 1:15.083 0.552 33 střední
Daniel Ricciardo McLaren 1:15.157 0.626 33 střední
George Russell Mercedes 1:15.211 0.680 34 střední
Sebastian Vettel Aston Martin 1:15.387 0.856 33 měkké
10  Lewis Hamilton Mercedes 1:15.499 0.968 29 střední
11  Júki Cunoda AlphaTauri 1:15.536 1.005 36 střední
12  Lance Stroll Aston Martin 1:15.539 1.008 26 měkké
13  Fernando Alonso Alpine 1:15.749 1.218 28 střední
14  Kevin Magnussen Haas 1:15.806 1.275 30 střední
15  Alexander Albon Williams 1:16.110 1.579 39 měkké
16  Esteban Ocon Alpine 1:16.315 1.784 24 střední
17  Kuan-jü Čou Alfa Romeo 1:16.417 1.886 27 střední
18  Nicholas Latifi Williams 1:17.714 3.183 30 měkké
19  Mick Schumacher Haas 1:18.636 4.105 12 tvrdé
20  Valtteri Bottas Alfa Romeo - - 2  

Průběh

14:53: Leclerc první před Pérezem a Sainzem.

14:45: Sainz byl nejrychlejší v prvních dvou sektorech, ale pak narazil na soupeře a musel si střihnout zatáčku. Verstappen napodobil Leclerca a nedobrzdil v první zatáčce.

14:43: Albon musel pochytat svůj vůz pod tunelem. Dobře to dopadlo.

14:39:

  1. Nor
  2. Gas
  3. Rus
  4. Ric
  5. Ver
  6. Vet
  7. Ham
  8. Cun
  9. Per
  10. Lec

14:39: U Schumachera to podle Haasu vypadá na poblém s MGU-K.

14:38: Zatím nic oficiálního o Bottasovi, ale vypadá to na převodku. Aneb Bottasovy smolné pátky.

14:34: Ricciardo druhý. 

14:34: Norris převzal vedení, Vettel třetí.

14:32: Stroll hlásí, že nemá žádný grip a míří do boxů, protože je to prý zralé tak na nehodu. 

14:30: Ale jde na druhé místo, takže... 

14:30: Podle Hamiltona je poskakování „šílené“.

14:28: Jezdci mají speciální design helem. Asi největší odklon od tradičních barev najdeme u Hamiltona.

14:28:

  1. Ver
  2. Lec
  3. Nor
  4. Sai
  5. Ham
  6. Ric
  7. Per
  8. Gas
  9. Vet
  10. Rus

14:27: Alfa Romeo by mohla být v Monaku silná. Bottas nicméně zatím odjel jen dvě instalační kola.

14:24: Pokračujeme... 

14:19: červené vlajky, Schumacher zastavil La Rascasse u vjezdu do boxů.

14:18:

  1. Ver
  2. Lec
  3. Sai
  4. Ric
  5. Per
  6. Gas
  7. Nor
  8. Ham
  9. Vet
  10. Rus

14:15: Leclerc probrzdil v první zatáčce a podíval se do únikové zóny.

14:11: Hamilton si stěžuje na poskakování.

14:10: Sainz překonává Leclerca.

14:09: Sainz jde na druhé místo. Jezdci Ferrari jako jediní na střední směsi, ostatní na tvrdé. 

14:08: Na čele Leclerc (střední směs) před Verstappenem (tvrdá). Za nimi pak jezdci McLarenu.

14:07: Latifi jako jediný zatím nevyjel. 

14:00: Začínáme... 

13:58: Teplota vzduchu 30 °C, trať má 54 °C! 

13:57: Mercedes už tradičně vydal mapu okruhu, ve které jsou zobrazeny rychlosti a převod. stupně v každé zatáčce.

M315404.jpg

13:56: A ještě jeden aspekt... nehoda v Monaku (i jinde přirozeně) něco stojí. A týmy kvůli inflaci počítají každou libru, dolar či euro. 

13:54: Monako může být letos ještě větší výzva než obvykle. Současné vozy s přítlakem od podlahy mají větší tendenci být nedotáčivé. Jezdci mají kvůli „blatníkům“ také horší výhled a vozy jsou celkově těžší a větší. 

13:50: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku v Monte Carlu. 

Doporučujeme

Články odjinud