Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Charles Leclerc před Pérezem a Sainzem.
Jezdci se poprvé vydali se současnými vozy do ulic Monte Carla a to za velmi vysokých teplot, kdy trať měla hodně přes 50 °C.
Jezdci Ferrari jako jediní vyjeli v úvodu na střední směsi, ostatní pro první kola zvolili tvrdé pneumatiky. Poté ale někteří nasadili i měkké.
Na čele se pořadí měnilo. Kromě tradičních jmen jsme tam viděli i jezdce Mclarenu.
Jezdce opět trápily technické problémy. Schumacher zastavil vůz v La Rascasse u vjezdu do boxů. Na trati zavlály krátce červené vlajky. Podle Haasu šlo o problém s MGU-K.
Valtteri Bottas navázal na předešlé smolné pátky a odjel jen dvě instalační kola. Podle všeho by mohlo jít o problém s převodovku.
Lewis Hamilton si pak po celý trénink stěžoval na poskakování. Alespoň na trati byl klid. Kromě výletů do únikové zóny za první zatáčkou nebo zkrácení šikany jsme větší drama neviděli.
Nejrychlejší čas zajel domácí Charles Leclerc, který jen těsně porazil Sergia Péreze a týmového kolegu Carlose Sainze.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:14.531 |
|
29 |
střední |
2 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:14.570 |
0.039 |
30 |
střední |
3 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
1:14.601 |
0.070 |
28 |
střední |
4 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:14.712 |
0.181 |
26 |
střední |
5 |
Lando Norris |
McLaren |
1:15.056 |
0.525 |
31 |
střední |
6 |
Pierre Gasly |
AlphaTauri |
1:15.083 |
0.552 |
33 |
střední |
7 |
Daniel Ricciardo |
McLaren |
1:15.157 |
0.626 |
33 |
střední |
8 |
George Russell |
Mercedes |
1:15.211 |
0.680 |
34 |
střední |
9 |
Sebastian Vettel |
Aston Martin |
1:15.387 |
0.856 |
33 |
měkké |
10 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:15.499 |
0.968 |
29 |
střední |
11 |
Júki Cunoda |
AlphaTauri |
1:15.536 |
1.005 |
36 |
střední |
12 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:15.539 |
1.008 |
26 |
měkké |
13 |
Fernando Alonso |
Alpine |
1:15.749 |
1.218 |
28 |
střední |
14 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:15.806 |
1.275 |
30 |
střední |
15 |
Alexander Albon |
Williams |
1:16.110 |
1.579 |
39 |
měkké |
16 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:16.315 |
1.784 |
24 |
střední |
17 |
Kuan-jü Čou |
Alfa Romeo |
1:16.417 |
1.886 |
27 |
střední |
18 |
Nicholas Latifi |
Williams |
1:17.714 |
3.183 |
30 |
měkké |
19 |
Mick Schumacher |
Haas |
1:18.636 |
4.105 |
12 |
tvrdé |
20 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
- |
- |
2 |
|
Průběh
14:53: Leclerc první před Pérezem a Sainzem.
14:45: Sainz byl nejrychlejší v prvních dvou sektorech, ale pak narazil na soupeře a musel si střihnout zatáčku. Verstappen napodobil Leclerca a nedobrzdil v první zatáčce.
14:43: Albon musel pochytat svůj vůz pod tunelem. Dobře to dopadlo.
14:39:
- Nor
- Gas
- Rus
- Ric
- Ver
- Vet
- Ham
- Cun
- Per
- Lec
14:39: U Schumachera to podle Haasu vypadá na poblém s MGU-K.
14:38: Zatím nic oficiálního o Bottasovi, ale vypadá to na převodku. Aneb Bottasovy smolné pátky.
14:34: Ricciardo druhý.
14:34: Norris převzal vedení, Vettel třetí.
14:32: Stroll hlásí, že nemá žádný grip a míří do boxů, protože je to prý zralé tak na nehodu.
14:30: Ale jde na druhé místo, takže...
14:30: Podle Hamiltona je poskakování „šílené“.
14:28: Jezdci mají speciální design helem. Asi největší odklon od tradičních barev najdeme u Hamiltona.
14:28:
- Ver
- Lec
- Nor
- Sai
- Ham
- Ric
- Per
- Gas
- Vet
- Rus
14:27: Alfa Romeo by mohla být v Monaku silná. Bottas nicméně zatím odjel jen dvě instalační kola.
14:24: Pokračujeme...
14:19: červené vlajky, Schumacher zastavil La Rascasse u vjezdu do boxů.
14:18:
- Ver
- Lec
- Sai
- Ric
- Per
- Gas
- Nor
- Ham
- Vet
- Rus
14:15: Leclerc probrzdil v první zatáčce a podíval se do únikové zóny.
14:11: Hamilton si stěžuje na poskakování.
14:10: Sainz překonává Leclerca.
14:09: Sainz jde na druhé místo. Jezdci Ferrari jako jediní na střední směsi, ostatní na tvrdé.
14:08: Na čele Leclerc (střední směs) před Verstappenem (tvrdá). Za nimi pak jezdci McLarenu.
14:07: Latifi jako jediný zatím nevyjel.
14:00: Začínáme...
13:58: Teplota vzduchu 30 °C, trať má 54 °C!
13:57: Mercedes už tradičně vydal mapu okruhu, ve které jsou zobrazeny rychlosti a převod. stupně v každé zatáčce.

13:56: A ještě jeden aspekt... nehoda v Monaku (i jinde přirozeně) něco stojí. A týmy kvůli inflaci počítají každou libru, dolar či euro.
13:54: Monako může být letos ještě větší výzva než obvykle. Současné vozy s přítlakem od podlahy mají větší tendenci být nedotáčivé. Jezdci mají kvůli „blatníkům“ také horší výhled a vozy jsou celkově těžší a větší.
13:50: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku v Monte Carlu.