Druhý trénink v Mexiku byl speciální. Týmy ho musely věnovat testům pro Pirelli.
Jezdilo se 90 minut. Jezdci dostali dvě sady pneumatik. Jednu letošní a druhou pro rok 2025. Nasazeny byly směsi C4, C5 a také nová C6, která by se příští rok mohla objevit třeba na městských tratích.
Každý jezdec měl zajet dva stinty. Výkonnostní (v podstatě simulace kvalifikace) s 20 kg paliva a délce 5 kol a závodní se 100 kg paliva a délce 12 kol.
Ideální podoba testu ale vzala za své po 13 minutách. George Russell ztratil na obrubníku kontrolu nad vozem a tvrdě boural v osmé zatáčce. Kvůli přetížení 30 G musel i na návštěvu lékařského centra.
Kromě odklízení vozu bylo potřeba opravit bariéry, což trvalo přes 20 minut.
Až po restartu vyjel poprvé na trať Charles Leclerc, v jehož voze byl v prvním tréninku Bearman, který boural s Albonem. Jezdec Williamsu měl vůz poškozený podstatně více a v tréninku nevyjel.
V druhém tréninku pokračovaly technické problémy Maxe Verstappena. V prvním tréninku ho na konci odstavil problém se sacím potrubím turba. Ve druhém tréninku Verstappen vyjel, ale po celkově 4 kolech musel do boxů a trénink pro něj skončil.
Jezdci, kteří vynechali první trénink a pustili do vozu mladíka, měli mít možnost se v posledních 30 minutách věnovat práci na přípravě na víkend. K tomu ale kvůli červeným vlajkám došlo až v posledních šesti minutách.
Nejrychlejší čas zajel Sainz před Piastrim a Cunodou.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
1:17.699 |
|
34 |
2 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:17.877 |
0.178 |
30 |
3 |
Júki Cunoda |
RB |
1:17.878 |
0.179 |
30 |
4 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:17.887 |
0.188 |
31 |
5 |
Lando Norris |
McLaren |
1:17.948 |
0.249 |
36 |
6 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:18.239 |
0.540 |
34 |
7 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18.279 |
0.580 |
36 |
8 |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber |
1:18.351 |
0.652 |
32 |
9 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:18.392 |
0.693 |
32 |
10 |
Liam Lawson |
RB |
1:18.560 |
0.861 |
29 |
11 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:18.579 |
0.880 |
35 |
12 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:18.621 |
0.922 |
34 |
13 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:18.656 |
0.957 |
30 |
14 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:18.890 |
1.191 |
34 |
15 |
Franco Colapinto |
Williams |
1:18.908 |
1.209 |
30 |
16 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:18.942 |
1.243 |
30 |
17 |
Kuan-jü Čou |
Kick Sauber |
1:18.980 |
1.281 |
37 |
18 |
George Russell |
Mercedes |
1:19.041 |
1.342 |
4 |
19 |
Max Verstappen |
Red Bull |
- |
- |
4 |
Průběh
1:30: Druhý trénink končí...
1:29: Tak stihne... Leclerc také na středních, ale to bude tak jedině jedno kolo.
1:29: Hamilton také na středních. Leclerc to ale už asi nestihne.
1:26: A přidávají se další... Norris a Alonso.
1:24: Tak až teď Čou vyjel na středních – může se věnovat vlastnímu programu.
1:05: Zatím to vypadá, že kvůli červeným vlajkám jezdci, kteří neabsolvovali FP1, nedostanou šanci se věnovat vlastnímu programu.
1:00: Čou si stěžuje na brzdy i motor.
0:57: Russell byl propuštěn z lékařského centra. Je ok...
0:56: Verstappen už nevyjede
0:50:
- Sai
- Pia
- Cun
- Lec
- Mag
- Ham
- Bot
- Per
- Nor
- Law
- Hul
- Oco
- Str
- Col
- Alo
- Gas
- Čou
- Rus
0:44: A Verstappen opět míří do boxů....
0:43: Vowles pro Sky Sports potvrdil, že u Albona museli měnit motor, převodovku, obě křídla, podlahu, spoustu mechanických dílů. „Mohl bych to vypisovat dál, ale bude to boj,“ řekl šéf Williamsu.
0:41: Vrací se také Verstappen.
0:40: Na trati i Leclerc.
0:38: pokračujeme
00:13: Russell bourá... o kousek dříve než Albon v prvním tréninku.
00:13: Červené vlajky...
00:11: Tahle tabulka by měla ukazovat program pro jednotlivé jezdce. Pneumatiky C6 u jezdců Astonu Martin, Williamsu, RB.
00:10: Verstappen si stěžuje na podivný hluk. Míří do boxů...
00:08: Gasly se vydal mimo trať.
00:08: Na čele zatím Sainz před Piastrim a Pérezem. Čekáma na Leclerca a Albona.
00:01: Jezdci se vydávají na trať. Pneumatiky jsou bez označení, takže nevíme, o jakou směs se zrovna jedná.
00:00: Druhý trénink začíná.
23:57: Pracuje se samozřejmě také na voze Albona, který boural. Začátek tréninku nejspíše nestihne...
23:51: Podle AMuS měl Verstappen problém s netěsností v sacím potrubí turba. Pokud jde o poškození podlahy u něj a vozu Antonelliho (Hamiltona), tak úlomek nejspíše pocházel z mostu.
23:49: Jezdci, kteří vynechali první tréninink, protože do vozu pustili mladého jezdce, budou testovat jen 60 minut a dalších 30 se mohou věnovat přípravě na víkend. K tomu dostanou sadu středních pneumatik. Jde o Hamiltona, Leclerca, Norrise, Alonsa a Čoua
23:47: Ale ke druhému tréninku. Budou se testovat pneumatiky pro příští rok a to směsi C4, C5 a C6. Posledně jmenovaná je nová – nejměkčí směs, kterou bychom mohli vídat třeba na městských tratích.
Každý jezdec dostane pro druhý trénink další dvě sady navíc – jedna bude identická s tou pro Grand Prix Mexika a bude fungovat jako srovnávací. Druhá bude prototypem pro rok 2025. Tyto dvě sady nebudou mít žádné barevné pruhy na bocích.
Týmy nesmí měnit nastavení a na každé směsi zajedou dva stinty: výkonnostní (v podstatě simulace kvalifikace) s 20 kg paliva a délce 5 kol a závodní se 100 kg paliva a délce 12 kol. Celkem tedy na každé směsi 5 + 12 kol a dohromady tedy 34 kol.
23:46: Pracuje se také na voze Verstappena, který měl problém s motorem.
23:45: Podle Auto Motor und Sport si Antonelli najetím na úlomek v prvním tréninku poškodil podlahu a přišel podle odhadu o 0,25 s na kolo. Mercedes podlahu opravil, ale prý už nebude taková jako nová. Russell tento víkend jezdí rovnou se starou specifikací, nová podlaha se po nehodě v Austinu opravuje.
23:44: Vítejte u online přenosu ze druhého tréninku.