Závod nedaleko maďarské metropole byl ve formuli 1 tím posledním před její čtyřtýdenní „celozávodní dovolenou“. Rozhodně ale nebyl nezajímavý a nechybělo mu kouzlo.
Zvlášť vezmeme-li v úvahu skutečnost,
že na trati se toho zase tak moc nedělo a většina pozoruhodností se stačila
stát poté, co už v 15. kole na okruh vyrazil safety car. Právě tehdy se totiž
naplnil na pit lane osud Sutila, Kubici i Rosberga, trestu se dočkal do té doby
suverénní Vettel a po startu nevýrazný Webber se – stejně jako Barrichello a
Trulli – rozhodl k pneumatikovému mariáši. Právě ten dokázal diváky udržet
hodně dlouho v napětí, a protože Australan jej sehrál naprosto bravurně,
nadělil si docela slušný dárek ke svému jubilejnímu, 150. startu ve světovém
šampionátu.
Na tenhle triumf už bylo ale zaděláno v
kvalifikaci, v níž si jel tým Red Bull svou vlastní ligu a snadno získal šestý
kvalifikační double, jenž znamená, že se v historických tabulkách dostal v
tomto směru na úroveň vozů Brabham. Pole position ovšem už počtvrté v řadě a
posedmé v sezoně získal Sebastian Vettel (celkově bylo jeho dvanácté a dostal
se tak na úroveň Coultharda a Bergera) a to zároveň znamenalo i 90. pole
position pro německé piloty. Webber se ale svým druhým kvalifikačním místem
postaral také o 90. kvalifikační double motorů Renault, stejně jako o 115.
první startovní řadu pilotů pátého kontinentu (tedy Nového Zélandu a
Austrálie).
Budapešťská sobota však přinesla i
radost o smlouvu v následující sezoně bojujícímu Petrovovi (zajel své vůbec
nejlepší kvalifikační umístění), zatímco třeba
Kobayashi naopak stál vůbec poprvé – i díky penalizaci – na startu v
poslední řadě...
Stý start Red Bullu
V závodě, v němž tým Red Bull
absolvoval svůj stý start v mistrovství světa (a například Alguersuari 20.) si
už svůj šestý triumf připsal Webber. V historických tabulkách se tím dotáhl na
takové jezdce, jakými byli Riccardo Patrese, Ralf Schumacher, Jacques Laffite,
Tony Brooks, John Surtees, Gilles Villeneuve a Jochen Rindt a pro startovní
číslo 6 zajistil už jeho 55. vítězství v historii světového šampionátu.
Webberův týmový kolega Vettel sice v Maďarsku rozhodně nehýřil nadšením, ale
popáté ve své kariéře dojel na třetím místě, což znamenalo i jeho 15 pódium F1
(v tomto směru jsou před ním ze současných pilotů jen Schumacher, Barrichello,
Alonso, Hamilton, Massa a Webber). A druhé místo Alonsa (ten už dokázal být ve
13. po sobě jdoucím závodě klasifikován), bylo pro změnu šedesátým pódiem pro
jezdce ze Španělska.
Na Hungaroringu zajeli své nejlepší
dosavadní umístění v F1 hned dva z letošních nováčků: ve španělské Valencii
žijící Rus Petrov a v Oxfordu bydlící Němec Hülkenberg. V Zürichu bydlící
Španěl de la Rosa zase mohl pro změnu slavit jak letošní premiérové body, tak
první od GP Brazílie 2006, kterou absolvoval s vozem McLaren. Ostatně týmu BMW
Sauber se tato GP vůbec povedla: poprvé od GP Belgie 2009 v ní totiž byli oba
jezdci na bodech! Budapešťská statistika naopak není radostná pro Rosberga
(poprvé od loňské Velké ceny Brazílie nedokončil závod), či pro Kubicu, jehož
fanoušci se v maďarské metropoli opět nedočkali jeho úspěchu. Naopak, po 28
závodech (od GP Austrálie 2009) musel ze závodu odstoupit díky havárii...
To v cíli čtvrtý Massa, který právě
loni v Maďarsku z GP kolotoče vypadl, se může pochlubit tím, že letos zatím –
jako jediný – všechny závody dojel. A tým Red Bull pro změnu faktem, že dokázal
opět prodloužit sérii po sobě jdoucích závodů na bodech. Trvá už 18 GP a delší
se mohou pochlubit jen stáje Ferrari, BMW Sauber, McLaren, Renault a Williams.