GP Maďarska: Co ve výsledcích nebylo

Závod nedaleko maďarské metropole byl ve formuli 1 tím posledním před její čtyřtýdenní „celozávodní dovolenou“. Rozhodně ale nebyl nezajímavý a nechybělo mu kouzlo.

Zvlášť vezmeme-li v úvahu skutečnost, že na trati se toho zase tak moc nedělo a většina pozoruhodností se stačila stát poté, co už v 15. kole na okruh vyrazil safety car. Právě tehdy se totiž naplnil na pit lane osud Sutila, Kubici i Rosberga, trestu se dočkal do té doby suverénní Vettel a po startu nevýrazný Webber se – stejně jako Barrichello a Trulli – rozhodl k pneumatikovému mariáši. Právě ten dokázal diváky udržet hodně dlouho v napětí, a protože Australan jej sehrál naprosto bravurně, nadělil si docela slušný dárek ke svému jubilejnímu, 150. startu ve světovém šampionátu.

Na tenhle triumf už bylo ale zaděláno v kvalifikaci, v níž si jel tým Red Bull svou vlastní ligu a snadno získal šestý kvalifikační double, jenž znamená, že se v historických tabulkách dostal v tomto směru na úroveň vozů Brabham. Pole position ovšem už počtvrté v řadě a posedmé v sezoně získal Sebastian Vettel (celkově bylo jeho dvanácté a dostal se tak na úroveň Coultharda a Bergera) a to zároveň znamenalo i 90. pole position pro německé piloty. Webber se ale svým druhým kvalifikačním místem postaral také o 90. kvalifikační double motorů Renault, stejně jako o 115. první startovní řadu pilotů pátého kontinentu (tedy Nového Zélandu a Austrálie).

Budapešťská sobota však přinesla i radost o smlouvu v následující sezoně bojujícímu Petrovovi (zajel své vůbec nejlepší kvalifikační umístění), zatímco třeba  Kobayashi naopak stál vůbec poprvé – i díky penalizaci – na startu v poslední řadě...

Stý start Red Bullu
V závodě, v němž tým Red Bull absolvoval svůj stý start v mistrovství světa (a například Alguersuari 20.) si už svůj šestý triumf připsal Webber. V historických tabulkách se tím dotáhl na takové jezdce, jakými byli Riccardo Patrese, Ralf Schumacher, Jacques Laffite, Tony Brooks, John Surtees, Gilles Villeneuve a Jochen Rindt a pro startovní číslo 6 zajistil už jeho 55. vítězství v historii světového šampionátu. Webberův týmový kolega Vettel sice v Maďarsku rozhodně nehýřil nadšením, ale popáté ve své kariéře dojel na třetím místě, což znamenalo i jeho 15 pódium F1 (v tomto směru jsou před ním ze současných pilotů jen Schumacher, Barrichello, Alonso, Hamilton, Massa a Webber). A druhé místo Alonsa (ten už dokázal být ve 13. po sobě jdoucím závodě klasifikován), bylo pro změnu šedesátým pódiem pro jezdce ze Španělska.

Na Hungaroringu zajeli své nejlepší dosavadní umístění v F1 hned dva z letošních nováčků: ve španělské Valencii žijící Rus Petrov a v Oxfordu bydlící Němec Hülkenberg. V Zürichu bydlící Španěl de la Rosa zase mohl pro změnu slavit jak letošní premiérové body, tak první od GP Brazílie 2006, kterou absolvoval s vozem McLaren. Ostatně týmu BMW Sauber se tato GP vůbec povedla: poprvé od GP Belgie 2009 v ní totiž byli oba jezdci na bodech! Budapešťská statistika naopak není radostná pro Rosberga (poprvé od loňské Velké ceny Brazílie nedokončil závod), či pro Kubicu, jehož fanoušci se v maďarské metropoli opět nedočkali jeho úspěchu. Naopak, po 28 závodech (od GP Austrálie 2009) musel ze závodu odstoupit díky havárii...

To v cíli čtvrtý Massa, který právě loni v Maďarsku z GP kolotoče vypadl, se může pochlubit tím, že letos zatím – jako jediný – všechny závody dojel. A tým Red Bull pro změnu faktem, že dokázal opět prodloužit sérii po sobě jdoucích závodů na bodech. Trvá už 18 GP a delší se mohou pochlubit jen stáje Ferrari, BMW Sauber, McLaren, Renault a Williams.

Doporučujeme

Články odjinud