Jezdci si mohli poprvé plně vyzkoušet trať v Las Vegas. První trénink skončil po 8 minutách kvůli uvolněnému víku od kanálu, které poškodilo vozy Sainze a Ocona. Španěl musel nasadit novou baterii a dostal penalizaci 10 míst.
Před druhým tréninkem byla všechna víka zkontrolována a upevněna. Druhý trénink začal o 2,5 hodiny později, než měl, ale zúčastnili se ho všichni jezdci. Jeho délka byla prodloužena na 90 minut.
Ve druhém tréninku jsme viděli řadu výletů do únikové zóny a to zejména ve 12. a 14. zatáčce.
Pořadí se v průběhu tréninku měnilo. Na čele byli především jezdci Ferrari a Verstappen. Podívali se tam ale také Hamilton a Alonso.
Nejrychlejší byl nakonec Leclerc před Sainzem a Alonsem.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:35.265 |
|
39 |
měkká |
2 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
1:35.782 |
0.517 |
39 |
měkká |
3 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:35.793 |
0.528 |
38 |
měkká |
4 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:36.085 |
0.820 |
36 |
měkká |
5 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
1:36.129 |
0.864 |
36 |
měkká |
6 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:36.183 |
0.918 |
37 |
měkká |
7 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:36.489 |
1.224 |
33 |
měkká |
8 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:36.496 |
1.231 |
41 |
měkká |
9 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:36.663 |
1.398 |
42 |
měkká |
10 |
Alexander Albon |
Williams |
1:36.688 |
1.423 |
42 |
měkká |
11 |
Lando Norris |
McLaren |
1:36.864 |
1.599 |
33 |
měkká |
12 |
George Russell |
Mercedes |
1:36.890 |
1.625 |
37 |
měkká |
13 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:36.917 |
1.652 |
37 |
měkká |
14 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:36.987 |
1.722 |
35 |
měkká |
15 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:37.134 |
1.869 |
33 |
měkká |
16 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:37.241 |
1.976 |
37 |
měkká |
17 |
Júki Cunoda |
AlphaTauri |
1:37.412 |
2.147 |
41 |
měkká |
18 |
Kuan-jü Čou |
Alfa Romeo |
1:37.656 |
2.391 |
36 |
měkká |
19 |
Daniel Ricciardo |
AlphaTauri |
1:37.680 |
2.415 |
40 |
měkká |
20 |
Logan Sargeant |
Williams |
1:38.140 |
2.875 |
42 |
měkká |
Průběh
13:00: Trénink končí...
12:56: Sargeant mimo trať v páté zatáčce.
12:54: Poslední minuty tréninku... jezdci se věnují delším jízdám, takže pořadí se už asi nezmění.
12:35: Leclerc topí pod kotlem. Nejrychlejší v prvních dvou sektorech a 1:35.265 a to má šest kol staré pneumatiky.
12:29: Russell se podíval do únikové zóny – trochu netradičně v páté zatáčce.
12:28:
- Lec
- Ver
- Sai
- Alo
- Ham
- Alb
- Per
- Hul
- Rus
- Mag
- Bot
- Pia
- Ric
- Oco
- Čou
- Str
- Sar
- Cun
- Gas
- Nor
12:27: A nyní Leclerc...
12:26: Verstappen převzal vedení, Sainz druhý.
12:20: Alonso přebírá vedení. Leclerc ztrácí 0,003 sekundy, Hamilton další 0,003 sekundy.
12:18: Albon mimo trať ve 14. zatáčce, pokračuje.
12:11: Na čele Leclerc, ale Hamilton nyní na 6 km dlouhé trati jen o 3 tisíciny pomalejší.
12:07: Na čele je to zatím souboj Verstappena a jezdců Ferrari. Vysoko jsou také Hamilton a Pérez.
12:06: Na tribuně nesmí fanoušci „z logistických důvodů“ být, ale o eskalátorech nikdo nemluvil...
12:02:
12:01: Také Verstappen mimo trať ve 12. zatáčce.
11:57: Cunoda hlásí, že narazil do něčeho spodkem auta. Vrátil se do boxů ke kontrole..
11:53: Norris se už vrátil na trať.
11:53:
- Ver
- Lec
- Alb
- Sai
- Per
- Ham
- Mag
- Sar
- Oco
- Alo
11:47: Piastri na trati, Norris stále v boxech. Zak Brown ale pro Sky potvrdil, že nemají žádný problém, jen mění světlou výšku.
11:45: Stroll v únikové zóně ve 14. zatáčce.
11:44: Potvrzeno: Sainz nasadil jen novou (třetí) baterii, a tak dostane penalizaci 10 míst.
11:42: Pořadí se mění. Sainz na čele.
11:41: Hamilton převzal vedení.
11:40:
- Lec
- Sai
- Alo
- Ver
- Per
- Mag
- Ham
- Rus
- Sar
- Str
11:36: Magnussen vyzkoušel únikovou zónu ve 12. zatáčce.
11:36: Norris v boxech... jeho vůz padá do nějakého nežádoucího módu. V boxech také Piastri.
11:33: Na trati jsou všichni a to včetně Sainze a Ocona.
11:30: Jezdci se vydávají na trať. Jako první Norris, Piastri a Ocon.
11:28: Trénink potrvá 90 minut. Teplota trati je 15 °C.
Před tréninkem
Shrnutí: Kvůli uvolněnému víku na kanálu byl první trénink po osmi minutách přerušen červenou vlajkou a poté už nebyl restartován. Všechna víka musela být zkontrolována a utěsněna betonem. Druhý trénink kvůli tomu začne o 2,5 hodiny později. Poškozeny byly vozy Ocona, Sainze a Čoua. Sainze kvůli nové baterii čeká pokles na startu o 10 míst.
Druhý trénink se odjede bez fanoušků, kteří museli trať opustit hodinu před začátkem tréninku „z logistických důvodů“.
11:21: Sainz by se měl zúčastnit tréninku. Podle pravidel nelze nasadit v jeden den dva monokoky. Ale první trénink se „jel“ ve čtvrtek a druhý v pátek, takže by to mělo být v pořádku.
11:17: Tak Carlos Sainz nakonec (zatím neoficiálně) klesne „jen“ o 10 pozic. Nová a nadlimitní bude zřejmě jen baterie.
11:09: Tak teď už snad doopravdy v 11:30.
11:02: Trénink odložen na nejdříve 11:30. Možná se dočkáme historicky prvního tréninku F1 za svítání.
10:52: Carlos Sainz musí nasadit nové komponenty pohonné jednotky. Ferrari žádalo o výjimku kvůli mimořádným okolnostem, za které nemůže, ale sportovní komisaři to zamítli s tím, že pravidla jsou pravidla.
Podle nich „Článek 2.1 Sportovního řádu formule 1 ukládá všem činovníkům, včetně stewardů, povinnost uplatňovat předpisy tak, jak jsou napsány.“ Pokud by prý mohli udělit výjimku, tak by to udělali, ale pravidla to neumožňují.
Sainz nejspíše odstartuje z boxů.
10:46: Odložený FP2 byl dále odložen na 11:15... a tohle by už mělo podle pravidel způsobit i posun FP3.
10:42: Organizátoři oznámili, že všechny prostory pro fanoušky budou uzavřeny „z logistických dovodů“ v 1:30 místního času, což bylo před 12 minutami. Trénink začíná ve 2:00 místního času...
9:51: Mezi druhým a třetím tréninkem musí být nejméně 18 hodin. V tuto chvíli je ale aktivován článek, který mluví o prodloužení tréninku na 90 minut a v takovém případě by měla být lhůta zkrácena na 17,5 hodin. Pokud trénink začne ve 2:00 a skončí ve 3:30, uplyne tato lhůta ve 20:30, což je právě začátek FP3. Pokud by se ale druhý trénink posunul ještě více, musel by být odložen zřejmě i třetí trénink.
9:28: FIA potvrdila „zhruba dvouhodinový odklad začátku tréninku“, který potrvá 90 minut. Trénink by tak mohl začít v 11:00.
9:25: Alpine potvrdil, že se mu podařilo vyměnit šasi u Oconova vozu.
9:08: Podle AMuS by druhý trénink mohl začít ve 2:30 ráno místního času – 11:30 našeho času. Trval by 90 minut. Dříve se objevily informace, že ve 4:00 musí být komunikace otevřeny pro veřejnost, ale nevíme, jak moc lze s touto „povinností“ hýbat a odložit ji.
Největší problém představuje nejdelší rovinka, kde je asi 30 kanálů. Plán je sundat horní část a vyplnit otvory rychle schnoucím betonem.
8:42: Podle Autosportu je potřeba zkontrolovat na 40 kanálů.
8:38: Technický delegát FIA Jo Bauer předal záležitost Sainze a Ocona sportovním komisařům – mohou povolit zejména nasazení druhého šasi ve druhém tréninku. Účast Sainze je ale stále nejistá.
Ocon musí měnit šasi (monokok). Sainz totéž plus motor, baterii a elektroniku pohonné jednotky.
8:27: Další pohled na Sainzovo najetí na uvolněné víko...
8:25: Kromě toho, že byl druhý trénink odložen (čas startu zatím není znám), tak by mohl být také prodloužen na 90 minut, ale o tom se zatím jen diskutuje. Připomeňme, že původně měl začít o půlnoci místního času.
Práce na problematickém kanále už byly zdá se dokončeny, pracuje se na dalších.
8:11: Druhý trénink začne později.
7:39: Díra v podlaze Sainzova vozu má být tak velká, že je skrz ní vidět na trať... je nepravděpodobné, že se Sainz zúčastní FP2.
7:29: Fred Vasseur: „Myslím, že je to pro dnešní F1 nepřijatelné. Poškození šasi, pohonné jednotky a baterie bude stát jmění.“
7:15: Podle FIA selhalo jen jedno víku kanálu, který odvádí vodu...
7:10: Po pár minutách prvního tréninku došlo k uvolnění víka od kanálu – podle FIA selhal betonový rám a je potřeba prohlédnout i ostatní víka na okruhu. Zatím není jasné, zda se to nějak dotkne harmonogramu – druhý trénink by mohl být odložen, zrušen nebo i prodloužen.
Vůz Sainze podle Ferrari utrpěl „značné škody“. Poškozeno bylo šasi, podlaha ale také pohonná jednotka a baterie – mělo by jít o „páteční díly“.
Ale nebyl jediný. Poškození podlahy na voze Čoua hlásí Alfa Romeo a Esteban Ocon musí měnit šasi.


Trosky z vozu Carlose Sainze.
Foto: Getty Images / Chris Graythen
Video: Sainzův vůz po najetí na uvolněné víko