Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Chris Graythen

Foto: Getty Images / Chris Graythen

 Foto: Getty Images / Chris Graythen

Foto: Getty Images / Chris Graythen

 Foto: Getty Images / Chris Graythen

Foto: Getty Images / Chris Graythen

 Foto: Getty Images / Chris Graythen

Foto: Getty Images / Chris Graythen

 Foto: Getty Images / Chris Graythen

Foto: Getty Images / Chris Graythen

 Foto: Getty Images / Chris Graythen

Foto: Getty Images / Chris Graythen

 Foto: Getty Images / Chris Graythen
 Foto: Getty Images / Chris Graythen
 Foto: Getty Images / Chris Graythen
 Foto: Getty Images / Chris Graythen
7
Fotogalerie

Druhý trénink začal později a byl delší. Nejrychlejší čas zajel Leclerc

Nejrychlejší čas zajel ve druhém tréninku v Las Vegas Charles Leclerc před týmovým kolegou Carlosem Sainzem a Fernandem Alonsem.

Jezdci si mohli poprvé plně vyzkoušet trať v Las Vegas. První trénink skončil po 8 minutách kvůli uvolněnému víku od kanálu, které poškodilo vozy Sainze a Ocona. Španěl musel nasadit novou baterii a dostal penalizaci 10 míst. 

Před druhým tréninkem byla všechna víka zkontrolována a upevněna. Druhý trénink začal o 2,5 hodiny později, než měl, ale zúčastnili se ho všichni jezdci. Jeho délka byla prodloužena na 90 minut.

Ve druhém tréninku jsme viděli řadu výletů do únikové zóny a to zejména ve 12. a 14. zatáčce. 

Pořadí se v průběhu tréninku měnilo. Na čele byli především jezdci Ferrari a Verstappen. Podívali se tam ale také Hamilton a Alonso.

Nejrychlejší byl nakonec Leclerc před Sainzem a Alonsem. 

Výsledky 

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneu.
Charles Leclerc Ferrari 1:35.265   39 měkká
Carlos Sainz Jr. Ferrari 1:35.782 0.517 39 měkká
Fernando Alonso Aston Martin 1:35.793 0.528 38 měkká
Sergio Pérez Red Bull 1:36.085 0.820 36 měkká
Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:36.129 0.864 36 měkká
Max Verstappen Red Bull 1:36.183 0.918 37 měkká
Nico Hülkenberg Haas 1:36.489 1.224 33 měkká
Lance Stroll Aston Martin 1:36.496 1.231 41 měkká
Lewis Hamilton Mercedes 1:36.663 1.398 42 měkká
10  Alexander Albon Williams 1:36.688 1.423 42 měkká
11  Lando Norris McLaren 1:36.864 1.599 33 měkká
12  George Russell Mercedes 1:36.890 1.625 37 měkká
13  Kevin Magnussen Haas 1:36.917 1.652 37 měkká
14  Oscar Piastri McLaren 1:36.987 1.722 35 měkká
15  Pierre Gasly Alpine 1:37.134 1.869 33 měkká
16  Esteban Ocon Alpine 1:37.241 1.976 37 měkká
17  Júki Cunoda AlphaTauri 1:37.412 2.147 41 měkká
18  Kuan-jü Čou Alfa Romeo 1:37.656 2.391 36 měkká
19  Daniel Ricciardo AlphaTauri 1:37.680 2.415 40 měkká
20  Logan Sargeant Williams 1:38.140 2.875 42 měkká

Průběh

13:00: Trénink končí... 

12:56: Sargeant mimo trať v páté zatáčce.

12:54: Poslední minuty tréninku... jezdci se věnují delším jízdám, takže pořadí se už asi nezmění. 

12:35: Leclerc topí pod kotlem. Nejrychlejší v prvních dvou sektorech a 1:35.265 a to má šest kol staré pneumatiky. 

12:29: Russell se podíval do únikové zóny – trochu netradičně v páté zatáčce.

12:28:

  1. Lec
  2. Ver
  3. Sai
  4. Alo
  5. Ham
  6. Alb
  7. Per
  8. Hul
  9. Rus
  10. Mag
  11. Bot
  12. Pia
  13. Ric
  14. Oco
  15. Čou
  16. Str
  17. Sar
  18. Cun
  19. Gas
  20. Nor

12:27: A nyní Leclerc... 

12:26: Verstappen převzal vedení, Sainz druhý.

12:20: Alonso přebírá vedení. Leclerc ztrácí 0,003 sekundy, Hamilton další 0,003 sekundy. 

12:18: Albon mimo trať ve 14. zatáčce, pokračuje.

12:11: Na čele Leclerc, ale Hamilton nyní na 6 km dlouhé trati jen o 3 tisíciny pomalejší.

12:07: Na čele je to zatím souboj Verstappena a jezdců Ferrari. Vysoko jsou také Hamilton a Pérez.

12:06: Na tribuně nesmí fanoušci „z logistických důvodů“ být, ale o eskalátorech nikdo nemluvil...

12:02:

12:01: Také Verstappen mimo trať ve 12. zatáčce. 

11:57: Cunoda hlásí, že narazil do něčeho spodkem auta. Vrátil se do boxů ke kontrole.. 

11:53: Norris se už vrátil na trať.

11:53:

  1. Ver
  2. Lec
  3. Alb
  4. Sai
  5. Per
  6. Ham
  7. Mag
  8. Sar
  9. Oco
  10. Alo

11:47: Piastri na trati, Norris stále v boxech. Zak Brown ale pro Sky potvrdil, že nemají žádný problém, jen mění světlou výšku.

11:45: Stroll v únikové zóně ve 14. zatáčce.

11:44: Potvrzeno: Sainz nasadil jen novou (třetí) baterii, a tak dostane penalizaci 10 míst. 

11:42: Pořadí se mění. Sainz na čele.

11:41: Hamilton převzal vedení.

11:40:

  1. Lec
  2. Sai
  3. Alo
  4. Ver
  5. Per
  6. Mag
  7. Ham
  8. Rus
  9. Sar
  10. Str

11:36: Magnussen vyzkoušel únikovou zónu ve 12. zatáčce.

11:36: Norris v boxech... jeho vůz padá do nějakého nežádoucího módu. V boxech také Piastri.

11:33: Na trati jsou všichni a to včetně Sainze a Ocona.

11:30: Jezdci se vydávají na trať. Jako první Norris, Piastri a Ocon.

11:28: Trénink potrvá 90 minut. Teplota trati je 15 °C.


Před tréninkem

Shrnutí: Kvůli uvolněnému víku na kanálu byl první trénink po osmi minutách přerušen červenou vlajkou a poté už nebyl restartován. Všechna víka musela být zkontrolována a utěsněna betonem. Druhý trénink kvůli tomu začne o 2,5 hodiny později. Poškozeny byly vozy Ocona, Sainze a Čoua. Sainze kvůli nové baterii čeká pokles na startu o 10 míst.

Druhý trénink se odjede bez fanoušků, kteří museli trať opustit hodinu před začátkem tréninku „z logistických důvodů“.

11:21: Sainz by se měl zúčastnit tréninku. Podle pravidel nelze nasadit v jeden den dva monokoky. Ale první trénink se „jel“ ve čtvrtek a druhý v pátek, takže by to mělo být v pořádku.

11:17: Tak Carlos Sainz nakonec (zatím neoficiálně) klesne „jen“ o 10 pozic. Nová a nadlimitní bude zřejmě jen baterie.

11:09: Tak teď už snad doopravdy v 11:30. 

11:02: Trénink odložen na nejdříve 11:30. Možná se dočkáme historicky prvního tréninku F1 za svítání. 

10:52: Carlos Sainz musí nasadit nové komponenty pohonné jednotky. Ferrari žádalo o výjimku kvůli mimořádným okolnostem, za které nemůže, ale sportovní komisaři to zamítli s tím, že pravidla jsou pravidla.

Podle nich „Článek 2.1 Sportovního řádu formule 1 ukládá všem činovníkům, včetně stewardů, povinnost uplatňovat předpisy tak, jak jsou napsány.“ Pokud by prý mohli udělit výjimku, tak by to udělali, ale pravidla to neumožňují.

Sainz nejspíše odstartuje z boxů.

10:46: Odložený FP2 byl dále odložen na 11:15... a tohle by už mělo podle pravidel způsobit i posun FP3. 

10:42: Organizátoři oznámili, že všechny prostory pro fanoušky budou uzavřeny „z logistických dovodů“ v 1:30 místního času, což bylo před 12 minutami. Trénink začíná ve 2:00 místního času... 

9:51: Mezi druhým a třetím tréninkem musí být nejméně 18 hodin. V tuto chvíli je ale aktivován článek, který mluví o prodloužení tréninku na 90 minut a v takovém případě by měla být lhůta zkrácena na 17,5 hodin. Pokud trénink začne ve 2:00 a skončí ve 3:30, uplyne tato lhůta ve 20:30, což je právě začátek FP3. Pokud by se ale druhý trénink posunul ještě více, musel by být odložen zřejmě i třetí trénink.

9:28: FIA potvrdila „zhruba dvouhodinový odklad začátku tréninku“, který potrvá 90 minut. Trénink by tak mohl začít v 11:00. 

9:25: Alpine potvrdil, že se mu podařilo vyměnit šasi u Oconova vozu.

9:08: Podle AMuS by druhý trénink mohl začít ve 2:30 ráno místního času – 11:30 našeho času. Trval by 90 minut. Dříve se objevily informace, že ve 4:00 musí být komunikace otevřeny pro veřejnost, ale nevíme, jak moc lze s touto „povinností“ hýbat a odložit ji.

Největší problém představuje nejdelší rovinka, kde je asi 30 kanálů. Plán je sundat horní část a vyplnit otvory rychle schnoucím betonem. 

8:42: Podle Autosportu je potřeba zkontrolovat na 40 kanálů. 

8:38: Technický delegát FIA Jo Bauer předal záležitost Sainze a Ocona sportovním komisařům – mohou povolit zejména nasazení druhého šasi ve druhém tréninku. Účast Sainze je ale stále nejistá.

Ocon musí měnit šasi (monokok). Sainz totéž plus motor, baterii a elektroniku pohonné jednotky. 

8:27: Další pohled na Sainzovo najetí na uvolněné víko... 

8:25: Kromě toho, že byl druhý trénink odložen (čas startu zatím není znám), tak by mohl být také prodloužen na 90 minut, ale o tom se zatím jen diskutuje. Připomeňme, že původně měl začít o půlnoci místního času. 

Práce na problematickém kanále už byly zdá se dokončeny, pracuje se na dalších.

8:11: Druhý trénink začne později. 

7:39: Díra v podlaze Sainzova vozu má být tak velká, že je skrz ní vidět na trať... je nepravděpodobné, že se Sainz zúčastní FP2.

7:29: Fred Vasseur: „Myslím, že je to pro dnešní F1 nepřijatelné. Poškození šasi, pohonné jednotky a baterie bude stát jmění.“

7:15: Podle FIA selhalo jen jedno víku kanálu, který odvádí vodu... 

7:10: Po pár minutách prvního tréninku došlo k uvolnění víka od kanálu – podle FIA selhal betonový rám a je potřeba prohlédnout i ostatní víka na okruhu. Zatím není jasné, zda se to nějak dotkne harmonogramu – druhý trénink by mohl být odložen, zrušen nebo i prodloužen.

Vůz Sainze podle Ferrari utrpěl „značné škody“. Poškozeno bylo šasi, podlaha ale také pohonná jednotka a baterie – mělo by jít o „páteční díly“. 

Ale nebyl jediný. Poškození podlahy na voze Čoua hlásí Alfa Romeo a Esteban Ocon musí měnit šasi.

GettyImages-1797974156.jpgGettyImages-1797974178.jpg
Trosky z vozu Carlose Sainze. 
Foto: Getty Images / Chris Graythen

Video: Sainzův vůz po najetí na uvolněné víko

 

Doporučujeme

Články odjinud