Sportovní komisaři po závodě vyšetřovali 10 jezdců. Norris penalizován, ostatní maximálně s varováním | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sportovní komisaři po závodě vyšetřovali 10 jezdců. Norris penalizován, ostatní maximálně s varováním

Po závodě byla vyšetřována z různých důvodů většina startovního pole.

Lando Norris (penalizace 5 sekund)

Sportovní komisaři se možná trochu překvapivě podívali i na souboj jezdců McLarenu a udělali Norrisovi penalizaci 5 sekund. Trest byl pouze symbolický, protože Norris závod nedokončil (ale byl klasifikovaný). Zajímavé je, že nedostal trestné body.

„Vůz 4 se snažil na hlavní rovince předjet vůz 81. Pokusil se zařadit vlevo od vozu 81, ale nebyl tam žádný prostor,“ uvedli stewardi v rozhodnutí. „Jezdec vozu 4 uvedl, že si myslel, že by tam mohl být prostor, ale příliš pozdě si uvědomil, že není, a srazil se s vozem 81. Zatímco vůz 4 byl poškozen a odstoupil ze závodu (ale přesto byl klasifikován ve výsledcích), vůz 81 poškozen nebyl.“ 

„Stewardi rozhodli, že vinu na kolizi nese výhradně řidič vozu 4. Protože kolize neměla bezprostřední a zřejmý sportovní důsledek, uložili jsme vozu 4 časovou penalizaci 5 sekund po závodě.“

Antonelli, Piastri, Ocon, Leclerc, Sainz, Gasly, Stroll (varování)

Jezdci předjížděli pod safety carem, ale až po skončení závodu (po šachovnicové vlajce). 

„Zatímco předjíždění po vyvěšení šachovnicové vlajky není nic neobvyklého, v případě žlutých vlajek, safety caru nebo virtuálních safety caru je zakázáno,“ uvedli sportovní komisaři. „Jezdci sice věděli, kde k incidentu došlo, ale nemohli vědět, zda na trať nevyjíždí záchranná technika nebo maršálové, a proto musí postupovat opatrně.“

„Proto dotyčného jezdce spolu s ostatními účastníky varujeme. Další porušení předpisů může být potrestáno vyššími tresty.“

Oliver Bearman (varování)

Za nedodržení poznámek ředitele závodu při návratu na trať ve 14. zatáčce při souboji s Colapintem.

Esteban Ocon (bez trestu)

Ocon byl vyšetřován kvůli nepředvídatelné jízdě během safety caru. Sainz do něj málem narazil. Ocon vysvětlil, že brzdil tam, kde brzdil, protože slyšel zvukové upozornění na dvojitou žlutou zónu a na jeho volantu se objevilo také upozornění na dvojitou žlutou. Sportovní komisaři mu to uznali. 

Doporučujeme

Články odjinud