Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku na GP Japonska 2023 Max Verstappen před Carlosem Sainzem a Landem Norrisem.
Formule 1 se ze Singapuru přesunula do japonské Suzuky. V prvním tréninku týmy získávaly první data a testovaly nové díly. Těch ale do Suzuky přivezly spíše méně. Asi největší změnu hlásí Ferrari, které nasadilo novou podlahu. Oscar Piastri pak dostal nové díly, které měl Norris v Singapuru.
Pirelli pak dalo pro páteční tréninky jezdcům dvě sady testovacích pneumatik pro příští rok, které vyvíjí poté, co týmy odmítly pneumatiky nepotřebující zahřívací deky. Testovací pneumatiky jsou směsí C2, což v Suzuce odpovídá střední směsi.
Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Max Verstappen, který porazil druhého Sianze od více než 6 desetin sekundy. Na třetí místo se v závěru dostal Lando Norris.
Druhý trénink začíná v 8:00.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:31.647 |
|
25 |
měkká |
2 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
1:32.273 |
0.626 |
24 |
měkká |
3 |
Lando Norris |
McLaren |
1:32.392 |
0.745 |
24 |
měkká |
4 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:32.574 |
0.927 |
25 |
měkká |
5 |
Júki Cunoda |
AlphaTauri |
1:32.597 |
0.950 |
21 |
měkká |
6 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:32.650 |
1.003 |
23 |
měkká |
7 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:32.713 |
1.066 |
26 |
měkká |
8 |
Alexander Albon |
Williams |
1:32.991 |
1.344 |
24 |
měkká |
9 |
Liam Lawson |
AlphaTauri |
1:33.005 |
1.358 |
28 |
měkká |
10 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:33.040 |
1.393 |
17 |
měkká |
11 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:33.043 |
1.396 |
25 |
měkká |
12 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:33.129 |
1.482 |
23 |
měkká |
13 |
George Russell |
Mercedes |
1:33.310 |
1.663 |
24 |
střední |
14 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:33.448 |
1.801 |
24 |
měkká |
15 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:33.516 |
1.869 |
22 |
měkká |
16 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33.699 |
2.052 |
22 |
střední |
17 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
1:33.860 |
2.213 |
24 |
střední |
18 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:33.975 |
2.328 |
23 |
měkká |
19 |
Logan Sargeant |
Williams |
1:34.212 |
2.565 |
27 |
měkká |
20 |
Kuan-jü Čou |
Alfa Romeo |
1:34.831 |
3.184 |
23 |
střední |
Průběh
5:30: Konec prvního tréninku.
5:28: Pérez si zkrátil zatáčku...
5:23: Cunodu máme k radosti domácích na čtvrtém místě.
5:07: Ferrari se přihlásilo o slovo. Sainz druhý, Leclerc třetí.
5:06: Nové díly: ICE/TC/MGU-H/MGU-K pro Verstappena, Péreze, Hamiltona, Piastriho, Strolla, Alonsa a Sargeanta. Verstappen, Pérez a Alonso nasadili také nový výfukový systém. Bez penalizací.
4:52: Sargeant se dostal mimo trať v sedmnácté zatáčce.
4:51:
- Ver
- Alo
- Per
- Pia
- Rus
- Nor
- Lec
- Sai
- Ham
- Bot
- Hul
- Čou
- Law
- Alb
- Oco
- Mag
- Gas
- Cun
- Sar
- Str
4:40: Na druhé místo je Oscar Piastri, který dostal nové díly, které měl Norris v Singapuru.
4:40: Na čele Verstappen před Pérezem a Alonsem. Zatím jen patnáct jezdců s časem.
4:32: Mnoho jezdců vyjela na pneumatikách „T“, což jsou právě nové pneumatiky C2. Vzhledem k tomu, že Pirelli přivezlo do Suzuky C1, C2 a C3, tak testovací pneumatiky tady odpovídá střední směsi.
4:30: První trénink začíná...
4:29: V pátek dostanou všechny týmy příležitost otestovat novou verzi směsi C2 s cílem homologovat ji pro příští sezónu. Má mít větší přilnavost než současná C2, a tak lépe zapadnout mezi C1 a C3. V prvních dvou volných trénincích bude mít každý jezdec k dispozici dvě sady pneumatik navíc oproti obvyklým 13 sadám na víkend.
4:28: Týden po GP Singapuru nepřivezly týmy větší množství nových dílů. Ale některé ano. Asi největší změnou je nová podlaha u Ferrari. Mercedes nasadí nové zadní křídlo. Další týmy pak jen drobnosti.
4:27: Pravděpodobnost deště 10 %.
4:20: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku na GP Japonska.