Lewis Hamilton vyhrál také v Itálii. Kimi Räikkönen zůstal stát na startu a musel se prokousávat polem. Na druhém místě dojel nakonec Vettel před Massou. Rosberg cíl neviděl, krátce před koncem závodu mu shořel motor.
Kvalifikace na GP Itálie 2015 byla poznamenána obrovským množstvím penalizací. Ericsson dostal tři místa za zdržení Hülkenberga. Jezdci Toro Rosso, Red Bullu a McLarenu pak penalizace za překročení limitního počtu komponent pohonných jednotek. Celkem stewardi rozdali penalizace, které dávají v součtu 168 míst.
Pole position vybojoval jako obvykle Lewis Hamilton. Spojení „jako obvykle“ je namístě, protože Hamilton letos nestál na prvním místě jen jednou. Rosberg se musel před kvalifikací vrátit ke staré specifikaci motoru a v kvalifikaci skončil až čtvrtý za Räikkönenem a Vettelem.
Minuta ticha za Justina Wilsona, foto: Getty Images / Charles Coates
Závod:
- Räikkönen zůstal stát na startu, nakonec dojel
- Pro oba lotusy skončil závod už po prvním kole
- Rosberg se přes boxy dostal před oba williamsy.
- Alonso nedokončil.
- Rosbergovi před cílem shořel motor.
Na střední směsi odstartovali do závodu Alonso, Sainz, Kvjat a Ricciardo. Verstappen musel hned po startu zamířit do boxů. Během kvalifikace totiž vyjel na poslední chvíli, mechanici nedotáhli všechny šrouby na krytu motoru a ten uletěl. Stewardi za to dali Verstappenovi penalizaci průjezd boxy.
Hamilton si po startu pohlídal první místo. Komu start absolutně nevyšel, to byl Kimi Räikkönen, který zůstal stát na startovním roštu a rozjel se až po pár sekundách a propadl se na chvost pole. Dobrý start měl Button, který se dostal na deváté místo
Na třetí místo se tak dostal Massa před Bottase, Péreze a Rosberga. Němcův start byl ovlivněn i tím, že se musel vyhýbat stojícímu ferrari.
Už po dvou kolech musel svůj vůz odstavit Romain Grosjen. Krátká byla také Velká cena Itálie pro Pastora Maldonada. Podle všeho došlo u obou vozů k poškození hned v první zatáčce.
Rosberg se dostal před Péreze, Räikkönen se mezitím prokousával startovním polem. Po pěti kolech už byl na bodech. V přesně opačné situaci byl Button. Tomu sice start vyšel, ale velmi brzy se přes něj doslova přehnali Sianz, Ricciardo a Kvjat.
Carlos Sainz hledal alternativní způsoby průjezdu některými zatáčkami, za což dostal pětisekundovou penalizaci.
Rosberg v kole 14/53 začal dotírat na čtvrtého Bottase, ale dosáhl jen toho, že si přehřál brzdy. Hamilton si naopak jel svůj závod a budoval si náskok na druhého Vettela. Svůj závod si do značné míry jel také Vettel, jehož náskok na Massu byl po 16 kolech stejný jako ztráta na Hamiltona – zhruba 7 až 8 sekund.
V kole 19/53 zajel jako první ze špičky pro nové pneumatiky Nico Rosberg. Williams na to samozřejmě reagoval. O kolo později zamířil k mechanikům Massa. Räikkönen ve stejnou chvíli přerušil předjížděcí půst a dostal se před Ericssona.
Rosberg na to ve svém prvním kole na čerstvé sadě středně tvrdých pneumatik pořádně šlápnul a přes se boxy dostal před Massu a samozřejmě také před Bottase.
V kole 26/53 zajel do boxů i Sebastian Vettel, který se vrátil před svého týmového kolegu, který ještě nebyl v boxech. Hned za ním byl Rosberg.
Kolo po Vettelovi si zajel pro nové pneumatiky také Lewis Hamilton. V kole 28/53 se Rosberg na cílové rovince s využitím DRS dostal před Räikkönena, který byl v té době společně s Alonsem, Ricciardem a Merhim jediným, který měl na svém kontě 0 pit stopů.
O kolo později asi ale i Merhi a Räikkönen zajeli pro čerstvé obutí. Merhi na vjezdu do boxů Räikkönena málem sestřelil.
Räikkönen pokračoval po výjezdu z boxů v postupu polem. Nejdříve si poradil s Ericssonem, dalším v pořadí byl Hülkenberg.
Rosberg začal postupně dotahovat Vettela. Räikkönen zase dojížděl Péreze. Závěr závodu okořenil souboj jezdců McLarenu. Alonso ale nakonec zajel do boxů a odstoupil.
Zajímavý příkaz dostal pár kol před koncem Hamilton. Ten měl zvětšit svůj náskok, který byl v té době 23 sekund.
V kole 51/53 se Räikkönen dostal i před Péreze. O chvíli později začal hořet Rosbergovi motor, který měl za sebou již fakticky sedm závodů.
Velmi těsné to bylo v závěru mezi jezdci Williamsu. Třetí místo nakonec uhájil Massa.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas/ztráta |
Kola |
Body |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18.00.688 |
53 |
25 |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
25.042 |
53 |
18 |
3 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
47.635 |
53 |
15 |
4 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
47.996 |
53 |
12 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
68.860 |
53 |
10 |
6 |
Sergio Pérez |
Force India/Mercedes |
72.783 |
53 |
8 |
7 |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
1 kolo |
52 |
6 |
8 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1 kolo |
52 |
4 |
9 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1 kolo |
52 |
2 |
10 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1 kolo |
52 |
1 |
11 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1 kolo |
52 |
|
12 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1 kolo |
52 |
|
13 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1 kolo |
52 |
|
14 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1 kolo |
52 |
|
15 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
2 kola |
51 |
|
16 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
2 kola |
51 |
|
17 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
|
50 |
|
18 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
|
47 |
|
- |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
|
1 |
|
- |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
|
1 |
|
Foto: Getty Images / Bryn Lennon