Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Max Verstappen před Leclercem a Norrisem.
Z poměrně chladného Zandvoortu se formule 1 přesunula do žhavé Monzy. Teplota tratě přesáhla 50 °C.
Okruh před letošním ročníkem doznal změn. Zásadní novinkou je nový povrch a obrubníky. První zatáčka byla u apexu rozšířena.
Franco Colapinto od tohoto víkendu nahradil ve voze Logana Sargeanta. V prvním tréninku skončil na 17. místě
Andrea Kimi Antonelli debutoval ve víkendu F1. V prvním tréninku nahradil George Russella. Jeho účast v tréninku ale byla krátká. Po 11 minutách a pěti kolech boural v Parabolice a postaral se o červené vlajky.
Ve vedení byl delší dobu Valtteri Bottas, kterého ke konci tréninku překonal Leclerc. Nejrychlejší čas ale zajel později Max Verstappen.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:21.676 |
|
18 |
měkká |
2 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:21.904 |
0.228 |
23 |
měkká |
3 |
Lando Norris |
McLaren |
1:21.917 |
0.241 |
25 |
měkká |
4 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
1:22.126 |
0.450 |
23 |
měkká |
5 |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber |
1:22.127 |
0.451 |
21 |
měkká |
6 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:22.199 |
0.523 |
23 |
měkká |
7 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:22.214 |
0.538 |
23 |
měkká |
8 |
Alexander Albon |
Williams |
1:22.220 |
0.544 |
24 |
měkká |
9 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:22.311 |
0.635 |
20 |
měkká |
10 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:22.315 |
0.639 |
18 |
měkká |
11 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:22.572 |
0.896 |
21 |
měkká |
12 |
Daniel Ricciardo |
RB |
1:22.605 |
0.929 |
21 |
střední |
13 |
Júki Cunoda |
RB |
1:22.714 |
1.038 |
23 |
měkká |
14 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:22.763 |
1.087 |
21 |
měkká |
15 |
Kuan-jü Čou |
Kick Sauber |
1:22.854 |
1.178 |
21 |
měkká |
16 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:22.864 |
1.188 |
21 |
měkká |
17 |
Franco Colapinto |
Williams |
1:22.880 |
1.204 |
23 |
měkká |
18 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:22.880 |
1.204 |
20 |
měkká |
19 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:23.157 |
1.481 |
23 |
střední |
20 |
A.K.Antonelli |
Mercedes |
1:23.955 |
2.279 |
5 |
měkká |
Průběh
14:30: konec tréninku.
14:30: Ocon se roztočil v první zatáčce. Colapinto se zase projel kačírkem v Parabolice.
14:23: Verstappen převzal vedení.
14:18: Leclerc přebírá vedení – 1:21.904.
14:13: Alex Albon hlásí, že vývoj trati je obrovský...
14:12: Colapinto musel krotit svůj vůz v Parabolice. Dostal se mimo trať.
14:11: Bottas zůstává na čele.
14:02: Hamilton se dostal mimo trať, problémy v šesté zatáčce měl Leclerc.
14:02: Na čele zatím Bottas.
13:53: Pokračujeme...
13:51: Trénink bude pokračovat za dvě minuty.
13:41: Ital ztratil kontrolu nad vozem v Parabolice a skončil v bariéře.
13:41: Antonelli bourá!
13:40: červené vlajky.
13:40:
- Ham
- Nor
- Bot
- Ant
- Alb
- Gas
- Cun
- Ver
- Sai
- Ric
13:36: Leclerc a Verstappen si zkrátili první zatáčku. Na čele zatím Antonelli.
13:32: Alonso vyjel s „rake“ alias senzory, které měří proudění vzduchu okolo vozu.
13:31: Většina jezdců vyjela na středních. Cunoda na tvrdých, jezdci Mercedesu a Red Bullu na měkkých.
13:30: Trénink začíná...
13:27:
13:23: Ferrari má trochu odlišná startovní čísla, ale jezdci mají krásné helmy. Černá má být oslavou jednoho z nejdůležitějších materiálu – karbonu. Žlutá pak odkazuje na modenu.
13:20: Hodně se diskutovalo o tom, co udělá nový a tmavší okruh s teplotou. Vzduch má 32 °C a trať 49 °C!
13:17: Ferrari má změny u předního křídla, nosu, zrcátek, podlahy, difuzoru, krytu motoru. Celkem jde o 8 oblastí + zadní křídlo pro okruh s nízkým přítlakem.
Hlavní změny jsou tedy u podlahy.
13:12: Týmy přivezly nové díly ale většinou spíše díly, které souvisí s charakteristickou okruhu. To se týká zejména obou křídel.
Pokud se podíváme na díly, které mají zlepšit samotný výkon, tak Mercedes má úpravy zadního křídla. McLaren kryt motoru, Aston Martin zadní křídlo, VCARB úpravu podlahy, svatozáře, Sauber podlahu, difuzor, Haas přední zavěšení.
Největší balík ale nasadilo Ferrari...
13:10: Monza prošla rekonstrukcí. Kromě například tribun se úpravy dotkly i samotné tratě – máme nový povrch, rozšířena byla první zatáčka a vyměněny obrubníky. Mělo by to přinést i vyšší rychlosti, ale podle jezdců kvůli plochým obrubníkům přišla Monza o část své charakteristiky.
13:09: Poněkud neobvykle budeme mít v Monze tři safety cary. Obvykle jsou v dějišti jen dva (jeden náhradní), ale včera safety car boural, a tak Aston dopraví další, aby byly opět k dispozici dva.
13:08: Franco Colapinto už podobný debut na kontě má. Jezdil v FP1 v Silverstonu. Tentokrát ale zůstane ve voze i v dalším průběhu víkendu a v dalších víkendech. Nahradil Logana Sargeanta.
13:04: Čekají nás dva zásadní debutu. Andrea Kimi Antonelli bude debutovat ve F1 – zatím tedy jen v prvním tréninku, kde nahradí Russella. Na svém voze má mimochodem číslo 12. Týmy pro tyto účely dostávají přidělena čísla. Od příštího roku ale už 12 k dispozici nebude, protože by s nim měl jezdit Jack Doohan.
13:04: Od posledního závodu sice uplynulo jen pár dní, ale stalo a děje se toho hodně.
13:00: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku v Monze.