Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku na Velkou cenu Francie Valtteri Bottas před Hamiltonem a Verstappenem.
Po dvou závodech na městských tratích se formule 1 přesunula na okruh Paula Ricarda, který je známý velkými únikovými zónami. To však neznamená, že by jezdci neměli problémy.
Hned v úvodu se roztočili Schumacher a Cunoda. Větší problémy však potkaly Vettela, který dostal smyk v 11. zatáčce a zadní částí vozu narazil do bariéry. S mírně poškozeným vozem se vrátil do boxů. Vettel také pocítil (ne)výhody červeného abrazivního povrchu, který sice vůz zbrzdí, ale současně Vettelovi kompletně zničil pneumatiky.
Valtteri Bottas přejel přes obrubník ve druhé zatáčce a poškodil si vůz. Mercedes si už v průběhu tréninku postěžoval FIA na příliš agresivní obrubník, který způsobil škody „v řádu desítek až stovek tisíc liber“.
Před pátkem nasadili jezdci Red Bullu a Gasly nové pohonné jednotky Honda. U Alpine udělali totéž s pohonnými jednotkami Renault. Mercedes, Ferrari a jejich zákaznici nasadili nové pohonné jednotky už v Baku.
Roy Nissany v prvním tréninku nahradil Russella, ale skončil poslední.
Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Valtteri Bottas.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneumatika |
1 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:33.448 |
|
24 |
měkké |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33.783 |
0.335 |
21 |
měkké |
3 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:33.880 |
0.432 |
23 |
měkké |
4 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:34.193 |
0.745 |
25 |
tvrdé |
5 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:34.329 |
0.881 |
25 |
měkké |
6 |
Daniel Ricciardo |
McLaren |
1:34.644 |
1.196 |
24 |
měkké |
7 |
Fernando Alonso |
Alpine |
1:34.693 |
1.245 |
21 |
měkké |
8 |
Pierre Gasly |
AlphaTauri |
1:34.699 |
1.251 |
20 |
měkké |
9 |
Lando Norris |
McLaren |
1:34.707 |
1.259 |
21 |
měkké |
10 |
Júki Cunoda |
AlphaTauri |
1:34.847 |
1.399 |
22 |
měkké |
11 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:34.950 |
1.502 |
24 |
měkké |
12 |
Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
1:35.116 |
1.668 |
23 |
měkké |
13 |
Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
1:35.135 |
1.687 |
20 |
měkké |
14 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:35.275 |
1.827 |
23 |
měkké |
15 |
Sebastian Vettel |
Aston Martin |
1:35.289 |
1.841 |
16 |
měkké |
16 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
1:35.342 |
1.894 |
24 |
tvrdé |
17 |
Nicholas Latifi |
Williams |
1:35.612 |
2.164 |
22 |
měkké |
18 |
Nikita Mazepin |
Haas |
1:36.651 |
3.203 |
24 |
měkké |
19 |
Mick Schumacher |
Haas |
1:37.329 |
3.881 |
14 |
měkké |
20 |
Roy Nissany |
Williams |
1:37.881 |
4.433 |
16 |
měkké |
Průběh
12:20: Teplota vzduchu 26 °C, teplota trati 44 °C.
12:14: Ocon, Gasly zatím jezdili jen na tvrdých.
12:11: Ve Francii je rychlost v boxech jen 60 km/h. Pérez byl o 16,5 km/h rychlejší a dostal pokutu 1000 euro.
12:04:
- Bot
- Ham
- Ver
- Per
- Lec
- Alo
- Ric
- Gio
- Oco
- Nor
12:01: Sainz si také pěkně odrobnal své obutí...
12:00: Sainz v hodinách, Bottas na čele...
11:59: Hamilton převzal vedení...
11:57:
- Ver
- Per
- Bot
- Ham
- Alo
- Ric
- Oco
- Nor
- Sai
- Cun
11:48: Nějaké škody na zadním křídle nakonec jsou, Vettel se vrátil do boxů.
11:46: Auto snad ok...
11:46: Vettel mimo trať, pneumatiky na odpis, ale možná i kontakt s bariérou.
11:42: Na čele Verstappen před Hamiltonem a Sainzem.
11:41: Nové pohonné jednotky nasadili jezdci Alpine, Red Bullu a Gasly. U Ferrari a Mercedesu (včetně zákazníků) k tomu došlo už v Baku.
11:37: Bottas si zaskákal po obrubníku a poškodil si přední křídlo...
11:36: Jezdci zatím převážně na tvrdých pneumatikách.
11:35: Vettel se senzory na předním křídlem, Verstappen zase s velkou porcí flow-visu.
11:33: Cunoda v hodinách.
11:32: Schumacher v hodinách...
11:31: U Williamsu místo Russella pro první trénink Roy Nissany.
11:30: McLaren jezdí se vzpomínkou na Mansoura Ojjeha, Ferrari zase odebralo loga Mission Winnow.
11:25: Od Francie platí směrnice, která zpřísňuje měření ohebnosti zadních křídel. Větším tématem jsou ale tlaky v pneumatikách.
11:24: Po městských okruzích, na kterých to ke zdi není daleko, nás čeká okruh, na kterém jsou naopak velmi velké únikové zóny. A také dost netypické. Mají červenou a modrou barvu.
Modré zóny jsou kombinací asfaltu a wolframu. Abrazivní povrch má poskytnout maximální přilnavost a tím minimalizovat potřebnou brzdnou dráhu. Červená zóna je podobná, ale s ještě větším efektem.
11:23: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku.