V prvním tréninku byl ve Francii nejrychlejší Valtteri Bottas

V prvním tréninku byl ve Francii nejrychlejší Valtteri Bottas

Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku na Velkou cenu Francie Valtteri Bottas před Hamiltonem a Verstappenem.

Po dvou závodech na městských tratích se formule 1 přesunula na okruh Paula Ricarda, který je známý velkými únikovými zónami. To však neznamená, že by jezdci neměli problémy.

Hned v úvodu se roztočili Schumacher a Cunoda. Větší problémy však potkaly Vettela, který dostal smyk v 11. zatáčce a zadní částí vozu narazil do bariéry. S mírně poškozeným vozem se vrátil do boxů. Vettel také pocítil (ne)výhody červeného abrazivního povrchu, který sice vůz zbrzdí, ale současně Vettelovi kompletně zničil pneumatiky.

Valtteri Bottas přejel přes obrubník ve druhé zatáčce a poškodil si vůz. Mercedes si už v průběhu tréninku postěžoval FIA na příliš agresivní obrubník, který způsobil škody „v řádu desítek až stovek tisíc liber“.

Před pátkem nasadili jezdci Red Bullu a Gasly nové pohonné jednotky Honda. U Alpine udělali totéž s pohonnými jednotkami Renault. Mercedes, Ferrari a jejich zákaznici nasadili nové pohonné jednotky už v Baku.

Roy Nissany v prvním tréninku nahradil Russella, ale skončil poslední.

Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Valtteri Bottas.

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneumatika
Valtteri Bottas Mercedes 1:33.448   24 měkké
Lewis Hamilton Mercedes 1:33.783 0.335 21 měkké
Max Verstappen Red Bull 1:33.880 0.432 23 měkké
Sergio Pérez Red Bull 1:34.193 0.745 25 tvrdé
Esteban Ocon Alpine 1:34.329 0.881 25 měkké
Daniel Ricciardo McLaren 1:34.644 1.196 24 měkké
Fernando Alonso Alpine 1:34.693 1.245 21 měkké
Pierre Gasly AlphaTauri 1:34.699 1.251 20 měkké
Lando Norris McLaren 1:34.707 1.259 21 měkké
10  Júki Cunoda AlphaTauri 1:34.847 1.399 22 měkké
11  Charles Leclerc Ferrari 1:34.950 1.502 24 měkké
12  Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1:35.116 1.668 23 měkké
13  Kimi Räikkönen Alfa Romeo 1:35.135 1.687 20 měkké
14  Lance Stroll Aston Martin 1:35.275 1.827 23 měkké
15  Sebastian Vettel Aston Martin 1:35.289 1.841 16 měkké
16  Carlos Sainz Jr. Ferrari 1:35.342 1.894 24 tvrdé
17  Nicholas Latifi Williams 1:35.612 2.164 22 měkké
18  Nikita Mazepin Haas 1:36.651 3.203 24 měkké
19  Mick Schumacher Haas 1:37.329 3.881 14 měkké
20  Roy Nissany Williams 1:37.881 4.433 16 měkké

Průběh

12:20: Teplota vzduchu 26 °C, teplota trati 44 °C.

12:14: Ocon, Gasly zatím jezdili jen na tvrdých. 

12:11: Ve Francii je rychlost v boxech jen 60 km/h. Pérez byl o 16,5 km/h rychlejší a dostal pokutu 1000 euro.

12:04:

  1. Bot
  2. Ham
  3. Ver
  4. Per
  5. Lec
  6. Alo
  7. Ric
  8. Gio
  9. Oco
  10. Nor

12:01: Sainz si také pěkně odrobnal své obutí...

12:00: Sainz v hodinách, Bottas na čele... 

11:59: Hamilton převzal vedení...

11:57:

  1. Ver
  2. Per
  3. Bot
  4. Ham
  5. Alo
  6. Ric
  7. Oco
  8. Nor
  9. Sai
  10. Cun

11:48: Nějaké škody na zadním křídle nakonec jsou, Vettel se vrátil do boxů.

11:46: Auto snad ok... 

11:46: Vettel mimo trať, pneumatiky na odpis, ale možná i kontakt s bariérou. 

11:42: Na čele Verstappen před Hamiltonem a Sainzem.

11:41: Nové pohonné jednotky nasadili jezdci Alpine, Red Bullu a Gasly. U Ferrari a Mercedesu (včetně zákazníků) k tomu došlo už v Baku.

11:37: Bottas si zaskákal po obrubníku a poškodil si přední křídlo... 

11:36: Jezdci zatím převážně na tvrdých pneumatikách.

11:35: Vettel se senzory na předním křídlem, Verstappen zase s velkou porcí flow-visu.

11:33: Cunoda v hodinách.

11:32: Schumacher v hodinách... 

11:31: U Williamsu místo Russella pro první trénink Roy Nissany.

11:30: McLaren jezdí se vzpomínkou na Mansoura Ojjeha, Ferrari zase odebralo loga Mission Winnow. 

11:25: Od Francie platí směrnice, která zpřísňuje měření ohebnosti zadních křídel. Větším tématem jsou ale tlaky v pneumatikách.

11:24: Po městských okruzích, na kterých to ke zdi není daleko, nás čeká okruh, na kterém jsou naopak velmi velké únikové zóny. A také dost netypické. Mají červenou a modrou barvu. 

Modré zóny jsou kombinací asfaltu a wolframu. Abrazivní povrch má poskytnout maximální přilnavost a tím minimalizovat potřebnou brzdnou dráhu. Červená zóna je podobná, ale s ještě větším efektem.

11:23: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku.

Doporučujeme

Články odjinud