Kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna byla ovlivněna nehodami Cunody a Colapinta v první části.
Pole position získal Oscar Piastri. Vedle něj odstartoval do závodu z prvního místa Max Verstappen. Druhá řada patřila Russellovi a Norrisovi, třetí Alonsovi a Sainzovi, čtvrtá Albonovi a Strollovi, pátá Hadjarovi a Gaslymu.
Jezdci Ferrari startovali ze šesté řady, za nimi pak byl na 13. místě Antonelli.
Závod
Max Verstappen se v první zatáčce dostal před Oscara Piastriho a ujal se vedení. Piastri byl druhý před Russellem, Norrisem, Alonsem, Sainzem, Albonem, Strollem, Gaslym a Leclercem.
Jezdec Red Bullu se navíc hned odpoutal od Piastriho, který tak nemohl ani použít DRS. Ve třetím kole se Gasly dostal mimo trať při souboji s Leclercem a propadl se na 14. místo.
Od čtvrtého Norrise po dvanáctého. Hamiltona se vytvořil DRS vláček. Na konci 9. kola zajel Gasly do boxů. Brzy stavěl také Leclerc, který zajel k mechanikům po 10 kolech. Ve stejné době se Norris dostal před Russella.
Leclercovi se brzká zastávka vyplatila. Minimálně pro danou část závodu. Jakmile ostatní zajeli do boxů, polepšil si a dostal se před oba jezdce Astonu Martin, Russella i Sainze. Piastri stavěl po 13. kolech.
Verstappen a Norris zůstávali na trati déle. Stejně na tom byli Albon, Hadjar, Colapinto a jezdci, kteří startovali na tvrdých pneumatikách.
Piastri a Leclerc se postupně dostávali v pořadí nahoru. Museli si poradit s jezdci, kteří ještě nestavěli.
Ve 29. kole musel Esteban Ocon odstavit svůj vůz a na trati byl vyhlášen virtuální safety car. Velká část jezdců toho využila k zastávkám v boxech. Leclerc a Piastri tam zamířili podruhé. Piastri se propadl na čtvrté místo za Albona. Nejvíce na VSC vydělal Verstappen, který výrazně natáhl náskok na Norrise.
Jezdci Astonu Martin zůstali na trati a na starých pneumatikách se stali snadnou kořistí. Postupně se propadli mimo první desítku.
Ve 46. kole odstavil svůj vůz Kimi Antonelli. Jeho vůz musel být odklizen pomoci jeřábu, a tak na trať vyjel tentokrát skutečný safety car.
Verstappen, Norris, Hamilton zamířili do boxů. Zajeli tam také jezdci, kteří nestavěli při virtuálním safety caru.
Závod vedl Verstappen před Piastrim, Norrisem, Leclercem, Albonem, Russellem, Hamiltonem, Sainzem, Hadjarem a první desítku uzavíral Hülkenberg.
Safety car zajel do boxů na konci 53. kola. Verstappen si pohlídal restart. Za sebou měl navíc Piastriho na starších pneumatikách.
Hamilton se dostal před Russella. V 58. kole překonal Norris Piastriho. Albon bojoval s Leclercem, který měl také už staré pneumatiky, ale při souboji se dostal mimo trať a propadl se i za Hamiltona.
V 61. kole se Hamilton dostal před Leclerca a snažil se dojet Piastriho na třetím místě, ale to se mu už do cíle závodu nepodařilo.
Velkou cenu Emilia Romagna 2025 vyhrál Max Verstappen před Landem Norrisem a Oscarem Piastrim.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kola |
Body |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:31:33.199 |
63 |
25 |
2 |
Lando Norris |
McLaren |
6.109 |
63 |
18 |
3 |
Oscar Piastri |
McLaren |
12.956 |
63 |
15 |
4 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
14.356 |
63 |
12 |
5 |
Alexander Albon |
Williams |
17.945 |
63 |
10 |
6 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
20.774 |
63 |
8 |
7 |
George Russell |
Mercedes |
22.034 |
63 |
6 |
8 |
Carlos Sainz |
Williams |
22.898 |
63 |
4 |
9 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
23.586 |
63 |
2 |
10 |
Júki Cunoda |
Red Bull |
26.446 |
63 |
1 |
11 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
27.250 |
63 |
|
12 |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
30.296 |
63 |
|
13 |
Pierre Gasly |
Alpine |
31.424 |
63 |
|
14 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
32.511 |
63 |
|
15 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
32.993 |
63 |
|
16 |
Franco Colapinto |
Alpine |
33.411 |
63 |
|
17 |
Oliver Bearman |
Haas |
33.808 |
63 |
|
18 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
38.572 |
63 |
|
- |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
|
44 |
|
- |
Esteban Ocon |
Haas |
|
27 |
|
- Nejrychlejší kolo: Max Verstappen
- Jezdec dne: Max Verstappen
Průběh
Cíl:
- Ver
- Nor
- Pia
- Ham
- Alb
- Lec
- Rus
- Sai
- Had
- Cun
63/63: Albon před Leclercem.
61/63: Hamilton před Leclercem, jde po Piastrim.
60/63: Albon bojuje s Leclercem, ale ten se dostává mimo trať a propadá se za Hamiltonem.
58/53: Norris před Piastrim.
56/63: Vesstappen poodjel Piastrimu na 3 sekundy. Hamilton před Russellem.
55/63: Norris, Albon prověřováni kvůli porušení pravidel za SC
54/63: Restart...
53/63: Safety car zajede do boxů.
50/63: Norris: „Vidím, že Oscarovy pneumatiky jsou docela mrtvé. Pokud chceme mít nějakou šanci dostat se do čela, víme, co máme dělat. Nežádám ho, aby mě pustil. Jen říkám, abychom si to navzájem příliš neztěžovali.“
50/63: „Ztráta kontroly nad škrticí klapkou“ byla podle Mercedesu příčinou odstoupení Antonelliho.
49/63: Náskok Verstappena je vymazán, ale druhý Piastri má už 18 kol staré pneumatiky.
48/63:
- Ver
- Pia
- Nor
- Lec
- Alb
- Rus
- Ham
- Sai
- Had
- Hul
- Cun
- Gas
- Law
- Alo
- Str
- Col
- Bor
- Bea
48/63: Albon v boxech.
47/63: Také Hamilton, Hadjar.
46/63: Verstappen, Norris v boxech.
46/63: Antonelli končí kvůli technickému problému.
46/63: Safety car!
46/63: Alonso: „Je to vrak. Jsem nejnešťastnější řidič na pos*ném světě.“
44/63: Sainz se dostává nahoru, je 10.
42/63: Leclerc je za Hamiltonem, který má střední směs...
41/63: Před Alonsem Hulk i Sainz.
40/63: Piastri před Albonem
39/63: Leclerc také před Antonellim. Piastri dojel Albona.
38/63: Hamilton před Hadjarem na pátém místě.
37/63: Astony padají... Alonso je 10., Stroll mimo body.
34/63: Hamilton před Antonellim.
33/63: Astony zůstaly na trati a mají nejstarší pneumatiky. Leclerc se už dostal před oba.
32/63: Verstappen je první s náskokem 20 sekund na Norrise.
31/63: VSC skončil. Piastri čtvrtý za Albonem.
31/63: Piastri v boxech, propadne se...
30/63:
- Ver
- Pia
- Nor
- Alb
- Had
- Ant
- Ham
- Alo
- Str
- Lec
- Hul
- Rus
- Bea
- Cun
- Sai
- Col
- Gas
- Law
- Bor
30/63: Také Russell byl podruhé v boxech.
30/63: Verstappen, Albon, Hadjar, Hamilton, Leclerc a další v boxech.
29/63: VSC! Ocon zastavil
29/63: žluté vlajky...
29/63: Norris v boxech.
28/63: Piastri jde dále dopředu. Předjel i Antonelliho, Hadjara a je čtvrtý.
26/63: Piastri před Hamiltonem. Ztráta na Verstappena je 32,5 s.
24/63: Piastri předjel Hülkenberga a nyní dojíždí Hamiltona.
20/63: S Cunodou si poradil i Leclerc.
19/63: Piastri se dostal před Cunodu.
17/63: Piastri dojel Cunodu.
15/63: Piastri se vrací před Leclerca. Do boxů míří Stroll.
14/63: Piastri v boxech...
13/63: A Leclerc je po zastávce před Russellem, Sainzem i Alonsem.
12/63: Russell v boxech.
11/63: Norris před Russellem. Leclerc v boxech
10/63: Norris těsně za Russellem.
10/63: Gasly v boxech.
6/63: Od 4. Norrise po 12. Hamiltona mohou všichni používat DRS.
4/63: Verstappen ujel Piastrimu mimo dosah DRS.
3/63: Gasly se dostal mimo trať po souboji s Leclercem a propadl se na 14. místo.
4/63: Ocon byl hned na začátku v boxech. Zatím nevíme, proč...
2/63:
- Ver
- Pia
- Rus
- Nor
- Alo
- Sai
- Alb
- Str
- Gas
- Lec
- Had
- Ant
- Ham
- Bor
- Law
- Hul
- Col
- Bea
- Cun
- Oco
Start: Verstappen se dostal na první místo.
15:00: Jezdci se vydávají do zahřívacího kola
15:00: Graficky:


14:59: Pneumatiky pro start:
- Většina na středních
- Tvrdé mají Hamilton a Antonelli, Hülkenberg, Bearman a Cunoda
14:55: Red Bull čeká 400. závod ve F1.
14:53: Důležitý bude start. Závod může ovlivnit také safety car, který je zde samozřejmě hodně reálný.
14:52: Strategie:


14:50: Christian Horner pro Sky: „Nejdůležitější je, že Júki byl po té hrozně vypadající nehodě v pořádku. Tým včera odvedl neuvěřitelnou práci. Je to úplně nové auto. Nejlepší věc, kterou jim může oplatit, je získat nějaké body.“
14:47: Teplota vzduchu je 24 °C, trať má 47 °C. Pravděpodobnost deště je 20 %.
14:45: Startovní rošt
P. |
Jezdec |
Tým |
Pozn. |
1 |
Oscar Piastri |
McLaren |
|
2 |
Max Verstappen |
Red Bull |
|
3 |
George Russell |
Mercedes |
|
4 |
Lando Norris |
McLaren |
|
5 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
|
6 |
Carlos Sainz |
Williams |
|
7 |
Alexander Albon |
Williams |
|
8 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
|
9 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
|
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
|
11 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
|
12 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
|
13 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
|
14 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
|
15 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
|
16 |
Franco Colapinto |
Alpine |
penalizace |
17 |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
|
18 |
Esteban Ocon |
Haas |
|
19 |
Oliver Bearman |
Haas |
|
box |
Júki Cunoda |
Red Bull |
|
14:44: Hraje italská hymna...
14:43: Piastri dnes zaútočí na letošní páté vítězství. Verstappen a Norris vyhráli zatím jen jednou. A také na upevnění první pozice:
Piastri 131 bodů
Norris: -16 bodů
Verstappen: -32 bodů
Russell: -38 bodů
14:35: Kvalifikace nevyšla jezdcům Ferrari a ani domácímu Antonellimu. Skončili na 11. až 13. místě.
14:31: Dobrou kvalifikaci měl Aston Martin, který do Imoly přivezl velký balík novinek. Podle F1 má ale nejhorší závodní tempo. Je však třeba to brát s rezervou a to už jen proto, že odhady jsou založené na pátečních trénincích, kdy s novými díly jezdil jen Lance Stroll.
Nejrychlejší závodní tempo má mít podle F1 McLaren. Ostatní:
Mercedes: +0,08 s
Red Bull: +0,13 s
Ferrari: +0,34 s
Williams: +0,37 s
Racing Bulls: +0,60 s
Haas: +0,74 s
Alpine: +0,82 s
Sauber: +0,87 s
Aston Martin: +0,93 s
14:28: Z první řady odstartuje vedle Piastriho Max Verstappen, který vyhrál poslední tři závody v Imole. Jak důležitá je tady pole position?
14:20: Jezdci se vydávají na startovní rošt.
14:16: Kvalifikace včera přinesla také dvě velké nehody – bourali Cunoda a Colapinto. Jezdec Red Bullu skončil poslední, ale po výměně komponent za komponenty jiné specifikace bude startovat z boxů.
14:15: Včerejší kvalifikace byla už tradičně velmi těsná. V šesti ze sedmi kvalifikací jsme viděli rozdíl mezi prvním a druhým menší než 1 desetina sekundy:
Austrálie: 0,084 s (Norris, Piastri)
Čína: 0,082 s (Piastri, Russell)
Japonsko: 0,012 s (Verstappen, Norris)
Saúdská Arábie: 0,010 s (Verstappen, Piastri)
Miami: 0,065 s (Verstappen, Norris)
Emilia Romagna: 0,034 s (Piastri, Verstappen)
14:13: Čeká nás sedmý závod letošní sezóny. Z pole position odstartuje lídr šampionátu Oscar Piastri.
14:10: Vítejte u online přenosu z Velké ceny Emilia Romagna 2025.