Všechni jezdci novejších týmů dnes dokázali dovézt své vozy do cíle Velké ceny Číny. Největší pochvalu si zaslouží Caterham a především Vitalij Petrov.
Caterham
Nejlepšího výsledku z celého pole novějších týmů dosáhl ve Velké ceně Číny Vitalij Petrov díky svému osmnáctému místu. Ruský pilot nezakrýval svou radost: "Ze svého výkonu jsem dnes nadšen. Myslím, že jsme z auta dostali maximum a fakt, že jsme byli ve stejném kole s lídry až do posledního kola, je opravdu dobrým znamením."
"Sem jsme přivezli nějaká vylepšení a ona pracovala opravdu dobře. Klíčovým pro nás bude dál na to tlačit, přidávat na auto nové prvky a udržet intenzitu našeho vzestupu," vysvětluje Petrov.
Týmový kolega Heikki Kovalainen z Číny nebude odjíždět s příliš velkým optimismem. Do závodu sice dobře odstartoval, díky čemuž se dostal na šestnácté místo, pak ale přišel problém při druhé zastávce v boxech. Po ní Fin cítil problém s pravou zadní pneumatikou a musel se k mechanikům ihned vrátit. Tím pro něj závod v podstatě skončil. Do cíle jezdec dojel jako poslední se ztrátou tří kol na lídry.
Šéf týmu Tony Fernandes byl po závodě v euforii: "Celý tým si dnes vedl velmi dobře a pro mě to byl jeden z nejkonkurenceschopnějších závodů od té doby, co jsme přišli do formule 1."
Marussia
Jezdcie Marussii skončili ve Velké ceně Číny na devatenáctém a dvacátém místě v pořadí Timo Glock, Cherles Pic. Zkušenější z jezdců si dnes v žádném případě nemůže stěžovat na nudu. Už při samotném startu se totiž dostal do několika soubojů, pak se střetl i se svým týmovým kolegou. I když z utkání vzešel vítězně, postěžoval si Glock na problém s pneumatikou. "Z nějakého důvodu moje levá zadní pneumatika vždycky odešla příliš brzy. Zdálo se, že Charles měl během závodu lepší auto," stěžuje si. Ke konci závodu se navíc Němec musel potýkat s nedostatkem paliva, takže ve finále je rád, že auto dokázal vůbec dostat do cíle.
Nováček Charles Pic si dnešní závod pochvaluje: "Myslím, že pro mě to byl dobrý závod. Znovu jsme trošku umazali ztrátu na vozy Caterhamu, což je skvělé."
HRT
Jezdci HRT dovezli své monoposty do cíle na jednadvacátém a dvaadvacátém místě v pořadí de la Rosa, Kartykejan.
Pedro de la Rosa je se svým výsledkem spokojen a z Číny odjíždí s dobrou náladou. "Jsem rád za to, jak jsme závod odjeli. Je pravda, že start nebyl úžasný, poté jsem už byl ale schpen udržet dobrý rytmus. Hlavně se střední směsí pneumatik. S Kovalainenem jsme měli zajímavý souboj, což je vždycky povzbuzující. Na začátku jsme navíc měli po několik kol na dosah vozy Marussii. Sice jsem je v závodě nedokázal dohnat, ale měli jsme je na dosah. Jsem přesvědčen, že se po nějakém dalším pokroku dokážeme dostat před ně."
Narajn Kartykejan přiznal, že start v jeho podání nebyl dokonalý: "Můj start byl také poměrně špatný. Musíme tedy zapracovat na systému startů, protože je stále nový." Jezdec si navíc postěžoval na problém s vyvážením auta na měkčí sadě pneumatik. Tým zatím neodhalil, co by za problémem mohlo stát.