Kolo
|
Kdo
|
Komu
|
Obsah sdělení
|
SR
|
Ayao Kumatsu
|
Romain Grosjean
|
OK, Romaine, je to stejný. Mapa brzdovýho vyvážení jedna, spojka P11. A statický záběry spojky prosím. A od druhýho převodovýho stupně uvolnit KERS.
|
SR
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
OK, Lewisi, takže zchlaď auto. Zchlaď auto, pojedem zpátky na rošt. Je tam celkem rušno, takže pozor při jízdě do kopce.
|
SR
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
Moje brzdy se chovaj hrozně slabě. Přední nebrzděj.
|
SR
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
OK, Lewisi, přední jsou celkem horký. Opak oproti včerejšku, jsou celkem horký, takže se na to budeme muset na startovním roštu podívat.
|
SR
|
Mark Slade
|
Heikki Kovalainen
|
Heikki, pro start to bude prosím spojka sedm. A v tuhle chvíli tu není žádnej náznak deště.
|
SR
|
Simon Rennie
|
Mark Webber
|
A ta nejdůležitější připomínka, kámo, je, aby sis to dneska zkrátka užil.
|
SR
|
Mark Webber
|
Simon Rennie
|
Není to jednoduchý naposled nastupovat do auta.
|
FL
|
Brad Joyce
|
Adrian Sutil
|
Takže jeden záběr spojky, prokluz kol. Jeden prokluz kol, jeden záběr spojky a další prokluz kol. Otáčky jedna.
|
FL
|
Tony Ross
|
Nico Rosberg
|
Musíš to pole trochu shluknout dohromady. Shlukni pole dohromady. A teď budeme chtít tři prokluzy kol. Tři prokluzy kol. Teploty brzd teď vypadaj OK. Jsou lehce teplejší vzadu než vepředu, ale jsou OK.
|
2
|
Mark Temple
|
Sergio Pérez
|
Skvělá práce, Checo. Pokračujme v plánu, o kterým jsme diskutovali.
|
3
|
Romain Grosjean
|
Ayao Kumatsu
|
(Krátce po startu musel francouzský pilot odstoupit ze závodu kvůli technickému problému.) Co je to zač tahle sedmička? To je katastrofální.
|
3
|
Ayao Kumatsu
|
Romain Grosjean
|
OK, potvrzuju to, Romaine.
|
4
|
Guillaume Rocquelin
|
Sebastian Vettel
|
(Vettelovi se dostává informací o aktuálním vývoji závodu.) Rosberg 19.4. Soustřeď se na náskok. Grosjean - selhání motoru. Od zatáčky 12 nahoru.
|
5
|
Rob Smedley
|
Felipe Massa
|
OK, DRS povoleno. Jenom dávej bacha na olej tam, kde seš. Mělo by to bejt OK. Grosjeanovi vyhořel motor, zastavil po levý straně tam, kde teď zrovna seš.
|
8
|
Nico Hülkenberg
|
Marco Schupbach
|
Vypadá to, že přední levá se teď drolí.
|
8
|
Marco Schupbach
|
Nico Hülkenberg
|
Potvrzuju, Nico. Uvolnění (KERSu) pět. Rychlost vypadá podobně jako u kluků vepředu i vzadu, takže doposavaď dobrá práce.
|
8
|
Phil Charles
|
Jean-Eric Vergne
|
Nájezd do pětky, buď opatrnej při nájezdu. Jemně při nájezdu. Brzdíš o dost dýl než Daniel.
|
9
|
Nico Rosberg
|
Tony Ross
|
Mám teďka hodně problémů se zadníma (pneu).
|
9
|
Tony Ross
|
Nico Rosberg
|
Potvrzuju. Navrhuju, abys teď šel ještě víc dopředu s vyvážením. Takže pokud máš problém s pneumatikama, pak nezdržuj Lewise. Pokud znova přicházej k sobě, pak na to zatlač. Směs (paliva) tři.
|
11
|
Rob Smedley
|
Felipe Massa
|
Jemnějc na plyn, výjezd (ze zatáčky) 12.
|
11
|
Jenson Button
|
Dave Robson
|
Jaký časy zajíždí ten mercedes?
|
11
|
Dave Robson
|
Jenson Button
|
Jensone, Rosbergovo poslední kolo 19,1.
|
12
|
Tony Ross
|
Nico Rosberg
|
(Vedení německé stáje se rozhodlo aplikovat týmovou režii.) Takže, Nico, rádi bychom, abys pustil Lewise. Myslíme si, že ho asi zdržuješ. Vytvoř si náskok na Massu. Jsme teď v tvým safety car okně.
|
12
|
Nico Rosberg
|
Tony Ross
|
Zjistěte, proč mám problémy se zadníma pneumatikama. Jaký aero vyvážení má to druhý auto?
|
14
|
Andrea Stella
|
Fernando Alonso
|
(V italštině.) KERS 60. Hamilton je teď čtvrtej. Jsme rychlejší. Hamilton čtvrtej následován Rosbergem a pak Felipe.
|
15
|
Pastor Maldonado
|
Andrew Murdoch
|
Brzo musíme zajet do boxů.
|
15
|
Andrew Murdoch
|
Pastor Maldonado
|
Potvrzuju, Pastore. Ještě minutku musíme zůstat na trati. Je tu riziko přeháněk.
|
15
|
Tony Ross
|
Nico Rosberg
|
Takže, Nico, je tu možnost lehkýho deště během deseti minut.
|
16
|
Andrea Stella
|
Fernando Alonso
|
(U Ferrari však mají jiné informace.) V příštích 20 minutách není očekáván žádnej déšť. Možná se tak stane uprostřed závodu nebo k jeho konci.
|
16
|
Rob Smedley
|
Felipe Massa
|
(Mezitím se Massovi podařilo předjet Rosberga, a dostat se tak na průběžné páté místo.) OK, to bylo dobrý předjetí, kámo. Do toho, chlapče, do toho!
|
20
|
Guillaume Rocquelin
|
Sebastian Vettel
|
Ve vzduchu je pár kapek deště. Nemyslíme si, že je to teď nějak vážný, takže se držíme plánu.
|
20
|
Marco Matassa
|
Daniel Ricciardo
|
Seš daleko, daleko rychlejší ve srovnání s autama před tebou.
|
21
|
Mark Slade
|
Heikki Kovalainen
|
(Fin právě předjel sedmnáctého Vergne, což u Lotusu ocenili slyšitelným potleskem.) To je ono, chlapče. Skvělý. Výborně, kámo.
|
21
|
Heikki Kovalainen
|
Mark Slade
|
Zopakuješ to, Marku?
|
21
|
Mark Slade
|
Heikki Kovalainen
|
Jenom říkám výborně, kámo. Dobrá práce.
|
22
|
Francesco Nenci
|
Esteban Gutiérrez
|
Dej nám vědět ohledně deště. Dej nám vědět víc ohledně deště.
|
22
|
Esteban Gutiérrez
|
Francesco Nenci
|
Není ho moc. Jenom trochu.
|
22
|
Esteban Gutiérrez
|
Francesco Nenci
|
Potvrzuju.
|
24
|
Guillaume Rocquelin
|
Sebastian Vettel
|
Box, box, box. Mapa točivýho momentu jedna a box.
|
24
|
Nico Rosberg
|
Tony Ross
|
Je tu technickej problém s točivým momentem tři. Neměl bych přejít na točivej moment dvě? Nechci, aby mě to tolik obtěžovalo.
|
24
|
Tony Ross
|
Nico Rosberg
|
Potvrzuju, točivej moment dvě je lepší.
|
25
|
Tony Ross
|
Nico Rosberg
|
Takže, pravá zadní (pneumatika), 35 zbejvá. Pravá přední, 45 zbejvá.
|
26
|
Tony Ross
|
Nico Rosberg
|
Takže teploty jsou teď stabilní. Můžeš posunout brzdový vyvážení dopředu.
|
26
|
Nico Rosberg
|
Tony Ross
|
A co pozice (palivové) směsi?
|
26
|
Tony Ross
|
Nico Rosberg
|
Pozice směsi je dobrá, zůstaň na směsi tři.
|
29
|
Marco Schupbach
|
Nico Hülkenberg
|
Cíl je 18 (kol). Tvrdší jsou očividně pomalejší. Tvrdší jsou pomalejší. Takže cíl 18, možná víc. Na první sadě jsme měli opotřebení okolo 80%, takže přední chlaď o něco dýl.
|
29
|
Nico Hülkenberg
|
Marco Schupbach
|
Seš moc potichu. Neslyším tě tak dobře. Pravá přední odchází, znova nějaký drolení.
|
31
|
Rob Smedley
|
Felipe Massa
|
(Během závodu dostal Massa hned několik napomenutí od sportovních komisařů za opakované přejíždění bílého trojúhelníku vymezujícího vjezd do boxů, což bylo v rozporu s pravidly.) OK, znova tu máme zprávu. Dávej prosím pozor na vjezd do boxů. Nepřejížděj vjezd do boxů všema čtyřma kolama. Máme další zprávu.
|
32
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
(O chvíli později se na obrazovkách objevila zpráva, podle které se pilot Ferrari stal předmětem zájmu sportovních komisařů.) Takže Massa je vyšetřován za přejíždění bílé čáry.
|
33
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
(Verdikt přišel záhy.) Massa má drive-through. Massa má drive-through, takže na něj neútoč. Přibližuješ se k Bianchimu. Massa má drive-through.
|
33
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
OK.
|
33
|
Rob Smedley
|
Felipe Massa
|
OK, kámo, bohužel jsme dostali drive-through penalizaci za přejíždění bílý čáry na vjezdu do boxový uličky. Takže tady to máš. Můžeš si tu penalizaci odbýt na konci tohohle kola prosím? Takže projeď boxy na konci tohohle kola.
|
33
|
Felipe Massa
|
Rob Smedley
|
(Brazilcovi se však zdál tento trest jako špatný vtip.) Tohle je nepřijatelný. Tohle je prostě neuvěřitelný. Neuvěřitelný, FIA. Neuvěřitelný! Nepřijatelný!
|
35
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
(Navzdory přání svého závodního inženýra si ale Massa trest na konci třiatřicátého kola neodpykal a zůstal na trati. Jeho časy se navíc začaly zhoršovat, což se Hamiltonovi vůbec nelíbilo.) On se stáhnul.
|
35
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
OK, Lewisi, očividně se tě snaží zatlačit zpátky, ale nebuď naivní. Tohle pro nás není problém, takže jen hezky seď. Massa bude muset zajet do boxů brzo.
|
37
|
Dave Robson
|
Jenson Button
|
Doporučuju ti, aby ses v zatáčce 11 trochu staral o přední pravou (pneumatiku).
|
37
|
Jenson Button
|
Dave Robson
|
Dave, můžeš na mě přestat mluvit v brzdnejch zónách?
|
38
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
OK, Lewisi. Předpověď ukazuje, že pro příštích dvacet minut bude čisto, ale dej nám vědět, jestli vidíš něco jinýho.
|
38
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
Nevím, jestli pneumatiky vydržej dalších dvacet kol.
|
40
|
Rob Smedley
|
Felipe Massa
|
Současná situace s autama za náma: Hülkenberg je o pět vteřin vzadu a žádnou hrozbu nepředstavuje. Je pomalejší. Hülkenberg, auto za náma, je teď pomalejší.
|
41
|
Simon Rennie
|
Mark Webber
|
OK, v tuhle chvíli je tvoje rychlost dobrá. Pozice je dobrá. Od Alonsa za náma se vzdaluješ, stejná rychlost jako Vettel. Odvádíš dobrou práci, kámo.
|
43
|
Nico Hülkenberg
|
Marco Schupbach
|
Prší, zatáčka pět.
|
43
|
Marco Schupbach
|
Nico Hülkenberg
|
Potvrzuju, Nico, potvrzuju. Podle mě to jsou jen kapky, souhlasíš? Jen kapky?
|
43
|
Nico Hülkenberg
|
Marco Schupbach
|
Ja, ja, doposavaď.
|
43
|
Marco Schupbach
|
Nico Hülkenberg
|
OK, OK.
|
44
|
Rob Smedley
|
Felipe Massa
|
Box teď, kámo. Box teď.
|
44
|
Felipe Massa
|
Rob Smedley
|
Teď trochu prší.
|
44
|
Rob Smedley
|
Felipe Massa
|
Zůstaň na dráze, zůstaň na dráze, zůstaň na dráze.
|
46
|
GiamPiero Lambiase
|
Paul di Resta
|
OK, Paule, takže budeš… No, závodíš s Massou za tebou. Blížíš se marussii, která je o kolo zpátky. Neztrať s ní moc času. Dostaň do se DRS marussie.
|
47
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
Stmívá se, stmívá se tam vzadu. Intenzita deště pořád stejná.
|
47
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
Potvrzuju tu zprávu. Vypadá to, že je to pět minut daleko.
|
49
|
Valtteri Bottas
|
Jonathan Eddolls
|
(Záhy došlo na zadní rovince ke kolizi mezi Hamiltonem a Bottasem. Pro finského pilota to znamenalo předčasný konec v závodě.) To byla m**a. Myslím, že do mě najel.
|
49
|
Jonathan Eddolls
|
Valtteri Bottas
|
Potvrzuju to, zhasni motor... Tak to by bylo.
|
50
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
Je moje podlaha OK? Řízení auta není moc dobrý.
|
50
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
Pojďmě na (mód) sklizeň pět. Přivodili jsme si nějaký poškození podlahy. Dostanem zprávu od Kima ohledně aerodynamiky.
|
50
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
Vrátíme se k tobě, jak jen to půjde.
|
52
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
Můžeš mi dát aktualitu?
|
52
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
OK, Lewisi, obávám se, že jsme dostali drive-through. Máme drive-through za způsobení kolize. Takže si ji chceme odbýt tak rychle, jak to jen půjde, pro případ, že přijde nějakej déšť. Takže ještě jedno kolo. Ještě jedno a pak si odbydem tuhle drive-through. Tvoje rychlost vypadá dobře, je jen o desetinu a půl pomalejší než Massova... Ne, takže zůstaň na dráze, zůstaň na dráze.
|
53
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
To nechápu. Není to moje chyba.
|
53
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
Ano, kámo, taky tomu moc nerozumíme, ale budem si ji muset odbýt. Takže na to dál tlač, jak jen to půjde.
|
55
|
Guillaume Rocquelin
|
Sebastian Vettel
|
Na okruh se řítí nějakej déšť, je to hodně lokální, takže s tím budem potřebovat tvoji pomoct.
|
59
|
Mark Slade
|
Heikki Kovalainen
|
OK, máš modrý vlajky kvůli Vettelovi. Jak jsou na tom pneumatiky?
|
59
|
Heikki Kovalainen
|
Mark Slade
|
Přední pneumatiky odcházej. Pravá přední trochu odchází. (Vůz je) nedotáčivej.
|
59
|
Mark Slade
|
Heikki Kovalainen
|
OK, Heikki, můžeš zkusit zredukovat diferenciál pro nájezdy a použít pedál diferenciálu pro vysokorychlostní zatáčky.
|
59
|
Heikki Kovalainen
|
Mark Slade
|
OK.
|
59
|
Mark Slade
|
Heikki Kovalainen
|
A směs pět.
|
62
|
Charles Pic
|
Tim Wright
|
(Picovi selhalo během výletu mimo trať zavěšení, což znamenalo předčasný konec.) Err… Něco se na autě rozbilo.
|
62
|
Tim Wright
|
Charles Pic
|
OK, Charlesi, rozuměl jsem. Můžeš… Odstav auto mimo trať a chcípni motor. Odstav auto mimo trať a chcípni motor.
|
62
|
Charles Pic
|
Tim Wright
|
Víš, co to bylo?
|
62
|
Tim Wright
|
Charles Pic
|
Ne, ještě ne. Otoč volantem, aby auto nesjelo zpátky na trať.
|
62
|
Charles Pic
|
Tim Wright
|
Budu muset zůstat v autě a brzdit, protože když nezůstanu, tak auto sjede zpátky na trať.
|
62
|
Tim Wright
|
Charles Pic
|
OK, otoč volant, Charlesi. Otoč volant tak, že se auto zpátky na trať nevrátí. A zamávej na maršály.
|
62
|
Charles Pic
|
Tim Wright
|
Jo, ale to to neudrží. Potřebuju tu maršály, aby auto podrželi.
|
62
|
Tim Wright
|
Charles Pic
|
Zůstaň v autě. Zůstaň v autě, pomoc je na cestě. Zabij auto. P0.
|
66
|
Andrew Murdoch
|
Pastor Maldonado
|
(Maldonado se po kontaktu s Vergnem dostal do hodin.) OK, Pastore, všechno OK? Dávej bacha na provoz blížící se zezadu. Nech projet Buttona. Je to dost OK na to, abys dojel do cíle? Potvrď.
|
66
|
Pastor Maldonado
|
Andrew Murdoch
|
Pneumatiky jsou v pohodě. Jsme OK.
|
67
|
Guillaume Rocquelin
|
Sebastian Vettel
|
Během několika kol déšť zesílí. Ale myslíme si, že ne dost na to, abychom měnili pneumatiky. Ale buď opatrnej - od teď až do konce závodu bude déšť zesilovat.
|
69
|
Lewis Hamilton
|
Peter Bonnington
|
(To se však nakonec nestalo.) Kde je ten déšť, kluci?
|
69
|
Peter Bonnignton
|
Lewis Hamilton
|
Vyčistilo se to, Lewisi.
|
70
|
Fernando Alonso
|
Andrea Stella
|
(Sebastian Vettel není zdaleka jediným, kdo má zálibu v zajíždění nejrychlejších kol závodu těsně před cílem. Zpráva v italštině.) Mám nejrychlejší kolo?
|
70
|
Andrea Stella
|
Fernando Alonso
|
To teď nevím. Dvě kola do cíle.
|
71
|
Christian Horner
|
Mark Webber
|
(Sezona 2013 se nachýlila se svému konci a s ním přišlo i na jedno velké loučení.) Ještě jedno kolo, Marku. Užij si to!
|
71
|
Mark Webber
|
Christian Horner
|
Jo, díky, kluci. Poslední kolo si užiju, děkuju vám.
|
VK
|
Guillaume Rocquelin
|
Sebastian Vettel
|
(Mezitím Vettel projíždí cílem.) Kámo, nikdo nedokázal to, co teď právě ty. V historii sportu. Chlape, jsem pyšnej.
|
VK
|
Sebastian Vettel
|
Guillaume Rocquelin
|
Kluci, jsem na vás tak pyšnej. Miluju vás, kluci. Jak jsem řekl v Austinu, pamatujte si tohle. Týmový úsilí, kluci. Celej rok. Tvrdá práce po celej rok. Ano! Dokázali jsme to! Tohle je neuvěřitelný.
|
VK
|
Christian Horner
|
Mark Webber
|
(V pozadí je slyšet potlesk.) Výborně, kámo. Máš za sebou fantastickou kariéru. Bylo brilantní s tebou pracovat. Můžeš bejt pyšnej na všechno, cos dokázals, protože my rozhodně jsme. Výborně.
|
VK
|
Simon Rennie
|
Mark Webber
|
Pěkná práce, kámo. Absolutně brilantní. Vím, že jsme ti to celkem ztížili, ale hodně dobrá jízda. Dobrý závodění, dobrá rychlost. Pěkná práce, kámo. Směs jedna a použij všechen KERS, pokud můžeš.
|
VK
|
Mark Temple
|
Sergio Pérez
|
(Velká cena Brazílie byla taktéž posledním závodem pro Sergia Péreze v barvách McLarenu.) Absolutně senzační jízda, Checo. Šestá pozice. Úžasný úvodní kolo. Pojďme použít vysoký stupně, pěkný pomalý kolo do boxů. Nízký otáčky. Bylo to absolutně brilantní. Bylo skvělý s tebou pracovat a tohle byl skvělej způsob, jak to zakončit.
|
VK
|
Sergio Pérez
|
Mark Temple
|
Děkuju vám, kluci. Děkuju za všechno a přeju vám to nejlepší.
|
VK
|
Stefano Domenicalli
|
Felipe Massa
|
(A loučil se také Felipe Massa s Ferrari. V italštině.) Milujem tě. Navždycky budeš v našem srdci. A nezapomeň na důležitou věc, pro nás seš světovým šampiónem. Obrigado, Feli.
|
VK
|
Felipe Massa
|
Rob Smedley
|
(V italštině.) Děkuju vám, kluci. Grazie mille. Takovýhle věci neříkejte, protože bych se za tím volantem moch rozbrečet!
|