GP Belgie: Pirelli očekává mezi směsmi až dvousekundový rozdíl

GP Belgie: Pirelli očekává mezi směsmi až dvousekundový rozdíl

Pirelli veze do Spa měkké a středně tvrdé pneumatiky. Rozdíl mezi nimi může být až 2 sekundy.

„Pro Spa-Francorchamps jsme nominovali stejné pneumatiky jako pro Hungaroring – který se nakonec ukázal být nejnapínavějším závodem sezóny – ale oba okruhy se v mnoha ohledech zásadně liší,“ říká šéf Pirelli pro motorsport Paul Hembery. 

„Zatímco Hungaroring je úzký a zatáčkovitý, Spa-Francorchamps je otevřené a rychlé, což z něj činí favorita všech jezdců. Pneumatiky musí v mnoha směrech odolávat vysokému zatížení, protože na ně působí řada různých sil, ale teploty mají tendenci zůstávat relativně nízké, takže středně tvrdé a měkké pneumatiky představují nejlepší kompromis mezi výkonností a životností.“

belgie-pirelli.png

Největší výzva pro pneumatiky

Zvládnutí velkého zatížení pneumatik je pro úspěch ve Spa-Francorchaps jeden z klíčových aspektů. Nejsou to jen síly působící v zatáčkách, při brzdění a akceleraci, ale také síly vznikající při změnách sklonu tratě, typickým příkladem je známý komplex Eua Rouge-Raidillon (kde na strukturu pneumatiky a její ramenní oblast působí svislé zatížení 1G).

Největším problémem proměnlivého počasí ve Spa-Francorchamps je, že několik různých variant počasí zaznamenáte v průběhu jednoho kola. To za deště činí výběr správných pneumatik velice obtížným. Je možné, aby v jedné části okruhu byla trať zcela mokrá a v jiné části naopak naprosto suchá. Odvod vody je rovněž problém a je velice jednoduché chytit akvaplanink na proudu vody tekoucím napříč tratí.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Daniel Ricciardo vyhrál pro Red Bull druhý závod v řadě (třetí vítězství jeho kariéry), když startoval z pátého místa a 44 kol dlouhý závod odjel se strategií dvou zastávek v boxech. Dva stinty absolvoval na měkkých pneumatikách a závěrečný stint na středně tvrdých. V boxech stavěl v 11. a 26. kole. V samotném závěru na středně tvrdých pneumatikách zajel nejrychlejší kolo závodu a podtrhl tak stálou výkonnost směsi i po dlouhém stintu.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,8-2,0 sekundy na kolo

Doporučujeme

Články odjinud