Kolo |
Kdo |
Komu |
Obsah sdělení |
SR |
Ayao Kumatsu |
Romain Grosjean |
Tentokrát nechej omezovač vypnutej. A KERS mód tentokrát potřebujeme nastavit jen na šestku, takže to v zaváděcím kole pak nebudeme muset měnit. |
SR |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Všechny vozy z nejlepší desítky jsou na středních.
|
ZK |
Nico Rosberg |
Tony Ross |
Jste si jistý, že není lepší startovat na čerstvý sadě? Abychom se ujistili, že budu mít dobrej start? Vy říkáte, že se nám naskytne šance při zastávkách, ale red bully jsou s největší pravděpodobností na suchu trochu rychlejší. Takže z mýho úhlu pohledu bych měl startovat na čerstvých, a pak budu mít dobrej start. |
ZK |
James ??? |
Nico Rosberg |
Dal jsem Tonymu nějaký informace na jiným kanále, nechci, aby se to vysílalo na kanále jezdců, popovídá si s tebou. |
ZK |
Tony Ross |
Nico Rosberg |
Slyšel jsem, co jsi říkal. James se tak rozhodnul. Jamesi, pokud to chceš nějako okomentovat na Nicově kanálu, udělat tak prosím teď. Nasadíme sadu tři, jak jsme plánovali. |
ZK |
James ??? |
Nico Rosberg |
Komentoval jsem to na jiným kanále, takže to nebylo jezdcovo rádio, takže to nebylo vysíláno. Takže se to pokusím zašifrovat. Nejde o start, je to z důvodu dýlky toho prostředního stintu. |
ZK |
Jock Clear |
Lewis Hamilton |
Probrali jste ty a Bono změnu ze středních na tvrdý a přední klapku? |
ZK |
Lewis Hamilton |
Jock Clear |
Ne. |
ZK |
Jock Clear |
Lewis Hamilton |
Bono, chceš si o tom promluvit? Navrhoval jsem mezi jednou a půl a dvěma (otáčkami). Záleží pravděpodobně na Lewisoj, abychom se dohodli tak, abychom měli předběžnej plán. |
ZK |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Jo, Lewisi, takže v rychlosti. Jockova analýza ukázala od jedné a půl do dvou (otáček). V páteční jízdě jsme jezdili s jednou a půl otáčkou, žádný skvělý vyvážení to očividně nebylo. V tuhle chvíli doporučujem jednu a půl (otáčky), ale dvě jsou ale taky možnost. Proberem to s tebou při tý zastávce, řekneš nám, jak to cejtíš. |
ZK |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Jo, ok. |
ZK |
Jock Clear |
Peter Bonnington |
Takže, Bono a Lewisi, pokud neuslyšíme nic jinýho, s čím teda jedeme? Teď jedna a půl a pak (případná) změna po diskuzi? |
ZK |
Peter Bonnington |
Jock Clear |
Potvrzuju, Jocku. |
1 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Až budeš moct, červenej vypínač dolů. |
1 |
Felipe Massa |
Rob Smedley |
Jenom zkontrolujte, jestli je přední křídlo v pohodě.
|
1 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
OK, podíváme se na to.
|
2 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
KERS deset, jedna-nula. Teď seš na devítce. OK, desítka potvrzena. |
2 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
Přední křídlo je v pohodě, přední křídlo vypadalo v pohodě, když jsi projel kolem mě. |
3 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
(Ještě během prvního kola se Vettelovi podařilo předjet Lewise Hamiltona, čímž se dostal do vedení. Závodní inženýr jej následně informuje o velikosti jeho náskoku a o časech, které zajíždí pilot Mercedesu.) Sebastiane, Hamilton plus dvě osm. Hamilton plus tři. Hamilton 56.0. Musíš šetřit svoje pneumatiky, nic víc než to nechcem. |
4 |
Romain Grosjean |
Ayao Komatsu |
Je všechno OK s mým předním křídlem? |
4 |
Ayao Kumatsu |
Romain Grosjean |
OK, dvakrát to zkontrolujem a vrátíme se k tobě. |
4 |
Ayao Kumatsu |
Romain Grosjean |
Data vypadaj OK. Diferenciál pro nájezdy (do zatáček) na trojku. |
4 |
Felipe Massa |
Rob Smedley |
(Brazilec měl v úvodních kolech belgického závodu problémy s vysílačkou, a tak části jeho sdělení nebylo rozumět.) Kompletně jsem (zkomoleno), ale nic nevidím. (Zkomoleno) KERS nefunguje. |
4 |
Marco Matassa |
Daniel Ricciardo |
Výborně, Danieli, tlač na to. (Palivová) směs šest. |
4 |
Tony Ross |
Nico Rosberg |
Na tu nedotáčivost zkus přepnout diferenciál pro nájezdy na trojku. Vůz za tebou Alonso. |
5 |
Tony Ross |
Nico Rosberg |
Teploty všech pneumatik vypadaj dobře, všechno v limitu. |
5 |
Nico Hülkenberg |
Marco Schupbach |
Pneumatiky už odcházej. Cíl (zkomoleno), ale ne o moc dýl. |
6 |
Brad Joyce |
Adrian Sutil |
Massa před náma možná má problém s KERSem, takže na něj zaútoč. |
6 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Vůz za náma je teď Alonso. Seš ve svým cílovým kole (pro plánovanou zastávku v boxech). |
7 |
Phil Charles |
Jean-Eric Vergne |
Směs pět, Jeve, uvidíme, jestli ho dostaneme. Do toho! |
8 |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
Z pohledu časů na kolo vypadá cíl dobře, Nico. Budeme se držet cíle. Všechno vypadá OK. Doposud dobrá práce. |
8 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
Odjeli jsme sedm kol. Přemejšlíme teď víc o plánu A.
|
9 |
Mark Slade |
Kimi Räikkönen |
Teploty brzd jsou trochu vysoký, pokud můžeš, zkus je prosím dostat dolů. |
9 |
Mark Temple |
Sergio Pérez |
Vozy za náma jsou pořád trochu shluknutý do sebe. Myslíme si, že dobrou strategií by moch bejt plán B, jeď ale podle plánu A. |
9 |
Sergio Pérez |
Mark Temple |
OK.
|
10 |
Tim Wright |
Charles Pic |
(Francouzovi selhala technika, a tak je donucen ze závodu odstoupit.) Musíme zastavit vůz, najdi bezpečný místo na zastavení a zastav vůz v tomhle kole. Zachraň motor, do boxů, do boxů, pomalu zajeď do boxů. |
10 |
Juan Pablo Ramírez |
Giedo van der Garde |
Charles je ze závodu venku, jen pečuj o svoje pneumatiky. |
10 |
Felipe Massa |
Rob Smedley |
Jen pro informaci, Pérez při brzdění vytlačil Grosjeana, vytlačil Grosjeana doleva. |
10 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
Jo, OK. S tebou to nemá nic společnýho, takže zůstaň, kde seš. |
11 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Řekni nám, jak je to s vyvážením. |
11 |
Lewis Hamilton |
Peter Bonnington |
Vyvážení je OK. |
12 |
Gary Gannon |
Max Chilton |
(Pilot Marussie dostává od svého inženýra rady ohledně správného nastavení diferenciálu pro nájezdy do zatáček.) Když půjdem s nájezdama nahoru, možná by to mohlo pomoct na výjezdech (ze zatáček). Pokud je výjezd tvým největším problémem, jdi s nájezdama nahoru. Jules jezdí s nájezdy na trojku. |
13 |
Mark Slade |
Kimi Räikkönen |
Opotřebení levý přední je vysoký, takže jak jen budeme moct, musíme to dostat zpátky pod kontrolu prosím. |
13 |
Kimi Räikkönen |
Mark Slade |
(Finský pilot ovšem obsah sdělení přeslechl.) Vůbec ničemu jsem nerozuměl, protože mluvíš příliš brzo. |
13 |
Romain Grosjean |
Ayao Komatsu |
Ten (cenzurováno) mě kompletně vytlačil mimo trať. |
13 |
Ayao Kumatsu |
Romain Grosjean |
Potvrzuju, Charlie se na ten incident dívá. |
14 |
Mark Temple |
Sergio Pérez |
(Následně dostane Pérez penalizaci.) Dostali jsme průjezd boxy, musíme to udělat v tomhle kole. Je to za incident s Grosjeanem. Ale jsme na dobrý pozici, takže na to dál tlač, odvádíš opravdu dobrou práci. V tomhle kole musíme zajet do boxů kvůli tý penalizaci. |
14 |
Sergio Pérez |
Mark Temple |
Proč průjezd boxy?
|
14 |
Mark Temple |
Sergio Pérez |
Za vytlačení Grosjeana mimo trať, když jsi ho předjížděl.
|
14 |
Sergio Pérez |
Mark Temple |
Měl jsem tam zatáčku.
|
14 |
Sergio Pérez |
Mark Temple |
Nic špatnýho jsem neudělal.
|
14 |
Mark Temple |
Sergio Pérez |
Podíváme se na to po závodě. Jen zůstaň soustředěnej, v tomhle závodě můžeme pořád získat dobrý body. Až do teď si vedeš opravdu dobře, pokračuj v tom. |
14 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Do boxů, mapa kroutícího momentu jedna a do boxů. |
15 |
Nico Hülkenberg |
Marco Schupbach |
Abych byl upřímnej, vůz a pneumatiky se chovaj jako (zkomoleno). Mám opravdu chabou přilnavost. |
15 |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
Rozumím, Nico. |
17 |
Paul Davison |
Jules Bianchi |
V tomhle stintu ještě dalších sedm kol, směs tři.
|
18 |
Dave Robson |
Jenson Button |
(Button do závodu odstartoval na střední směsi. Původním plánem podle všeho bylo jet jen na jednu zastávku v boxech, nakonec ale z této strategie sešlo.) Přecházíme na plán B, teď na to zatlač. |
19 |
Sergio Pérez |
Mark Temple |
(Mezitím jeho kolega Pérez podává kódovanou zprávu o stavu svého obutí.) Teď jsem v F3. Velmi blízko F4. |
19 |
Mark Temple |
Sergio Pérez |
Rozuměl jsem. Která pneumatika je limitující?
|
19 |
Sergio Pérez |
Mark Temple |
Ty zadní.
|
19 |
Simon Rennie |
Mark Webber |
Motor 29, dva-devět.
|
19 |
GianPiero Lambiase |
Paul
di Resta
|
KERS dva, na brzdovým vyvážení jeden klik mínus. |
22 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
Safety car okno otevřeno a potřebujem další čtyři pět kol. Pokud můžeš zvýšit tempo, pojďme do toho. Řeknu ti, jestli se dá v sektoru dva někde zvýšit tempo. Pokud můžeš jet rychlejc, jeď rychlejc. V zatáčce deset míň brzdi. |
24 |
Mark Temple |
Sergio Pérez |
Myslíme, že nejlepší je na to zatlačit a snažit se dostat před vozy jedoucí před náma. O nejlepší možný strategii rozhodneme v závislosti na tom, jak to půjde v rozmení příštích pěti až deseti kol. |
25 |
Jenson Button |
Dave Robson |
Jaký časy zajíždí Rosberg?
|
25 |
Dave Robson |
Jenson Button |
Rosberg na středních pneumatikách to kolo má za 1:53,7.
|
27 |
Dave Robson |
Jenson Button |
Dáš přednost tvrdý, nebo střední?
|
27 |
Jenson Button |
Dave Robson |
V tuhle chvíli tvrdou.
|
27 |
Dave Robson |
Jenson Button |
OK, rozuměl jsem.
|
27 |
Kimi Räikkönen |
Mark Slade |
(Byť se mechanikům podařilo během zastávky v boxech odstranit z průduchu Räikkönenovy brzdy zaseklou slídu z hledí přilby, poškození jeho brzdné soustavy již nezabránili.) Jedu do boxů, selhaly mi brzdy. S brzdama je něco v nepořádku. |
28 |
Brad Joyce |
Adrian Sutil |
OK, uklidni se, kámo, dostaneme je na další rovince. Dávej bacha na di Restu za tebou. |
29 |
GianPiero Lambiase |
Paul di Resta |
(Mezitím se za pilotem Force Indie vytvořila skupinka čtyř pilotů jedoucích těsně za sebou.) No, to je ale vlak: Maldonado, Guttiérez, Sutil před tebou. |
29 |
GianPiero Lambiase |
Paul di Resta |
(Záhy mezi nimi došlo ke kontaktu, který vústil v hromadnou kolizi. Na tu nejvíc doplatil právě Paul di Resta, jenž musel ze závodu okamžitě odstoupit.) Vypni motor. |
30 |
Andrea Stella |
Fernando Alonso |
Za náma to není žádnej problém, vážně. Button dosud zajel do boxů jen jednou, jede na tvrdý (sadě), a Hamilton je pořád za tebou. |
30 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Do boxů, mapu kroutícího momentu na jedničku a do boxů. |
30 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
(Vettel měl původně zajet ve třicátém kole ke svým mechanikům, v reakci na kolizi mezi Maldonadem a di Restou a na skutečnost, že ve stejné chvíli zajel do boxů kolega Webber, je ale německému pilotovi záhy sděleno, aby zůstal dále na trati.) Zůstaň venku, zůstaň venku, zůstaň venku. |
30 |
Sebastian Vettel |
Guillaume Rocquelin |
Zůstat venku. |
30 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Potvrzuju, zůstaň venku. |
31 |
Gary Gannon |
Max Chilton |
Modrá vlajka - Rosberg. Do boxů teď, spojka pět, kroutící moment pět. |
31 |
Dave Robson |
Jenson Button |
Do konce zbejvá čtrnáct kol. Tvrdou, nebo střední (směs) při příští zastávce? |
31 |
Jenson Button |
Dave Robson |
Pořád si myslím, že tvrdou.
|
31 |
Dave Robson |
Jenson Button |
OK, rozumím a souhlasím.
|
32 |
Dave Robson |
Jenson Button |
(McLaren se opět rozhodl pro změnu strategie v případě Jensona Buttona.) Do konce zbejvá ještě dalších dvanáct kol. Myslíme si, že se můžeme vrátit zpátk k plánu A.
|
32 |
Jenson Button |
Dave Robson |
OK, jsem pro.
|
33 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Budeme potřebovat trochu zvýšit tempo. Webber teď dostihuje Nica, jede na středních pneumatikách, takže začni zvyšovat tempo. |
34 |
Tony Ross |
Nico Rosberg |
Náskok na Webbera je dvě vteřiny. Situace je: Button jede před Hamiltonem, už možná nebude znova stavět, takže ho musíme předjet v závodě. |
34 |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Musíme zvýšit tempo. Taky si myslíme, že se Button vrátil zpátky na strategii jedný zastávky, takže budeme potřebovat ho předjet na trati. |
35 |
Jean-Eric Vergne |
Phil Charles |
(Vergne se konečně dostal před Nica Hülkenberga, načež si radostně zakřičel do vysílačky, komunikaci ovšem nebylo rozumět.) |
35 |
Phil Charles |
Jean-Eric Vergne |
Velmi dobře, Jeve, další na řadě je Sutil. Drž hlavu dole, teď zajíždíš opravdu dobrý kola. |
38 |
Andrew Murdoch |
Pastor Maldonado |
(Sportovní komisaři označili za viníka hromadné kolize pilota Williamsu, a následně mu udělili trest.) Musíš zajet do boxů kvůli penalizaci, deset vteřin stop and go. |
38 |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
Musíme jet až do konce, zajet do boxů teď by nepřineslo žádnou výhodu, zůstaň venku. |
38 |
Nico Hülkenberg |
Marco Schupbach |
Na konci závodu už mi (z pneumatik) nic nezbude. |
40 |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
(Massa se dostává před Grosjeana.) Dobře, chalpče. To bylo dobrý předjetí. Posunulo nás to na sedmou pozici. |
41 |
Jonathan Eddolls |
Valtteri Bottas |
Gutiérrez před náma má penalizaci průjezdu boxy. Až po tý svý penalizaci vyjede z boxů, budeme s ním pěkně natěsno. |
42 |
Jonathan Eddolls |
Valtteri Bottas |
V tomhle kole na to zatlač. Čtyři kola do cíle. |
42 |
Paul Davison |
Jules Bianchi |
(Pilotovi Marussie selhal systém na rekuperaci kinetické energie.) Nabíjení KERSu na jedničku. Nepoužívej KERS. |
42 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
(Vettelovi se dostává doporučení, aby ve zbývajících kolech zachoval chladnou hlavu a zbytečně neriskoval.) Alonso je plus patnáct. Ujisti se, že zůstaneš ve voze a že zachováš klid, OK? Pamatuj na to, abys při brzdění dával pozor na okraje tratě. |
44 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Poslední kolo, Sebastiane. |
44 |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Přivez to domů, vyvaruj se obrubníkům. |
VK |
Christian Horner |
Sebastian Vettel |
Fantastický, Sebastiane, vyhrál jsi belgickou GP! Brilantní jízda, výborně, svkělej výkon. |
VK |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Pěkný, kámo. |
VK |
Sebastian Vettel |
Guillaume Rocquelin |
Pěkný, kluci, pěkný! Ano! Děkuju vám, vůz byl absolutně fantastickej. Moc vám děkuju, bylo pěkný ho řídit. Neuvěřitelný. Děkuju vám, kluci. |
VK |
Guillaume Rocquelin |
Sebastian Vettel |
Musíš bejt opatrnej, kámo. V boxový uličce je spousta lidí, který nedávaj pozor. |
VK |
Christian Horner |
Sebastian Vettel |
Sebe, Michael Manning, irský leprikón (jeden z druhů skřítků irské mytologie) s tebou dneska půjde (na pódium). |
VK |
Andrea Stella |
Fernando Alonso |
(Alonsovi se dostává gratulace ke 'skvěle odjetému závodu' v italštině.) |
VK |
Peter Bonnington |
Lewis Hamilton |
Výborně, Lewisi. Třetí pozice. Závod, jak si asi pravděpodobně dokážeš představit, vyhrál Vettel. (Druhý) Alonso, pak Lewis, Nico hned za tebou, Webber, Button, Massa, Grosjean, Sutil a Ricciardo. |
VK |
Ross Brawn |
Lewis Hamilton |
Lewisi, tady Ross. Dobrá jízda dneska. Neměli jsme tak úplně vůz, v kterej jsme doufali, ale nebyli jsme moc daleko. Velmi, velmi dobrá jízda, vytěžil jsi maximum z toho, co jsme měli, výborně. |
VK |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
Byl to velmi vybojovanej závod, abych byl upřímnej. Myslím si, že většinu toho, co jsme mohli, jsme udělali správně. Z dvanáctýho místa v prvním kole na sedmý, to není tak špatný. Nějaký vozy jsi předjel (na trati) a nějaký taky díky strategii. Byla to dobrá jízda, výborně. |
VK |
Felipe Massa |
Rob Smedley |
Jo, strategie byla problém - ahh, promiň, start byl problém. Prostě jsem ztratil příliš mnoho míst v první zatáčce. |
VK |
Rob Smedley |
Felipe Massa |
Jo, každopádně to bylo dobrý zotavení.
|
VK |
Nico Hülkenberg |
Marco Schupbach |
Ježíši Kriste! Nevím, auto vůbec nebylo v pořádku. Vyvážení bylo to tam, byla tu nedotáčivost, přetáčivost. Vůz byl úplně všude. Je to tak zatraceně těžký.
|
VK |
Marco Schupbach |
Nico Hülkenberg |
Jo, jsme příliš pomalí. Omlouvám se za to. Za ten pit stop se omlouvám. Pamatuj na to, abys to vypnul. |