Formule 1 se přesunula do Belgie. Teploty vzduchu byly o dost nižší než v Maďarsku, ale slunce ohřálo trať na téměř 40 stupňů.
Alpine přivezl do Spa speciální zbarvení, kterým propaguje premiéru filmu Deadpool & Wolverine. V prvním tréninku jsme ale viděli na trati pořádně jen Gaslyho. Ocona potkaly technické problémy a musel zpět do boxů. Podle týmu šlo o únik vody.
Na začátku tréninku se v první zatáčce roztočil Ricciardo. Zbytek tréninku se odjel v poklidu.
Do čela se prakticky hned dostal Max Verstappen. Na chvíli tam pustil George Russella, ale poté si vzal první místo zpět. V neděli ale jezdec Red Bull na prvních místech stát nebude. Nasadil pátý motor a čeká ho penalizace 10 míst.
Druhý trénink začíná ve Spa v 17:00.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:43.372 |
|
22 |
měkká |
2 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:43.903 |
0.531 |
22 |
měkká |
3 |
Alexander Albon |
Williams |
1:44.099 |
0.727 |
19 |
měkká |
4 |
George Russell |
Mercedes |
1:44.225 |
0.853 |
21 |
měkká |
5 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:44.279 |
0.907 |
19 |
měkká |
6 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:44.306 |
0.934 |
23 |
měkká |
7 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:44.329 |
0.957 |
20 |
měkká |
8 |
Lando Norris |
McLaren |
1:44.415 |
1.043 |
21 |
měkká |
9 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
1:44.574 |
1.202 |
21 |
měkká |
10 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:44.699 |
1.327 |
19 |
měkká |
11 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:44.833 |
1.461 |
20 |
měkká |
12 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:44.921 |
1.549 |
18 |
měkká |
13 |
Daniel Ricciardo |
RB |
1:44.950 |
1.578 |
20 |
měkká |
14 |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber |
1:45.155 |
1.783 |
19 |
měkká |
15 |
Logan Sargeant |
Williams |
1:45.311 |
1.939 |
18 |
měkká |
16 |
Júki Cunoda |
RB |
1:45.564 |
2.192 |
20 |
měkká |
17 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:45.645 |
2.273 |
17 |
měkká |
18 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:45.812 |
2.440 |
17 |
měkká |
19 |
Kuan-jü Čou |
Kick Sauber |
1:45.995 |
2.623 |
21 |
měkká |
20 |
Esteban Ocon |
Alpine |
- |
- |
1 |
|
Průběh
14:30: Konec prvního tréninku.
14:25: Hamilton si stěžuje na poskakování... Russell zase na chování zadní části vozu.
14:21:
- Ver
- Pia
- Alb
- Rus
- Ham
- Lec
- Per
- Nor
- Sai
- Str
- Gas
- Alo
- Ric
- Bot
- Sar
- Cun
- Hul
- Mag
- Čou
- Oco
14:17: Pérez zatím sekundu za Verstappenem. „Nízká rychlost a střední, netuším, co se děje,“ řekl Pérez v týmovém rádiu.
14:09: Ocon už nevyjede. Potvrdil se únik vody.
14:07: Albon jde na třetí místo.
14:06:
- Ver
- Pia
- Rus
- Ham
- Lec
- Per
- Nor
- Sai
- Str
- Ric
- Bot
- Sar
- Gas
- Cun
- Hul
- Alb
- Čou
- Mag
- Oco
14:02: A nyní už opět na čele Verstappen.
14:00: Russell na měkkých přebírá vedení...
13:53: Oficiálně: Max Verstappen nasadil pátý motor. Čeká ho penalizace 10 míst. Kromě toho nasadil sedmý výfukový systém, tam je to bez trestu.
13:46: Ocon zůstává v boxech. Podezření na únik vody.
13:45:
- Ver
- Rus
- Ham
- Pia
- Nor
- Lec
- Sai
- Str
- Gas
- Alb
- Per
- Bot
- Alo
- Ric
- Hul
- Cun
- Sar
- Mag
- Čou
- Oco
13:38: Na čele zatím Verstappen před Piastrim a Hamiltonem.
13:35: Ricciardo se roztočil za první zatáčkou...
13:33: Na trati všichni kromě Sargeanta a Magnussena.
13:30: Začíná první trénink.
13:26: Ještě zpět ke kamerám na předních křídlech kvůli průzkumu ohebnosti (viz níže). FIA už dříve uvedla, že budou na některých vozech.
Zatím to vypadá, že jsou na vozem týmů Red Bull, Mercedes, McLaren, Ferrari a na voze Hülkenberga.
13:21: Z horkého Hungaroringu do chladných lesů v pohoří Arden. Teplota vzduchu je jen 22 °C, trať má ale solidních 36 °C.
13:16: Pravděpodobnost deště pro první trénink je 30 %.
13:14: Týmy musí ve Spa na přední křídlo namontovat malou kameru a také „kontrolní body“. FIA se chce v pátečních trénincích podívat na ohebnost předních křídel. Cílem je jen sběr informací. Nelze tedy očekávat vyšetřování nebo dokonce tresty.
Získané informace umožní FIA lépe pochopit, jak se chovají přední křídla vybraných týmů a zda je třeba provést změny v předpisech pro rok 2025.
Kamery budou zaměřeny na kontrolní body – jedná se o nálepky, které už nějaký čas vidíme na zadních křídlech. Jejich princip je stejný – pomáhají FIA kontrolovat flexibilitu křídla pomoci kamerových záběrů.
Kontrolní body na předních křídlech
Kamera
V případě předního křídla musí mít průměr 20 mm a být jednobarevné. Některé budou na vnitřní straně bočnice křídla, další na okrajích klapek – a to jak směrem k bočnici předního křídla, tak k nosové části.
Testy mají proběhnout v prvních dvou trénincích. Od třetího tréninku se vozy vrátí k tradičnímu umístění kamer.
13:12: Mercedes má ve Spa solidní balík. Nasadí nový difuzor, podlahu, spodní zadní křídlo, úpravy svatozáře.
Další týmy mají především díly, které nesouvisí ani tak se zlepšením výkonu ale spíše s charakteristikou okruhu.
Ferrari má nové přední a zadní křídlo, které souvisí s charakteristikou tratě. Podobně je na tom u zadního křídla McLaren, který kvůli Spa a potřebě nižšího odporu přivezl také nové spodní zadní křídlo a zadní část vozu (rear corner).
U Alpine kromě zbarvení přivezli přední křídlo, zrcátka a řadu dílů kvůli charakteristice okruhu.
Podobně je na tom RB. Sauber nasadí upravená zrcátka, přední křídlo, úpravu podlahy a spodní zadní křídlo a zadní křídlo.
13:06: Týmy přivezly do Spa nové díly (celkem sedm týmů) a Alpine také speciální zbarvení, na které se během dne ještě podíváme blíže...
13:03: Čeká nás poslední závod před letní přestávkou na okruhu, který se tradičně objevuje v anketách fanoušků na prvním místě.
13:00: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku.