Nejrychlejší čas zajel v (prvním) tréninku Max Verstappen, který těsně porazil Leclerca a Péreze.
První trénink byl formálně označen jako první (FP1), ale ve skutečnosti byl jediný. Odpoledne čeká jezdce kvalifikace na nedělní závod a v sobotu podle nového formátu kvalifikace na sprint a samotný sprint.
Řada jezdců nasadila nové komponenty pohonné jednotky. Povolený počet některých byl tento týden zvýšen ze tří na čtyři.
Nové spalovací motory, turbo, MGU-H a MGU-K nasadili všichni jezdci s motory Mercedes (kromě Norrise, který je nasadil už dříve). Nové turbo a nové MGU-H nasadil Sainz, nové turbo Leclerc. Nové MGU-K nasadil po problémech po skončení závodu v Melbourne Hülkenberg.
Jezdci Mercedesu si v úvodu stěžovali na brzdy. Carlos Sainz se opřel o zeď, ve které vyrobil díru, ale pokračoval dál. Cunoda se po nárazu do zdi musel vracet do boxů s defektem.
Pierre Gasly se zhruba ve čtvrtině tréninku postaral o červené vlajky. Z jeho vozu vyšlehly plameny a poté se objevil mohutný kouř. Ve stejnou dobu zastavil v první zatáčce kvůli ztrátě tlaku paliva Kevin Magnussen.
Předčasně skončil trénink také pro Gaslyho týmového kolegu Estebana Ocona. Jezdci Alpine tak v součtu jen 15 kol. Francouzský tým přitom do Baku přivezl poměrně hodně nových dílů a to včetně nového předního i zadního zavěšení.
Trénink byl restartován po 13 minutách. Druhá polovina tréninku proběhla v poklidnějším duchu, ale viděli jsme řadu výletů mimo trať a další drobné problémy.
Technické problémy s DRS postihly Alonsa, který se chvíli zdržel v boxech. Sargeant se pak musel vrátit do boxů s předním křídlem, které bylo nezdravě blízko trati.
O nejrychlejší čas se bojovalo až do konce tréninku. Nakonec zajel nejrychlejší čas Max Verstappen před Leclercem a Pérezem.
Kvalifikace začíná v 15:00.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
Pneu. |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:42.315 |
|
22 |
měkká |
2 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:42.352 |
0.037 |
21 |
měkká |
3 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:42.454 |
0.139 |
21 |
měkká |
4 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
1:42.899 |
0.584 |
23 |
měkká |
5 |
Lando Norris |
McLaren |
1:43.125 |
0.810 |
22 |
měkká |
6 |
Nyck de Vries |
AlphaTauri |
1:43.414 |
1.099 |
24 |
měkká |
7 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:43.455 |
1.140 |
23 |
měkká |
8 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:43.560 |
1.245 |
20 |
střední |
9 |
Alexander Albon |
Williams |
1:43.628 |
1.313 |
24 |
měkká |
10 |
Kuan-jü Čou |
Alfa Romeo |
1:43.748 |
1.433 |
23 |
měkká |
11 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:43.798 |
1.483 |
21 |
střední |
12 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:43.980 |
1.665 |
23 |
měkká |
13 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
1:44.010 |
1.695 |
23 |
měkká |
14 |
Júki Cunoda |
AlphaTauri |
1:44.137 |
1.822 |
17 |
měkká |
15 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:44.323 |
2.008 |
21 |
měkká |
16 |
Logan Sargeant |
Williams |
1:44.900 |
2.585 |
16 |
měkká |
17 |
George Russell |
Mercedes |
1:45.082 |
2.767 |
19 |
střední |
18 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:45.955 |
3.640 |
8 |
střední |
19 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:46.321 |
4.006 |
7 |
střední |
20 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:47.498 |
5.183 |
8 |
tvrdá |
Průběh
12:30: A Verstappen opět na prvním místě... o 0,037 s před Leclercem.
12:29: Leclerc na prvním místě.
12:24: Sargeant má křídlo proklatě nízko. Williams nasadil nový nos, ale jestli to souvisí...
12:23: Leclerc mimo trať, Sargeant probrzdil.
12:22: Pérez převzal vedení.
12:20: Alonso v boxech kvůli problémům s DRS.
12:20: Albon přebírá vedení, ale jen na chvíli. Verstappen si bere první místo zpět.
12:12: Stroll se dostává na druhé místo.
12:10: Leclerc se dostal do únikové zóny za sedmou zatáčkou, pokračuje.
12:09:
- Ver
- Per
- Sai
- Lec
- Str
- Dev
- Alo
- Rus
- Alb
- Nor
12:07: Alonso se posunul na čtvrté místo za jezdce Red Bullu a Leclerca.
12:04: Kromě Cunody, Gaslyho a Magnussena je v boxech také druhý jezdec Alpine. Ocon vystoupil z vozu. Na kontě má osm kol.
11:58: Pokračujeme...
11:53: Nové komponenty: Nové spalovací motory, turbo, MGU-H a MGU-K pro všechny jezdce s motory Mercedes (kromě Norrise, který je nasadil už dříve). Nové turbo a nové MGU-H pro Sainze, nové turbo pro Leclerca. Nové MGU-K pro Hülkenberga (po problémech po skončení závodu v Melbourne).
11:52:
11:52: U Magnussena šlo o problém s tlakem paliva.
11:48: Chtěli jsme napsat, že v autech jsou „páteční“ díly. Jenomže odpoledne je kvalifikace...
11:46: Magnussen pak parkuje v první zatáčce.
11:45: červené vlajky
11:45: Gasly se dostal mimo trať v první zatáčce. Pak se sice vrátil, ale z jeho vozu šlehají plameny.
11:40: Cunoda se vrací se defektem poté, co se opřel o zeď na výjezdu ze třetí zatáčky.
11:38: Sainz se dotkl zdi, ale pokračuje. Russell si stejně jako Hamilton stěžuje na brzdy.
11:36:
- Per
- Ver
- Oco
- Bot
- Dev
- Alo
- Čou
- Pia
- Huk
- Sai
11:36: Hamilton si stěžuje na brzdy.
11:31: Helmut Marko ještě stihl oslavit včerejší 80. narozeniny...
11:30: Začínáme...
11:25: Teplota vzduchu 20 °C, teplota trati 44 °C. Pravděpodobnost deště: 0 %.
11:25: Přestože máme jen jeden trénink, týmy přivezly nové díly – většinou jde o díly, které jsou nasazeny kvůli charakteristice okruhu. Některé ale mají i zlepšit výkon. Red Bull například nasadí některé novinky v oblasti podlahy, Ferrari nové zadní křídlo, Mercedes bočnici zadního křídla nebo přední zavěšení. Alpine nasadí nové přední i zadní zavěšení a podlahu.
11:20: čeká nás jen jeden trénink. Pak už se bude o něco bojovat. Odpoledne proběhne kvalifikace, která určí startovní rošt pro závod. Zítra pak proběhne kvalifikace pro sprint (tzv. rozstřel) a samotný sprint.
11:18: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu 2023.