Foto: Getty Images / Francois Nel
 Foto: Getty Images / Francois Nel
 Foto: Getty Images / Francois Nel
 Foto: Getty Images / Francois Nel
10
Fotogalerie

Kontakty se zdí i hořící auto. Jediný trénink v Baku přerušily červené vlajky, nejrychlejší Verstappen

Nejrychlejší čas zajel v (prvním) tréninku Max Verstappen, který těsně porazil Leclerca a Péreze.

První trénink byl formálně označen jako první (FP1), ale ve skutečnosti byl jediný. Odpoledne čeká jezdce kvalifikace na nedělní závod a v sobotu podle nového formátu kvalifikace na sprint a samotný sprint.

Řada jezdců nasadila nové komponenty pohonné jednotky. Povolený počet některých byl tento týden zvýšen ze tří na čtyři.

Nové spalovací motory, turbo, MGU-H a MGU-K nasadili všichni jezdci s motory Mercedes (kromě Norrise, který je nasadil už dříve). Nové turbo a nové MGU-H nasadil Sainz, nové turbo Leclerc. Nové MGU-K nasadil po problémech po skončení závodu v Melbourne Hülkenberg.

Jezdci Mercedesu si v úvodu stěžovali na brzdy. Carlos Sainz se opřel o zeď, ve které vyrobil díru, ale pokračoval dál. Cunoda se po nárazu do zdi musel vracet do boxů s defektem. 

Pierre Gasly se zhruba ve čtvrtině tréninku postaral o červené vlajky. Z jeho vozu vyšlehly plameny a poté se objevil mohutný kouř. Ve stejnou dobu zastavil v první zatáčce kvůli ztrátě tlaku paliva Kevin Magnussen. 

Předčasně skončil trénink také pro Gaslyho týmového kolegu Estebana Ocona. Jezdci Alpine tak v součtu jen 15 kol. Francouzský tým přitom do Baku přivezl poměrně hodně nových dílů a to včetně nového předního i zadního zavěšení.

Trénink byl restartován po 13 minutách. Druhá polovina tréninku proběhla v poklidnějším duchu, ale viděli jsme řadu výletů mimo trať a další drobné problémy.

Technické problémy s DRS postihly Alonsa, který se chvíli zdržel v boxech. Sargeant se pak musel vrátit do boxů s předním křídlem, které bylo nezdravě blízko trati.

O nejrychlejší čas se bojovalo až do konce tréninku. Nakonec zajel nejrychlejší čas Max Verstappen před Leclercem a Pérezem.

Kvalifikace začíná v 15:00.

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola Pneu.
Max Verstappen Red Bull 1:42.315   22 měkká
Charles Leclerc Ferrari 1:42.352 0.037 21 měkká
Sergio Pérez Red Bull 1:42.454 0.139 21 měkká
Carlos Sainz Jr. Ferrari 1:42.899 0.584 23 měkká
Lando Norris McLaren 1:43.125 0.810 22 měkká
Nyck de Vries AlphaTauri 1:43.414 1.099 24 měkká
Lance Stroll Aston Martin 1:43.455 1.140 23 měkká
Fernando Alonso Aston Martin 1:43.560 1.245 20 střední
Alexander Albon Williams 1:43.628 1.313 24 měkká
10  Kuan-jü Čou Alfa Romeo 1:43.748 1.433 23 měkká
11  Lewis Hamilton Mercedes 1:43.798 1.483 21 střední
12  Oscar Piastri McLaren 1:43.980 1.665 23 měkká
13  Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:44.010 1.695 23 měkká
14  Júki Cunoda AlphaTauri 1:44.137 1.822 17 měkká
15  Nico Hülkenberg Haas 1:44.323 2.008 21 měkká
16  Logan Sargeant Williams 1:44.900 2.585 16 měkká
17  George Russell Mercedes 1:45.082 2.767 19 střední
18  Esteban Ocon Alpine 1:45.955 3.640 8 střední
19  Pierre Gasly Alpine 1:46.321 4.006 7 střední
20  Kevin Magnussen Haas 1:47.498 5.183 8 tvrdá

Průběh

12:30: A Verstappen opět na prvním místě... o 0,037 s před Leclercem. 

12:29: Leclerc na prvním místě. 

12:24: Sargeant má křídlo proklatě nízko. Williams nasadil nový nos, ale jestli to souvisí... 

12:23: Leclerc mimo trať, Sargeant probrzdil.

12:22: Pérez převzal vedení. 

12:20: Alonso v boxech kvůli problémům s DRS.

12:20: Albon přebírá vedení, ale jen na chvíli. Verstappen si bere první místo zpět.

12:12: Stroll se dostává na druhé místo.

12:10: Leclerc se dostal do únikové zóny za sedmou zatáčkou, pokračuje.

12:09:

  1. Ver
  2. Per
  3. Sai
  4. Lec
  5. Str
  6. Dev
  7. Alo
  8. Rus
  9. Alb
  10. Nor

12:07: Alonso se posunul na čtvrté místo za jezdce Red Bullu a Leclerca.

12:04: Kromě Cunody, Gaslyho a Magnussena je v boxech také druhý jezdec Alpine. Ocon vystoupil z vozu. Na kontě má osm kol. 

11:58: Pokračujeme... 

11:53: Nové komponenty: Nové spalovací motory, turbo, MGU-H a MGU-K pro všechny jezdce s motory Mercedes (kromě Norrise, který je nasadil už dříve). Nové turbo a nové MGU-H pro Sainze, nové turbo pro Leclerca. Nové MGU-K pro Hülkenberga (po problémech po skončení závodu v Melbourne).

11:52: 

11:52: U Magnussena šlo o problém s tlakem paliva. 

11:48: Chtěli jsme napsat, že v autech jsou „páteční“ díly. Jenomže odpoledne je kvalifikace... 

11:46: Magnussen pak parkuje v první zatáčce. 

11:45: červené vlajky

11:45: Gasly se dostal mimo trať v první zatáčce. Pak se sice vrátil, ale z jeho vozu šlehají plameny.

11:40: Cunoda se vrací se defektem poté, co se opřel o zeď na výjezdu ze třetí zatáčky. 

11:38: Sainz se dotkl zdi, ale pokračuje. Russell si stejně jako Hamilton stěžuje na brzdy. 

11:36:

  1. Per
  2. Ver
  3. Oco
  4. Bot
  5. Dev
  6. Alo
  7. Čou
  8. Pia
  9. Huk
  10. Sai

11:36: Hamilton si stěžuje na brzdy. 

11:31: Helmut Marko ještě stihl oslavit včerejší 80. narozeniny... 

11:30: Začínáme...

11:25: Teplota vzduchu 20 °C, teplota trati 44 °C. Pravděpodobnost deště: 0 %.

11:25: Přestože máme jen jeden trénink, týmy přivezly nové díly – většinou jde o díly, které jsou nasazeny kvůli charakteristice okruhu. Některé ale mají i zlepšit výkon. Red Bull například nasadí některé novinky v oblasti podlahy, Ferrari nové zadní křídlo, Mercedes bočnici zadního křídla nebo přední zavěšení. Alpine nasadí nové přední i zadní zavěšení a podlahu.

11:20: čeká nás jen jeden trénink. Pak už se bude o něco bojovat. Odpoledne proběhne kvalifikace, která určí startovní rošt pro závod. Zítra pak proběhne kvalifikace pro sprint (tzv. rozstřel) a samotný sprint.

11:18: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu 2023.

Doporučujeme

Články odjinud