GP Austrálie: Co ve výsledcích nebylo

Není sporu o tom, že Velká cena Austrálie stačila snadno napravit dojem, který na svět F1 udělala úvodní GP Bahrajnu. Takže 450. závod, který Ferrari absolvovalo ve spolupráci s firmou Shell, rozhodně zaujal.

Prakticky všechny. Spokojeni nakonec mohli být i australští diváci, kteří dosud nikdy nezažili, že by snad domácí jezdec v domácím závodě vyhrál, zajel pole position, či nejrychlejší kolo. K jejich radosti si však v sobotní kvalifikaci Mark Webber už posedmé vyjel start z první řady (tentokrát to byla i vůbec první kompletní startovní řada v historii týmu Red Bull). Pole position mu ale k jejich (i jeho) zármutku stačil vyfouknout týmový kolega Sebastian Vettel. Pro Němce žijícího v sousedním Švýcarsku to už byla jeho sedmá vyhraná kvalifikace (sedmá byla i pro Red Bull a 85. pro německé piloty), takže díky ní se stačil v dlouhodobých tabulkách vyšplhat už na 35. místo. Na úroveň Jacquesa Laffita a Jensona Buttona. Smutnil naopak Lewis Hamilton, který se po incidentu s místní dopravní policií a pokutě 580 australských dolarů, nedokázal poprvé od brazilské GP dostat do závěrečné kvalifikační desítky...

Třicáté Massovo pódium
Závod samotný už ale domácím divákům přinesl alespoň první nejrychlejší kolo zajeté Australanem (pro Webbera už bylo celkově čtvrté) a samozřejmě i dva bodíky. Ty se jim ale zdály přece jen málo a není se čemu divit. Průběh závodu totiž do 55. kola přece jen sliboval víc. A Webberem získané body nakonec nestačily v historických tabulkách ani k pokoření šestisetpadesátibodové hranice: takže po Melbourne jich  australští piloti dohromady získali „pouze“ 649,5.

Velká cena Austrálie, jež se stala pro španělské piloty 225. závodem formule 1 a která přinesla i jubilejní desáté vítězství McLarenu na pátém kontinentě (za nimi je Ferrari se sedmi výhrami a Willimas s pěti), však přinesla velké zklamání i pro Webberova týmového kolegu Vettela. Naopak, svým pneumatikovým pokerem doslova zazářil loňský mistr světa. Jenson Button díky němu totiž s vozem McLaren vyhrál svůj první a v kariéře už osmý závod F1 a v historii sdílí v tomto směru s Denny Hulmem a Jacky Ickxem 33. místo. I proto si tým z Wokingu - navzdory tomu, že Hamilton svojí ohromující stíhačku nedokázal dotáhnout do konce – dokázal v Austrálii připsat od loňské Velké ceny Singapuru nejvíc bodů ze všech stájí.

V cíli druhý a v Itálii trvale žijící Robert Kubica dokázal u protinožců pro sebe i pro Polsko pro změnu získat desáté pódium (první od loňské GP Brazílie) a stáj Ferrari měla i ve svém 795. závodě šampionátu – už podruhé za sebou - oba vozy na bodech. Brazilský pilot této stáje Felipe Massa navíc získal na pátém kontinentě své 30. pódiové umístění (spolu s Montoyou mu v dlouhodobých tabulkách patří 26. až 27. příčka, za trojnásobným mistrem světa Jackem Brabhamem).

Po závodě v Albert Parku (byl 330. pro  japonské piloty), byl docela určitě spokojený i Rubens Barrichello. Už proto, že šňůru svých výsledků na bodech už dokázal prodloužit na devět (od GP Evropy), zatímco z týmů si šňůru bodovaných závodů protáhla na osm závodů stáj Red Bull. Mercedes pro změnu bodoval už v šesti po sobě jdoucích závodech dvěma vozy (od GP Belgie 1955), ačkoliv do jeho šňůry se připletla téměř pětapadesátiletá přestávka...

Doporučujeme

Články odjinud