Není sporu o tom, že Velká cena Austrálie stačila snadno napravit dojem, který na svět F1 udělala úvodní GP Bahrajnu. Takže 450. závod, který Ferrari absolvovalo ve spolupráci s firmou Shell, rozhodně zaujal.
Prakticky všechny. Spokojeni nakonec mohli být i
australští diváci, kteří dosud nikdy nezažili, že by snad domácí jezdec v
domácím závodě vyhrál, zajel pole position, či nejrychlejší kolo. K jejich
radosti si však v sobotní kvalifikaci Mark Webber už posedmé vyjel start z první
řady (tentokrát to byla i vůbec první kompletní startovní řada v historii týmu
Red Bull). Pole position mu ale k jejich (i jeho) zármutku stačil vyfouknout
týmový kolega Sebastian Vettel. Pro Němce žijícího v sousedním Švýcarsku to už byla
jeho sedmá vyhraná kvalifikace (sedmá byla i pro Red Bull a 85. pro německé
piloty), takže díky ní se stačil v dlouhodobých tabulkách vyšplhat už na 35.
místo. Na úroveň Jacquesa Laffita a Jensona Buttona. Smutnil naopak Lewis
Hamilton, který se po incidentu s místní dopravní policií a pokutě 580
australských dolarů, nedokázal poprvé od brazilské GP dostat do závěrečné
kvalifikační desítky...
Třicáté Massovo pódium
Závod samotný už ale domácím divákům přinesl alespoň první
nejrychlejší kolo zajeté Australanem (pro Webbera už bylo celkově čtvrté) a
samozřejmě i dva bodíky. Ty se jim ale zdály přece jen málo a není se čemu
divit. Průběh závodu totiž do 55. kola přece jen sliboval víc. A Webberem
získané body nakonec nestačily v historických tabulkách ani k pokoření
šestisetpadesátibodové hranice: takže po Melbourne jich australští piloti dohromady získali „pouze“
649,5.
Velká cena Austrálie, jež se stala pro
španělské piloty 225. závodem formule 1 a která přinesla i jubilejní desáté
vítězství McLarenu na pátém kontinentě (za nimi je Ferrari se sedmi výhrami a
Willimas s pěti), však přinesla velké zklamání i pro Webberova týmového kolegu
Vettela. Naopak, svým pneumatikovým pokerem doslova zazářil loňský mistr světa.
Jenson Button díky němu totiž s vozem McLaren vyhrál svůj první a v kariéře už
osmý závod F1 a v historii sdílí v tomto směru s Denny Hulmem a Jacky Ickxem
33. místo. I proto si tým z Wokingu - navzdory tomu, že Hamilton svojí
ohromující stíhačku nedokázal dotáhnout do konce – dokázal v Austrálii připsat
od loňské Velké ceny Singapuru nejvíc bodů ze všech stájí.
V cíli druhý a v Itálii trvale žijící
Robert Kubica dokázal u protinožců pro sebe i pro Polsko pro změnu získat
desáté pódium (první od loňské GP Brazílie) a stáj Ferrari měla i ve svém 795.
závodě šampionátu – už podruhé za sebou - oba vozy na bodech. Brazilský pilot
této stáje Felipe Massa navíc získal na pátém kontinentě své 30. pódiové
umístění (spolu s Montoyou mu v dlouhodobých tabulkách patří 26. až 27. příčka,
za trojnásobným mistrem světa Jackem Brabhamem).
Po závodě v Albert Parku (byl 330.
pro japonské piloty), byl docela určitě
spokojený i Rubens Barrichello. Už proto, že šňůru svých výsledků na bodech už
dokázal prodloužit na devět (od GP Evropy), zatímco z týmů si šňůru bodovaných
závodů protáhla na osm závodů stáj Red Bull. Mercedes pro změnu bodoval už v
šesti po sobě jdoucích závodech dvěma vozy (od GP Belgie 1955), ačkoliv do jeho
šňůry se připletla téměř pětapadesátiletá přestávka...